Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1564 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28502
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16974)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11528)
Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (11)  [Verzia pre tlač] Tlač

Custombike Show Bad Salzuflen 2014 - 1. časť

 Zdieľať

Pridané: 10.12.2014 Autor: Romoto
Čitatelia: 6090 [Novinky - Reportáž]

V dňoch 5.-7.12.2014 sa v Bad Salzuflene uskutočnil 10. ročník prestížnej Custom Bike Show. V tomto roku nastala pre nás špecifická situácia.

Ak sme sa chceli s Dominikom zúčastniť výstavy po tretí krát za sebou, museli sme dva viacej ako 1000 km presuny, jednu noc na spánok a návštevu výstavy vtesnať do menej ako 48 hodín.

Na výstavisko sme sa dostali v piatok zavčasu ráno, to tam ešte neboli ani niektorí vystavovatelia. Preto je dosť fotiek bez tých 30 000 návštevníkov. Urobiť dobrú fotku nebolo zas raz ľahké. Mix halového svetla zo stropu dopĺňalo stánkové osvetlenie a do toho projektory s premenlivým modro – červeno – zeleno –žltým sfarbením. Že každé bolo inej intenzity a na vyleštených motorkách to svetlom a farbami priam hralo asi ani netreba dodávať.

Riešme teda radšej kvalitu a úroveň motoriek. Kto je na sériovky, pre toho nuda. Kto je na niečo individuálne, pre toho (napr. mňa) je to výstava roka. Viacej ako 500 prestavieb + nespočetné množstvo motoriek od dílerov - predajcov, ktorí motorky upravujú a predávajú pod nemeckým TUV. Samozrejme že sa to všetko točilo okolo V2. Ak si odmyslím osobnú zaujatosť na H&D V2 a uvedomím si, že doma mám 2xV2 (Suzuki SV + KTM Super Duke), Domink 1xV2 (Suzuki SV), tak tá koncepcia nie je úplná katastrofa. (Úprimne – ak to nie je z Ameriky, tak je to úplne v pohode...).

Poďme do výstavnej reality. Po minulých dvoch ročníkoch som si myslel, že nápady sú vyčerpané a nie je možné prísť opäť s niečím novým. Tak ako pri sériovkách. Tam (pri sériovkách) sú dané koncepcie, cieľový zákazníci a cenové limity. Tu pri customizingu je však všetko bez hraníc. Doslovne. Aj cez to prísne nemecké TUV už tuším prejde všetko. (Aj keď – teraz po slovíčkach lúskam článok o nemeckom CUSTOMBIKE a tam sa autor sťažuje, že už aj to Nemecko nie je to, čo býval ...) Skrátka ide o to, aby mali ľudia radosť z motorkárenia. Pozdravujem týmto našich byrokratov v kanceláriách, ktorí nemajú ani potuchy, ako vyzerá radosť z jazdenia na motorke a so všetkým, čo s tým súvisí.

Natíska sa veta: „V Nemecku to funguje inak.“ Omyl. V Nemecku to nefunguje inak, tam to iba FUNGUJE. Pre ľudí, pretože aj motorkár je tiež iba človek. Ale paradoxne človek, ktorý svojou záľubou dáva prácu ďalším ľuďom. Ak vynecháme kúpu motorky, tak je tam potom servis, doplnky na motorku, oblečenie. Ani nebudem rozvádzať tému motorka a turistika.

Tak skleroticky zopakujem: Nemci motorky a všetko, čo s nimi súvisí, milujú. Bodka. Nemá zmysel písať o celom programe v Bad Salzuflene, to si viete nájsť na webe. Tak isto aj víťazov. My s Dominikom ponúkame aj porazených. Aj keď porazený nie je to správne slovo. U mňa je víťazom každý, kto nájde odvahu na prestavbu. Lebo odvaha je asi to najzákladnejšie. Nasleduje technická zdatnosť a finančné zabezpečenie.

Na výstave bol vidieť rôzny mix týchto atribútov. Od tých vysoko profesionálnych za 100 000 EUR až po tie garážové verzie za pár EUR. V prvej časti reportáže nájdete celé motorky, v druhej sa viacej sústredím na detaily cez Cacaov svetlom ovplyvnený objektív.

Pridané: 10.12.2014 Autor: Romoto Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (11)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: