Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2216 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28806
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17139)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11667)
Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (23)  [Verzia pre tlač] Tlač

Kawasaki paľba na Pannoniaringu

 Zdieľať

Pridané: 02.08.2007 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 8799 [Testy a predstavenia - Test]

Ešte som sa nezbavil svalovice z minulotýždňovej akcie a už sme ťahali do Maďarska zase...

Tentoraz bez Awiu, ktorý si momentálne užíva s Dadi v Albánsku, čím sa podstatne znížilo riziko rozmlátenia nejakej strojovne. Neviem čím to je, ale bez vedúceho idú veci akosi ľahšie, takže všetko fachčilo ako nožom po masle. Jediné, čo mi žralo nervy, bol opačný smer jazdy na okruhu. To znamenalo znova si naň zvykať, z perfektných pravotočivých sa stali nepekné ľavotočivé, brrr, čo už!

Pripravené sme mali dva stroje - novú ZX-6R a ZX-10R. K tomu sa neskôr celkom náhodou pritrafila aj moja srdcovka Z 750. Všetky tri som bral studené, takže nejaké dve kolečká to chcelo len na zahriatie a zoznámenie. Poďme na to:

 Vpredu ZX-10R, vzadu ZX-6R
Vpredu ZX-10R, vzadu ZX-6R

ZX-6R

Studená motorka, vzduch do 20 stupňov, asfalt ako-tak teplý. Najprv to chce fakt elegantnú jazdu, nech sa obaja dostaneme do formy. Ufff, tie stehná bolia, to musím rozjazdiť... Tretie a štvrté kolo už dávam pekný kotol, vo väčšine výjazdov mi zabliká obmedzovač, ale do motora ešte nezasiahne. Červené pole začína až za 16 000, čo už je silný žiletkový zvuk. Chválim perfektný otáčkomer, ktorý je ciachovaný po dvoch tisíckach, ktoré nejdú lineárne, takže v najpoužívanejšom pásme 12 - 14 - 16 000 ručička nelieta tak rýchlo a je dobre čitateľná. Menej čitateľný je ukazovateľ zaradenej rýchlosti, ktorý Kawa vyriešila po svojom - je to šesť digitálnych políčok nad sebou, dole je jednotka, hore šestka. Nápad dobrý, ale žiaľ, zistiť pri stopäťdesiatke rozdiel medzi dvojkou a trojkou je asi nemožné. Mali to chlapci vyriešiť veeeľkou číslicou, prinajlepšom červenou, a bolo by všetko fasa. Ale zase je tu dobre riešený laptimer, teda stopky na kolo. Na prístrojovke si nastavíš nulu, potom už len pravým palcom štartuješ alebo ukončuješ, prípadne ľavým palcom ťukneš na štart nového kola. Po zastavení si na prístrojovke môžeš pozrieť históriu časov... Pekná vec.

Plných 125 koní motor dáva pri 14 000 otáčkach, ale silno ťahá ešte za 16 000. Na okruhu môžeme hovoriť o spodnej hranici 12-tisíc, pod ňou sa už motorka nudí. Záber motora v tomto rozmedzí sa dá nazvať ako... Kryštálovo čistý? Asi tak nejako. Posed, motor a brzdy sú v tejto triede asi najbližšie k CBR 600 RR, ktorá je zároveň považovaná aj za najcivilnejšiu. Radiálne brzdy sú už v podstate povinnosťou, tu fungujú bez prekvapení, presne ako jazdec chce. Pri odovzdávaní mi týpek vravel: "the suspension is set on hard, like for the race track..." Oh yes, mal pravdu, podvozku tiež nemám čo vytknúť.

 ZX-6R
ZX-6R

Patrilo by sa trochu spomenúť aj históriu. Jogurťáci možno vedia, že ZX-6R mala vždy objem 636 kubíkov, 599 mala len ostrá športová verzia RR. Tento rok je všetko inak, objem klesol na 599, s ním aj výkon a krútiak, hmotnosť narástla (teraz je najväčšia z japonského štvorlístka). Trošku sa zmenil dizajn, najlepším rozpoznávacím znakom oproti minuloročnému modelu sú menšie svetlá a väčší nasávací otvor medzi nimi.

 Slečna šestka...
Slečna šestka...

ZX-10R

Obligátne dve kolečká, potom kláda. Aj tu ochutnávam obmedzovač už čoskoro. Červené začína samozrejme skôr než na šestke, na 13 000, pričom vrchol 175-koňového výkonu je o 1 300 otáčok nižšie. Po prekročení tohto vrcholu sa ozve žltá výstražná dióda, v červenom poli už zasiahne obmedzovač. Po presadnutí zo šestky sa to zdá až príliš skoro, lenže rýchlosti sú o dosť brutálnejšie, to si treba sledovať. Správna streľba sa deje medzi desiatimi až dvanástimi tisíckami, teda vtedy, keď ručička otáčkomera ukazuje "na sever". Tak ako každý liter v tejto triede, aj ZX posiela predné koleso do vzduchu skoro v každom prudšom výjazde. Dobrým pomocníkom v podobných prípadoch je sériovo montovaný nastaviteľný tlmič riadenia Öhlins. ZX nemá sériový ukazovateľ zaradenej rýchlosti, je tu však namontovaný druhovýrobný, spoľahlivo fungujúci a veľmi dobre čitateľný. Prístrojovka je dosť zaujímavá, displej s rýchlosťou a podobnými drobnosťami prekrýva skoro celý otáčkomer, ale všetko je výrazné a na očiach. Rovnaký laptimer ako má ZX-6R je samozrejmosťou.

No a je tu aj výborná antihopingová spojka. Zadok nešmykne, nešmykne a nešmykne! V spojitosti s rovnako dobrými brzdami to značne uľahčuje spomaľovanie pred zákrutou a nájazd do nej. Liter sa prekvapivo ľahko preklápa (je len o osem kíl ťažší než šestka, ale zato o dosť objemnejší), vpred ide ako po koľajnici. Ja som len zvedavý, čo v Japonsku zas vymysleli, lebo nová desinka bude mať premiéru túto jeseň.

 ZX-10R
ZX-10R

Special bonus - Z 750

"Aj túto ti skúsim vybaviť, " povedal Majo a mne zažiarili oči. Veď už toľko mu pílim uši, že chceme zetku na test! Sľub splnil, Rado svoju zánovnú motorku požičal a ja s ňou vybieham na trať. Už prvá zákruta odhaľuje mäkké nastavenie tlmiča a silno nahustené gumy, pláva to ako kompa na Dunaji, ale napriek tomu je to zábava ako prasa. Samozrejme, motor je ladený do dosť civilných sfér, preto mu treba nakladať koľko sa dá, teda ručička musí stále ukazovať rovno do neba (čo je tesne pred červeným). Kvaltovať treba ako o život, stále ma niekto predbieha, ale ja nepretekám, ja sa zabávam. Nie, toto fakt nie je motorka na okruh, ľavá stupačka sa rozpráva s asfaltom skoro v každej zákrute. Navyše už od začiatku mi bliká rezerva, nerád by som ju dorazil niekde v náklone, takže dve kolá pred koncom radšej idem do boxov. Ha, lenže to chalani nevedia... A tu je veľa miesta... A motorka provokuje... Šup na zadné, brzda, hneď na predné! Hóóó, to je paráda! Ešte si to trikrát zopakujem a so svätožiarou sa vraciam k nášmu stánku. Zetka je streetfighter, má na to dizajn aj techniku. Pochvalu pred oboma naštartovanými ZX udeľujem cene, brzdám a širokým a dobre umiestneným riadidlám.

Majo, Majo, kedy nám to dáš na test kua!?

 Z 750
Z 750

Záver

Vedúci, môžeš ľutovať. Sladko sa mi bude snívať o Z 750, to bola napriek zle nastavenému podvozku najlepšia jazda. K šestke by som potreboval asi tak týždeň vysokej školy okruhovej, k litru aspoň dva, aby som mal nejaký pocit, že z tých motoriek ťahám to, čo mi tak strašne chcú dať. Nová šestka je každopádne veľmi priateľská motorka, ktorá dokáže veľa odpustiť a zároveň vyžmýkať jazdca do poslednej kvapky potu. Liter je už iné kafé, tam si treba dať pozor na pravú ruku. Sedemapolková zetka zase nie je okruhové náčinie, oveľa lepšie sa cíti v boxoch a priľahlých parkoviskách, kde sa s ňou dá pekne pohrať. Stoppie a wheelie sú preň povinné prvky!

Ďakujem Majovi za pozvanie a vybavovačky, Radovi za požičanie Z 750. Fajnú motorečku si si kúpil kámo.

Pridané: 02.08.2007 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (23)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria