ISSN 1336-6491 | Online: 2369 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29845
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17636)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12209)
Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (10)  [Verzia pre tlač] Tlač

KTM RC4 - bude mať nová RC8 menšieho jednovalcového súrodenca?

 Zdieľať

Pridané: 14.02.2008 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 7666 [Bleskovky - Predstavujeme]

Už od novembra minulého roku sa šepká o tom, že KTM pripravuje malého súrodenca novej RC8.

Dnes z továrne "uletela" skica nového motocykla. Podľa anglického magazínu MCN bol testovací jednovalec s kapotážou z Cagiva Mito len o dve sekundy na kolo pomalší ako 600-kubíkové štvorvalce.

Motor má mať výkon asi 78 koní, ale hmotnosť stroja by mala byť len okolo 130 kg. Pomer hmotnosti a výkonu je tak porovnateľný so šesťstovkami a maximálka stroja v testoch bolo okolo 230 km/h.

Na foto je prvý prototyp na báze nového Duka 690 s kapotážou z Cagiva Mito. Finálny stroj by mal byť úplne iný, s vlastným dizajnom rámu, vyladenou verziou jednovalcového motora so zdvihovým objemom 654 cm3 a dizajnovo by sa mal ponášať na superbike RC8.

Zdroj: MCN

Pridané: 14.02.2008 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (10)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »