Anketa:
Články - Testy a predstavenia - Prilby
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 10.
23.05.2017 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13490 [Testy a predstavenia - Prilby]

Moderná retro prilba AGV RP60
V poslednej dobe sa roztrhlo vrece s modernými motorkami v štýle retro či scrambler. Za týmto trendom nezaostáva ani ponuka oblečenia. Čo si ale dať na hlavu, aby to vyzeralo štýlovo a zároveň aby bola ochrana na úrovni dnešnej doby? Jednou s možností je i RP60 od AGV.
21.08.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9173 [Testy a predstavenia - Prilby]

Predstavujeme prilbu AGV K3 - SV
Prilba novej generácie pre všetkých, od mladých nadšencov, po skúsených jazdcov hľadajúcich pohodlie a kvalitu.
17.07.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 4347 [Testy a predstavenia - Prilby]

Projekt z cesty do terénu – Prilba Acerbis Fiber GHEGNA a ostatné chrániče
Po článku o čižmách, je rad na prilbu a ostatné chrániče. Prilbu aj chrániče som vyberal z ponuky Acerbis. Slovo vyberal by som skôr nahradil slovom "bral", pretože som nejako nerozmýšľal nad tým čo je lepšie a čo horšie. A popravde, ani takýmto výberom som nič nepokazil.
20.07.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9186 [Testy a predstavenia - Prilby]

Skúsenosti s prilbou Shark Vision-R
Integrálna prilba, ktorá mnohých zaujme hlavne svojím rozšíreným plexisklom, ktorým sa najviac odlišuje od iných prilieb, neponúka iba lepší výhľad na okolie.
25.11.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 5856 [Testy a predstavenia - Prilby]

Skúsenosti s prilbou Suomy SPEC1R
Ako ste si mohli všimnúť, a už aj prečítať, v redakcii sa nám o bezpečnosť hláv stará značka Suomy. V článku je čo-to popísané po technickaj stránke, tak niečo napíšem aj z praktického hľadiska. Ja som si vybral druhý najvyšší ponúkaný model a ako aj názov naznačuje, jedná sa už o „rejsovú“ prilbu. Poďme teda rovno na jej klady, či zápory.
19.04.2011 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 15156 [Testy a predstavenia - Prilby]

Skúsenosti s prilbou Suomy Vandal
Od minulej sezóny väčšina z nás v redakcii začala nosiť prilby Suomy, na mňa pripadla Vandal-ka a tú sú moje skúsenosti po jednej sezóne.
06.12.2010 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 10225 [Testy a predstavenia - Prilby]

Predstavujeme karbónovú dizajnovku UVEX ONYX
Ešte pred koncom roka, sa nám do rúk dostala zaujímavá novinka z dielne UVEX na rok 2011. Celo karbonový model ONYX, ktorý jazdí aj Stefan Bradl.
12.08.2010 - Juraj Odin Klačko Čitatelia: 7990 [Testy a predstavenia - Prilby]

Redakcia v prilbách Suomy - časť 2. - Spec1R a Spectre
Pred časom vám Kristián Tino Dudík predstavil dve z prilieb, do ktorých túto sezónu svoje hlavy schováva redakcia Motoride.sk. Ja sa budem tentokrát venovať ďalším dvom, konkrétne sú to modely Spec1R a Spectre.
21.06.2010 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 12400 [Testy a predstavenia - Prilby]

Redakcia v prilbách Suomy - časť 1. - Defender a Vandal
Mnohí z vás už asi postrehli, že na hlavách redaktorov Motoridu sa čoraz častejšie objavujú prilby renomovanej značky Suomy. Defender, Vandal, Spec1R a Spectre sú modely, ktoré nám budú v tejto sezóne chrániť hlavy.
11.05.2010 - Cacao Čitatelia: 29007 [Testy a predstavenia - Prilby]

S dofukovacím škorpiónom na hlave alebo aké sú nové prilby Scorpion EXO?
Do redakcie sa nám na istý čas dostali na vyskúšanie dve prilby u nás zatiaľ neznámej značky Scorpion - najvyššia rada s označením EXO-1000 Air a lacnejšia EXO-450 Air.
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!