ISSN 1336-6491 | Online: 2029 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29864
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17643)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)
Hodnotenie: (26 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (43)  [Verzia pre tlač] Tlač

Poznáš už mesačník Motoride info?

 Zdieľať

Pridané: 20.05.2007 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 11720 [Novinky - Čo nového v tlači]

Pravdepodobne si ho už čítal. Ak nie, tak dúfame, že čoskoro budeš.

Seriál článkov - Motoride Info:

| Seriál článkov: Motoride Info |

Úvodné nulté číslo sme vybalili koncom marca na výstave Motocykel 2007 v Bratislave. Tam sa ho rozchytalo vyše 3500 kusov, zvyšok skončil vo vybraných bratislavských a košických predajniach, či trnavskej otváračke sezóny.

Dôležité je, že mesačník Motoride info je zadarmo. Vychádza vždy začiatkom kalendárneho mesiaca, zatiaľ má 32 plnofarebných strán formátu A5 a náklad 5000 ks. Jeho cieľom je byť čo najbližšie k motorkárovi - je teda distribuovaný do motorkárskych predajní, pubov, servisov, na zrazy a športové podujatia. Vždy, keď ho na týchto miestach uvidíš, môžeš si ho zobrať zadarmo.

Obsah je podobný tejto stránke - testy, cestopisy, novinky, občianska inzercia, šport a svoje miesto tu majú aj body záujmu či nová rubrika Rozhovor na ulici. V nej chceme spovedať ľudí, ktorí sú aspoň niečím výnimoční, nech je to v ktoromkoľvek smere.

Nasledujúce prvé číslo je už nejaký ten piatok na svete. Ešte teplé sa dostalo do uvítacích igelitiek na Red Barons Moto Country & Rock Feste v Senci, hneď potom sa vyskytlo aj na Kings Ride v Jelke a Tajnom preteku na východe. Rozoslali sme ho aj na vyše sto miest po celom Slovensku, kde sa pohybujú motorkári - pozri si mapku.

 Mapka výskytu Motoride info
Mapka výskytu Motoride info

Našiel si už Motoride info? Zaujalo ťa? Čo si o ňom myslíš? Odpovedz nám v tejto ankete alebo nám napíš maila s návrhmi.

Momentálne tvrdo pracujeme na novom čísle. Malo by sa nám podariť natlačiť doň naše dojmy z lietania na brnenskom okruhu v rámci Yamaha dňa a Honda dňa, po ktorom sme sa zúčastnili aj jedného dielu seriálu Czech endurance cup. Okrem toho sme otestovali aj dosť vydarenú dvojičku Kawasaki Versys a ER-6n a vyskúšali aj novinku Honda VT750 Shadow Spirit. Určite bude o čom čítať!

 Obálka Motoride info
Obálka Motoride info

 Prvá časť testu
Prvá časť testu

 Prvá časť cestopisu
Prvá časť cestopisu

 Predposledná strana
Predposledná strana

Pridané: 20.05.2007 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Seriál článkov - Motoride Info:

| Seriál článkov: Motoride Info |

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (26 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (43)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »