Anketa:
Intermot 2016: KTM offroad Adventure ofenzíva 1090 & 1290 ADVENTURE R 2017
ZdieľaťPridané: 04.10.2016 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
 [Novinky - Predstavujeme]
KTM vytasila do boja offroadovo zameraných Adventure a to hneď dvojicou modelov.
Seriál článkov - Intermot Kolín 2016:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Intermot Kolín 2016 | Nasledujúci
KTM 1290 SUPER ADVENTURE R 2017:
KTM sa s tým "nesere". Komu by bolo 150 divokých kobýl do terénu málo, pre toho predstavila v Kolíne Super Adventúru 1290 s novým dizajnom, ale hlavne na offroad 21-18 palcových kolesách. Motor: 1301 ccm, 160 koní pri 8750 ot. a 140Nm pri 6750 ot.
1290tka je najvýkonnejším offroad cestovným endurom na trhu, s výkonom 160 koní. Nechýba plne nastaviteľné pruženie s poriadnymi zdvihmi (220mm) od WP, ani bezdušové vypletané kolesá.
Na Super Adventúre nájdeme samozrejme aj kopu elektronických pomocníkov, ako Motorcycle Stability Control (MSC) spolu s náklonovo citlivým systémom ABS a trakčnou kontrolou. Prístrojovka je teraz tvorená plnefarebným TFT displejom a nové sú plnohodnotné LED svetlá so zabudovanými svetlami do zákrut (cornering lights).
Okrem eRka KTM ukázala aj model označený S: 1290 SUPER ADVENTURE S 2017. Stojí na 19-17 palcových kolesách z ľahkých zliatin a semiaktívnom elektronickom podvozku.
KTM 1090 ADVENTURE R 2017:
Nie len najväčší a najluxusnejší Adventure model sa dočkal offroad verzie. 1090 Adventure R by mal byť voľbou aj pre tých skromnejších.
125 koní, vypletané kolesá 21 a 18 palcov, nastaviteľný podvozok od WP (zdvih 220mm)
A rovnako aj 1090 dostala verziu bez písmena R. Rovnaké šaty ako jej väčšie sestry, ale priaznivejšia cena.
Video: KTM 1090 & 1290 ADVENTURE R 2017
| Foto: | |||||
![]()  | 
![]()  | 
![]()  | 
![]()  | 
![]()  | 
|
| Všeobecné informácie: | |||||
| Výrobca: | KTM | KTM | KTM | KTM | KTM | 
| Model: | 1090 Adventure | 1090 Adventure R | 1290 Super Adventure R | 1290 Super Adventure S | 1290 Super Adventure T | 
| Rok: | 2017 | 2017 | 2017 | 2017 | 2017 | 
| Novinka: | NOVINKA 2017 | NOVINKA 2017 | NOVINKA 2017 | NOVINKA 2017 | NOVINKA 2017 | 
| Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | 
| Motor: | |||||
| Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | 
| Objem: | 1050 ccm | 1050 ccm | 1301 ccm | 1301 ccm | 1301 ccm | 
| Max. výkon: | 125.1 k (92.0 kW) / 6200 ot. | 125.1 k (92.0 kW) / 8500 ot. | 160.5 k (118.0 kW) / 8750 ot. | 160.5 k (118.0 kW) / 9500 ot. | 160.5 k (118.0 kW) / 9500 ot. | 
| Max. krútiaci moment: | 107 Nm / 5750 ot. | 109 Nm / 6500 ot. | 140 Nm / 6750 ot. | 140 Nm / 6750 ot. | 140 Nm / 6750 ot. | 
| Kompresný pomer: | 13.0:1 | 13.0:1 | 13.1 : 1 | 13.1 : 1 | 13.1 : 1 | 
| Vŕtanie x Zdvih: | 103 x 63 mm | 103 x 63 mm | 108 x 71 mm | 108 x 71 mm | 108 x 71 mm | 
| Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | 
| Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | 
| Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | 
| Pohon / Podvozok: | |||||
| Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | 
| Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | 
| Zdvih vpredu: | 185 mm | 220 mm | 220 mm | 200 mm | 200 mm | 
| Zdvih vzadu: | 190 mm | 220 mm | 220 mm | 200 mm | 200 mm | 
| Brzdy vpredu: | dvojkotúčová radiálne strmene | dvojkotúčová radiálne strmene | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | 
| Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 320 mm | 320 mm | 320 mm | 
| Pneu vpredu: | 110/80-R19 | 90/90-21 | 90/90-21 | 120/70-19 | 120/70-19 | 
| Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | 
| Priemer bŕzd vzadu: | 267 mm | 267 mm | 268 mm | 268 mm | 268 mm | 
| Pneu vzadu: | 150/70 R17 | 150/70-18 | 150/70-18 | 170/60-17 | 170/60-17 | 
| Hmotnosť / Rozmery: | |||||
| Suchá hmotnosť: | 212 kg | 207 kg | 217 kg | 215 kg | 215 kg | 
| Hmotnosť s náplňami: | 235 kg | ||||
| Výška sedla: | 850 mm | 890 mm | 890 mm | 860 mm | 860 mm | 
| Rázvor: | 1560 mm | 1580 mm | 1580 mm | 1560 mm | 1560 mm | 
| Svetlá výška: | 220 mm | 250 mm | 250 mm | 220 mm | 220 mm | 
| Objem nádrže: | 23 l | 23 l | 23 l | 23 l | 30 l | 
| Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
| Spotreba paliva: | 5.5 l/100km | 5.5 l/100km | 5.6 l/100km | 5.6 l/100km | 5.6 l/100km | 
| Dojazd po rezervu: | cca 313 km | cca 313 km | cca 308 km | cca 308 km | cca 401 km | 
| Servisný interval: | 15 000km | 15 000km | 15 000km | 15 000km | 15 000km | 
| Doplnková výbava: | |||||
| ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | 
| Náklonové ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
| Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | 
| Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | 
| Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | 
| Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | 
| Tempomat: | nie | nie | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | 
| LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
| LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | 
| Zákrutové svietenie: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
| LED smerovky: | nie | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
| El. Podvozok: | nie | nie | nie | áno, v sérii | áno, v sérii | 
| Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | 
| Tlmič riadenia: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
| Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
| Quick-shift: | za príplatok | za príplatok | |||
| Kontrola tlaku v pneumatikách: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
| Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | za príplatok | áno, v sérii | ||
| Vyhrievané sedlo: | áno, v sérii | ||||
| Asistent rozbehu do kopca: | za príplatok | za príplatok | áno, v sérii | ||
| Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
| Iná výbava: | nenastaviteľná 43mm WP vidlica, tlmič WP | plne nastaviteľný podvozok | v sérii plne nastaviteľný podvozok, vypletané kolesá, nosiče kufrov, kryty rukovätí. | v sérii nosiče kufrov, kryty rukovätí. | v sérii nosiče kufrov, kryty rukovätí. | 
| Poznámka: | |||||
| Poznámka: | Cena 9/2017: 12 790 eur | Cena 2/2017: 13 990 EUR | Cena 2/2017: 16 750 eur | Cena 2/2017: 16 190 EUR | Cena 2/2017: 17 950 eur | 
Pridané: 04.10.2016 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - Intermot Kolín 2016:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Intermot Kolín 2016 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Ako KTM offroadové R Adventúry lietali na balkánskych šotolinách - Awia
 - Prvé dojmy: V okolí Zadaru testujeme erkové KTM 1090 a 1290 adventúry - Awia
 - Prvé info - KTM 1290 Super Adventure S a 1090 na Sicílii - Awia
 - Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii - Awia
 - Enduro tréning s legendou: Chris Birch v Kopernici - KTM 1290 Adventure R 2017 - Awia
 - Intermot 2016: Triumph Bonneville T100, T100 Black a Street Cup - Awia
 - Intermot 2016: Ducati SuperSport 2017 - Awia
 - Intermot 2016: Kawasaki vytasila Ninju 650, Z1000SX, ZX-10RR a Ninja H2 Carbon - Awia
 - Intermot 2016: Honda prináša nový Fireblade SP/SP2 a dva krásne retro naháče CB1100 EX a CB1100 RS - Awia
 - Prvá oficiálna fotografia KTM 1290 Super Adventure - zeON
 
Ďalšie články tohto autora:
- EICMA 2025: Yamaha na EICMA 2025: Oslava tradície a technológie
 - EICMA 2025: Royal Enfield oslavuje 125 rokov na EICMA 2025 s novými modelmi Bullet 650, Classic 650 Special Edition a Flying Flea S6
 - EICMA 2025: BMW F 450 GS 2026 – kompaktná adventúra pre začiatočníkov roluje s 19-tkou vpredu
 - EICMA 2025: Norton Manx R 2026: britský návrat v štýle – superbike s výkonom 206 koní
 - EICMA 2025: Suzuki SV-7GX 2026: V2 motor nekončí pokračuje v novom crossoveri
 - Honda na EICMA 2025: novinka CB1000GT, Honda WN7, prototyp V3R 900 E-Compressor a E-Clutch do viacerých modelov
 - Yamaha XSR900 GP 2026 Legend Yellow – pocta Kennymu Robertsovi
 - MV Agusta Brutale 800 2026 – naháč s DNA športového motocykla
 - Kawasaki vybalila nové Ninja ZX-10R/RR – pre rok 2026
 - Čo môžeme očakávať na výstave EICMA 2025 - prehľad možných noviniek 2026
 - ... zobraz všetky články od tohto autora
 
			


















































