Anketa:
Články - Novinky - Reportáž
- Predstavujeme
- Reportáž
- O motoride.sk
- Editorial
- Pozvánka
- Súťaž
- Oznam
- In Memoriam
- Moto svadba
- PR článok
- Motoride Info
- Čo nového v tlači
- Bike roka
- Všetky
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 116.
26.04.2025 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 2026 [Novinky - Reportáž]

Naživo: CFMOTO trip do Číny
Prvé zábery z továrne CFMOTO - Video: CFMOTO sport TT, Moto3 a Dakar stroje #motoride_sk Video: Ako sa vyrábajú motorky CFMOTO Hangzhou, Čina #motoride_sk @cfmoto.cz
16.01.2025 - Romoto Čitatelia: 1940 [Novinky - Reportáž]

Custombike show 2024, Bad Salzuflen
V prvý decembrový víkend sa už tradične uskutočnil CUSTOMBIKE-SHOW. Súčasťou tejto veľkolepej prehliadky toho najlepšieho čo vzniklo v garážach a dielňach hlavne v Nemecku, ale aj v okolitých krajinách.
14.01.2025 - Romoto Čitatelia: 2242 [Novinky - Reportáž]

Ako bolo na 17. ročníku festivalu Glemseck 101
Prvý septembrový víkend majú v kalendári červenou farbou zakrúžkovaný všetci café racer priaznivci žijúci v strednej (a blízkej) Európe. Pri nemeckom meste Leonberg sa koná tradičný a stále populárnejší Glemseck 101. Tentokrát už 17. ročník.
15.12.2023 - Romoto Čitatelia: 2603 [Novinky - Reportáž]

Custombike Show Bad Salzuflen 2023
V živote šťastne ženatého muža sú dva dátumy, na ktoré sa nezabúda. Meniny si pamätať nemusí, každý rok mu ich pripomenú ráno v rádiu. V Nemecku pre priaznivcov customov (a teda aj pre mňa) sú ešte dva význačné dátumy, na ktoré sa tak isto nezabúda: prvý september a prvý december.
22.09.2023 - Romoto Čitatelia: 2655 [Novinky - Reportáž]

Motofestival Glemseck 101- 2023
Rok prebehol ako voda a ja som na lúke v Glemsecku v podvečer v piatok 1.septembra staval stan takmer tom istom mieste ako vlani.
18.05.2023 - robart Čitatelia: 1962 [Novinky - Reportáž]

Prvá míľa Liptova 2023
V sobotu 6. mája 2023 boli všetci liptovskí motorkári (a nielen oni) pozvaní do Liptovského Mikuláša na otvorenie jednostopej sezóny. Toto podujatie je už tradičným vstupom do sezóny, a ostatné roky je pod záštitou primátora Liptovského Mikuláša, ktorý sa sám stal jedným z motorkárov.
09.03.2023 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9631 [Novinky - Reportáž]

Výstava Motocykel 2023 sa začala dnes
Tradičná výstava Motocykel v bratislavskej Inchebe sa začala dnes a potrvá až do nedele 12. 3. 2023. Po dlhšom čase je opäť v plnom formáte. Máš sa na čo tešiť!
03.02.2023 - Romoto Čitatelia: 3781 [Novinky - Reportáž]

Custombike Show Bad Salzuflen 2022 - časť 2.
Pomerne veľké zastúpenie na popri tradičnej H&D scéne mala kategória Street Fighter. Takéto biky sa samozrejme vyskytli aj minulosti, ale nie v takom počte a z môjho pohľadu aj v takej kvalite.
30.01.2023 - Romoto Čitatelia: 2400 [Novinky - Reportáž]

Custombike Show Bad Salzuflen 2022 - časť 1.
Tak som v tomto roku predsa len ten môj Grand Slam dal na štyri účasti. Pri písaní článku Glemseck 101 vydanie rok 2022 som úplne zabudol na Custombike Show v nemeckom Bad Salzuflene.
11.11.2022 - Romoto Čitatelia: 4158 [Novinky - Reportáž]

Motofestival Glemseck 101- 2022
Prvý septembrový víkend je v Nemecku tradičným stretnutím Café Racer komunity v podobe Glemseck 101. Po dvoch rokoch pôstu spôsobeným covidom som sa sem mimoriadne tešil.
19.10.2022 - Romoto Čitatelia: 4757 [Novinky - Reportáž]

Intermot 2022
Naposledy som bol na Intermote v roku 2014 a to bola vtedy na dnešné pomery veľká sláva. Svet prosperoval, výrobcovia ponúkali novinku za novinkou a všetci boli spokojní.
07.08.2022 - Romoto Čitatelia: 3701 [Novinky - Reportáž]

Café Racer Fesival - Monthlery 2022
Ak sa podarí, tak rád cestujem, a ak sa podarí cestovať letecky, tak som (pre manželku) otravný návštevník novinových stánkov na letisku. Vždy doslova snorím po zahraničných motorkárskych časopisoch. Je to pre mňa posadnutosť.
18.07.2022 - Romoto Čitatelia: 4423 [Novinky - Reportáž]

Racing-Festival 2022 - Spreewaldring
V niektorom jarnom čísle Motorradu som našiel upútavku na BoT (Battle of Twin) and BnB (Built not Bought) akciu na nemeckom Spreewaldringu. Tak som si najskôr klikol (a našiel pár videí) na ten Spreewaldring, o ktorom som pred tým nič nepočul. Ani som nemohol. Lebo toto nie je ring na „klasické“ pretekanie, toto je ring na „jazdy pre radosť“. Pre priaznivcov veľa zákrut a nie vysokých rýchlostí. Aj keď, ako sa neskôr ukázalo, aj relatívne „neveľká rýchlosť“ môže byť ... Ale o tom neskôr.
14.09.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3464 [Novinky - Reportáž]

Harley-Davidson® European Bike Week® znova ožil v roku 2021
Najslávnejší európsky motocyklový festival navštevovaný tisíckami jazdcov a priaznivcov značky Harley-Davidson privítal tisíce motorkárov z celej Európy pri nádhernom rakúskom jazere Faaker See v Korutánsku.
16.04.2020 - Petr Kocina - kockaNR Čitatelia: 7284 [Novinky - Reportáž]

Kuba 2020 – nové čínske električky, staré veterány a pár slov o ekológii
Je to už viac ako tri týždne, čo som sa vrátil domov z ostrova, ktorý je nepochybne exotický a zaujímavý mnohými spôsobmi. Kuba je dnes známa predovšetkým ako luxusná dovolenková destinácia. Právom upútala svet krásnymi plážami, nevšednou kultúrou a veteránmi v bežnej premávke. Denne tu po uliciach totiž chodia stroje, ktoré by ste inde videli už iba v múzeách. Niektoré kúsky určite stoja za videnie. No Kubáncov samozrejme preslávili aj iné zázraky.
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 8 | Nasledujúce

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!