Anketa:
Seriál článkov: Rally Albania 2014
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 16 až 30 z cekového počtu: 21.
28.01.2014 - Landal Čitatelia: 3995 [Šport - Rally]

Rally Albania 2014 - foto z prípravy trate 3. etapy
Organizátor nepoľavuje a intenzívne pracuje na tratiach pre Rally Albania 2014.
23.01.2014 - Landal Čitatelia: 8516 Strany: 2 [Šport - Rally]

Cesta na Rally Albania 2014 – Úprava KTM LC4 Rally 1. časť
Hneď v prvý deň, čo sme sa do toho s Momulom pustili, to zhrnul jednou vetou: „Vieš, ono by na nej nebolo toľko roboty, keby sa nebol do toho vŕtal...“ Niet čo dodať, tak je!
21.01.2014 - Landal Čitatelia: 4035 [Šport - Rally]

Rally Albania 2014 - foto z prípravy trate 5. etapy
Zopár obrazových lákadiel z prípravy tratie 5. etapy pre tohtoročnú Rally Albania na ktorú sa chystáme. Veľa slov k tomu netreba, obrázky povedia všetko.
15.01.2014 - Landal Čitatelia: 4453 [Šport - Rally]

Cesta na RA 2014 - predstavenie Slovak 4 Rally Team
V dohodnutý čas sedíme traja za počítačom a synchrónne sa registrujeme. Dodo cestuje, za neho vyplňujem ja. Registrácia potvrdená, štartovné čísla pridelené. Je teda čas predstaviť členov tímu. Každý pár riadkov za seba...
16.12.2013 - Landal Čitatelia: 5784 [Šport - Rally]

Cesta na RA 2014 - Čo nás čaká v Albánsku?
Zrejme by bolo dobré povedať niečo o tom, za čím sa potrepeme do Albánska a na čo sa tam vlastne tešíme.
09.12.2013 - Landal Čitatelia: 5387 [Šport - Rally]

Vykročenie na cestu "Rally Albania 2014"
Nevedel som, ako veľmi to chcem, kým som to neskúsil. Keď som to skúsil, chcem to ešte viac. Aspoň tak je to so mnou a rally.
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!