Anketa:
Seriál článkov: Novinky 2020
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 7.
05.12.2019 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8258 [Bleskovky - Novinky]

Husqvarna NORDEN 901 potvrdená do sériovej výroby
Značka Husqvarna reaguje na veľký ohlas konceptu dvojvalca NORDEN 901 na výstave EICMA v Miláno a oznámila že toto cestovné enduro pôjde do sériovej výroby.
04.12.2019 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14382 [Novinky - Predstavujeme]

Triumph predstavil nový Tiger 900 hneď v troch verziách 900, 900 GT a 900 Rally
Výrazne ľahší, športovejší s novým trojvalcom, nový rám s montovanou podsedlovkou, Brembo Stylema® brzdy, 20 l nadrž, LED svetlá, náklonová elektronika, nový podvozok (Rally verzia s vysokými zdvihmi). Cestné verzie jazdia na 19/17 palcových kolesách, Rally má 21-tku odzvoilo podvozku od WP.
19.11.2019 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10535 [Bleskovky - Predstavujeme]

Indická Jawa ukázala sériovu podobu bobbera Pérák
Pred rokom predstavila skupina Mahindra nové modely motocyklov Jawa, ktoré môže podľa licenčnej zmluvy pod touto značkou ponúkať v Indii a okolitých krajinách. Teraz k nim pribudol ďalší model nazvaný rýdzo česky - Pérák.
05.11.2019 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6913 [Novinky - Predstavujeme]

Novinka Kawasaki Z H2 - 200 koňový naháč s kompresorom
Kawasaki má v tamer päťdesiat ročnej sérii, ktorá začala ikonickým modelom Super Four Z1 v roku 1972 závideniahodné dedičstvo.
07.10.2019 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7570 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Kawasaki odhaľuje novú Ninja 650 pre rok 2020!
S blížiacim sa koncom sezóny sa nám postupne odhaľujú novinky na 2020. Kawasaki dnes ukázala novú Ninju 650, ktorá dostáva aj plne farebnú TFT prístrojovku s Bluetooth konektivitou. Pozrite sa na ňu.
23.09.2019 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16666 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Honda odhaľuje nové nadupanejšie CRF1100L Africa Twin / Adventure Sports 2020! Doplnené ceny
DOPLNENÉ CENY! Väčší motor, nižšia hmotnosť, šesťosový snímač zotrvačných síl riadi elektroniku (náklonové ABS, trakčnú, systém zdvíhania kolies, detekcia prejazdu zákrutou pre DCT), farebná dotyková TFT prístrojovka, Apple CarPlay® a Bluetooth, DRL, tempomat. Adventure Sports dostáva prisvecovanie do zákrut, vyhrievané rukoväte, nabíjačku a voliteľný elektro podvozok (Showa EERA™).
21.08.2019 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6364 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Harley-Davidson noviniky 2020: elektrický motocykel LiveWire™ a návrat Low Rider® S
Nové modely, nové technológie a rozšírený výber pre zákazníkov. To prináša bohatá ponuka motocyklov Harley-Davidson® pre rok 2020. Nový model Harley-Davidson Low Rider® S obohatí sezónu 2020 agresívnym štýlom a dokonalými jazdnými vlastnosťami, medzi ďalšie nové stroje Harley-Davidson na trhu bude patriť tiež elektrický LiveWire™ a nový trojkolesový motocykel CVO™ Tri Glide®.
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!