ISSN 1336-6491 | Online: 1867 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29802
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17615)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12187)

Seriál článkov: Okolo Ománu

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 5.

09.03.2015 - matus Čitatelia: 9553 Strany: 3 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

-

5.000 km okolo Ománu - tretia časť

V minulej časti ste si mohli prečítať o náročných prejazdoch púšťou Wahiba a Wádí Salafan. Dostali sme sa až do Salalahu, do najvzdialenejšieho miesta našej cesty po Ománe. Zatiaľ nám všetko vychádza, len Rišo sa trochu trápi s boľavým ramenom, ktoré si narazil vo Wahibe.

 

03.03.2015 - matus Čitatelia: 8311 Strany: 2 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

-

5.000 km okolo Ománu - druhá časť

V minulej časti ste si mohli prečítať o prípravách, o príchode do Ománu a o postupnom presune cez pohorie Hajar až ku nevyspytateľnej Wahiba sands.

 

23.02.2015 - matus Čitatelia: 11958 Strany: 2 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

-

5.000 km okolo Ománu - prvá časť

Čas letí a je to už viac ako rok, čo sme sa vrátili z Ománu. Našu cestu ste vtedy mohli sledovať „naživo“ aj tu na Motoride, ale samozrejme nebolo v našich možnostiach poskytovať detailnejšie informácie.
O to sa pokúsim týmto cestopisom, ktorým nielen priblížim môj pohľad na to, ako to všetko bolo, ale poskytnem aj niektoré zaujímavé fakty o tejto krajine.

 

07.10.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7034 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

-

Vokolo Vománu 2 aneb Na trase Omán – Česká republika

V předchozím díle jsme ukončili pět tisíc kilometrů dlouhou cestu Vokolo Vománu a ocitáme se před hranicí Spojených arabských emirátů. Řídítka našich už značně omšelých motocyklů směřují na západ, máme před sebou zhruba deset tisíc kilometrů jízdy domů...

 

26.06.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8278 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

-

Vokolo Vománu aneb Jak jsme dali vale pivu a sexu

Je ráno, vařím si čaj a tradičně ho usrkávám u monitoru svého počítače. V poště nacházím strohou zprávu od kamaráda Sadílka. „Mrkni do přílohy, tihle blázni objeli Omán off-roadem, zkusíme to?“ Odpovídám okamžitě, protože není čas ztrácet čas: „Dobrej nápad parde.“

 

aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »