Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3683 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28587
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17020)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11567)
Hodnotenie: (19 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (24)  [Verzia pre tlač] Tlač

Test brazílskeho tigríka Yamaha YBR 250

 Zdieľať

Pridané: 03.08.2007 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 32214 [Testy a predstavenia - Test]

Táto šikovná dvestopäťdesiatka bola v dosť skromnom duchu predstavená ako tohtoročná novinka na kolínskom Intermote. Odvtedy ubehlo tehotenských deväť mesiacov a my ju máme na testík.

Zoznámenie

Nič zvláštne netreba riešiť. Ybeérka zaujme celkom dospelou stavbou tela. Striekačky si natiahnu životodárny uhľovodíkový nápoj, ťuk do štartéra a ciga s mechanikmi, kým sa štvrťlitrový jednobuch zohreje. Vraj som na tom veľký, že radšej nech na tom fotia niekoho iného... No veď uvidíme, čaute o týždeň.

Jazda v meste

YBR sa vyrába v Brazílii, kde má silné odbytisko. Takéto motorky tam ľudia využívajú najmä v mestách a preto je YBR konštruovaná na praktické každodenné využívanie. Veľmi dobrý je rozmerný odkladací priestor pod sedlom. Druhou silnou stránkou je výborný výhľad v zkradlách a treťou motor. Ten zabezpečuje dosť dynamický pohyb po meste, bežná premávka sa dá ľahko predbiehať a keďže táto mašinka je od prírody štíhla, predieračka medzi autami je hračkou. Nehovoriac o príjemnej pohotovostnej hmotnosti - asi 165 kg.


Šport

Ale áno, trošku sa dá športovať. Vzadu je obutá stotridsiatka guma, čiže dá sa to klopiť s istotou pod zadkom. Motor treba samozrejme dosť vytáčať, lepšie povedané kvaltovať ako drak a držať to tesne pred červeným. Postupom času však obaja zistíte, že to nie je zábava a radšej sa vrátite do normálneho tempa. A to je správne, lebo štvrťlitrík si pýta normálnu civilnú jazdu.

Turistika

Okrem lietania po meste môže aj turistika tvoriť väčšinu programu dňa na YBR. Pohodlný posed jazdca nezničí, skôr mu však odíde zadok, lebo sedlo je príliš tvrdé. Tvar je v pohode, aj výška, len tá tvrdosť začne zhruba po päťdesiatich kilákoch strašne vadiť. Treba si dať pauzu... Ale turistickej výbave nič nebráni - dozadu sa dá hodiť originálny doplnkový nosič, naň kufor, dopredu nejaké plexi, na nádrž tankvak (trochu prekáža odnímateľné veko) a na bok najskôr asi tašky a hor sa do sveta. Áno, samozrejme, ber aj frajerku! Tu však zase narážame na sedlo. Okrem tvrdosti bude človeku vzadu vadiť jeho sklon. Ide príliš šikmo, takže pasažier sa zosúva dopredu k jazdcovi. Poloha stupačiek je v poriadku (výfuk je chránený plechom, frajerka si nepripáli topánky...). Pri jazde na dlhšie trasy vo dvojici odporúčam nastaviť zadný tlmič na najtvrdšie, lebo inak je možné, že čoskoro nájdete dorazy podvozku.

Maximálka je v závislosti od terénu, zaťaženia a poveternostných podmienok asi 120 - 140 km/h. Pri tejto rýchlosti má motor podľa otáčkomera ešte nejakú rezervu. Páči sa mi, že sa vie pekne vyhrabať aj z nízkych otáčok, stačí mu napríklad 5000 a bez problémov sa vyškriabe na ideálnych sedem tisíc. Optimálna rýchlosť, pri ktorej posádka nezaspáva, ale motor sa nepremáha, je asi 110 km/h.

Brzdy sú dimenzované akurát do mesta. Vpredu jeden kotúč, vzadu bubon. Áno, mesto to zvláda v pohode, ale turistiku vo dvojici už menej - chce to riadne chmatnúť za tú páčku.

Príjemnou stránkou je spotreba. Tá sa nejako veľmi nemení, stále som sa motal okolo štyroch litrov na stovku. Nádrž má niečo vyše 19 litrov, čo je slušný objem a pri tejto spotrebe z toho vyplýva pekný dojazd. Po rezervu sa dá spraviť asi 400 km, s rezervou aj cez 450. Dobré, nie? V meste toľko niekto nenajazdí ani za mesiac.

Konkurencia

Je tu jeden jasný konkurent, proti ktorému bola YBR postavená do boja - Honda CBF 250. Všetky parametre sú podobné ako cez kopirák, len Honda je o tri tisícky lacnejšia, má o niečo lepší podvozok, turistickejší potenciál a nemá vstrekovanie (veru, čistý karburátor, spomínaš na to slovo?). Nezávidím chalaniskovi riešiacemu dilemu nad katalógmi Hondy a Yamahy... V tomto prípade asi nerozhodnú technické údaje a cena, ale výzor.

Záver

Bolo to dobré povozenie, veď som na nej spravil vyše osemsto kilákov po celej západnej polovici Slovenska. YBR ešte nie je okukaná, je to čerstvá novinka Yamahy, takže nenarazíš ani na kolegov na starších ročníkoch. Škoda toho tvrdšieho sedla, lenže to je v meste výhodou a práve tam sa človek s touto motorkou zdržiava najviac. Počas turistiky to bude chcieť o pár prestávok viac. Cena novej YBR 250 je 122 900 Sk a ja ju môžem začínajúcim motorkárom iba odporučiť.

Plusy a mínusy

motor, spotreba, priestor pod sedlom tvrdé sedlo

Motocykel na test požičala spoločnosť Yamaha Motor Czech.

Foto:
 Yamaha YBR 250 2007
Všeobecné informácie:
Výrobca:Yamaha
Model:YBR 250
Rok:2007
Kategória:Naháč
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:249 ccm
Max. výkon:20.94 k (15.40 kW) / 7500 ot.
Max. krútiaci moment:20.5 Nm / 6500 ot.
Vŕtanie x Zdvih:74x 58 mm
Palivový system:vstrekovanie
Chladenie:vzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:115 mm
Zdvih vzadu:120 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:282 mm
Pneu vpredu:100/80-17M/C 52S
Brzdy vzadu:bubnová
Priemer bŕzd vzadu:130 mm
Pneu vzadu:130/70-17M/C 62S
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:138 kg
Výška sedla:805 mm
Rázvor:1360 mm
Dĺžka:2025 mm
Šírka:745 mm
Výška:1065 mm
Svetlá výška:190 mm
Objem nádrže:19.2 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:140 km/h
Spotreba paliva:4 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 359 km
Poznámka:
Poznámka:Cena: 122 900 Sk (16.6.2008)

Pridané: 03.08.2007 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (19 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (24)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria