Anketa:
Dracula od Midnight Custom Cycles
ZdieľaťPridané: 06.06.2007 Autor: wild
Čitatelia: 19506 [Technika - Úpravy motocyklov]
Rád by som vám predstavil našu ďalšiu prácu, ktorá trvala 7 mesiacov. Je to Yamaha Roadstar 1700, r. v. 2005, USA verzia so silou 85 koní. Jej názov je DRACULA a na jej dokončení sa podieľalo 11 zváračov, sústružníkov, klampiarov a lakírnikov.
Kládol sa doraz na jednoduchosť a čistú líniu motocykla, bez nejakých čačiek-mačiek
Dracula v pôvodnom stave |
Okrem motora a pár drobností je na ňom takmer všetko nové. Rám je širší o 100 mm, dlhší o 100 mm nižší o 25 mm a sklon prednej vidly je 40°. Sedlo je 470 mm nad zemou. Zadné pruženie je vzduchové s kompresorom a tlakomerom, výška moto je teda plynulo nastaviteľná od 0 - 100 mm, tvrdosť pruženia takisto. Obutá je do pneu o rozmere 360 mm vzadu na ráfe 18"/14"a 160 mm vpredu na ráfe 18"/6". Kolesá sú leštené duralové od MSB, upravené u nás v MCC. Karburátor je pretryskovaný a použitý športový vzduchový filter. Výfuky Thunderbike (upravené v MCC), smerovky a svetlá sú tiež od Thunderbike. Rám, zadná vidla, blatníky, nádrž, podsedlové kryty, spodný zub, držiak ŠPZ, sedačka, okuliare, brzdové kotúče, remenice, lak, airbrush, stupačky, filter a celková montáž sa robili u nás v Midnight Custom Cycles (MCC). Možno ste si všimli, že DRACULA stále nemá zrkadlá. Keďže sú toto ešte čerstvé zábery z testovacích jázd, vhodný dizajn zrkadiel sme ešte stále nenašli...
Počítačová "štúdia" |
Moto bola oficiálne predstavená na Pročkovom zraze 12. 5. 2007 v Haliči pri Lučenci.
Možno sa bude chcieť niekto vyjadriť k dizajnu, to je prirodzené, každý máme svoj vlastný vkus, ale špekulácie nad tým, či sa na tomto stroji dá vôbec jazdiť prenechajme radšej tým, ktorý na ňom naozaj jazdili a tým, čo majú skúsenosti s jazdou na takomto type motocykla. Asi ich nebude veľa...
Každý z vás, ktorý hltajú kilometre, skutočne jazdia a neteoretizujú zbytočne celé dni pred compom, určite vedia, že na každý typ alebo štýl moto si treba zvyknúť, hlavne pokiaľ ide o jazdné vlastnosti. Ani čoprák nesadne na krosu a o 15 min. skáče 30 metrov, jogurťák má problém s prvými km na čopry a simsoňák si pravdepodobne v prvej zákrute na CBR 600, namláti sanicu. Ja som si na Draculu zvykal dva dni, no hneď na to som absolvoval 500 km s priateľkou na zadnom blatníku. Zraz Slnečné jazerá a späť. Jazda bola ideálna na pravé otestovanie moto v takmer všetkých poveternostných podmienkach. Bolo aj jasno, zamračené, dážď a 30 min. prietrž mračien, no Dracula jazdil bez chyby. Spotreba, prekvapivo 5,5 l/100 km. Maximálka 195 km/h, ale naša priemerná rýchlosť bola 110 km/h.
Čo sa týka pohodlia pri jazde, na mierny predklon si treba zvyknúť, ale niečo podobné zažijete aj na jogurte (vlastná skúsenosť) Sedačka, nie je síce 15 cm hrubá, ale 150 km prejdete bez fajčiarskej. Povedzme si však na rovinu, toto nie je stroj, na ktorom by ste chceli križovať Európu, ale na to nie je ani ferrari a predsa by ho každý z nás bral.
Na záver by som rád dodal, nie je problém obdivovať a uznávať svetoznámych úpravcov motocyklov, ktorí svoje choppre stavajú z polotovarov, Slovák si svoj sen ešte dlho bude vytrieskavať po nociach v garáži.
Rád by som teda aj touto cestou poďakoval všetkým tým, ktorí trieskali spolu s nami.
Pridané: 06.06.2007 Autor: wild Zdieľať
Súvisiace články:
- Custom Bike Show Bad Salzuflen 2012 - časť 1. - Romoto
- Fotoreport: EICMA 2013 Miláno - EICMA Custom - Awia
- Ako som ja neschudol a Kawa pribrala - úprava vŕtania aj zdvihu 4T motora, 294ccm - karol1
- Nezvyčajnú stavbu The Recidivist od poľských Game Over Cycles ocenil aj samotný Harley-Davidson - Herghott
- Austria Custom Bike Show 2013 - časť 3 - Romoto
- Custombike Show Bad Salzuflen 2014 - 1. časť - Romoto
- Custombike Show Bad Salzuflen 2014 - 2 časť - Romoto
- Custombike Show Bad Salzuflen 2018 - časť 2. - Romoto