Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 567 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

tanec-slnka-2018-sideM DS auto Sumoto Brno MOTOQUAD www.foxracing.sk Indian - www.klasikmoto.sk choppermania.sk

Anketa:

Jazdil podľa teba Marc Márquez na VC Argentíny 2018 v súlade s predpismi:

Spolu odpovedi: 1950
Áno, bolo to v pohode: 47% (918)
Nie, bolo to ďaleko za: 53% (1032)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (11)  [Verzia pre tlač] Tlač

KTM CEE predstavila nové modely 2008 na slovenskej pôde

pošli na vybrali.sme.sk

Pridané: 14.12.2007 Autor: Dominik Cacao Juriš
Čitatelia: 9161 [Novinky - Oznam]

KTM - READY TO RACE - V duchu tohto hesla sa v súčasnosti prezentuje značka z Matinghofenu.

Roky ide za svojim cieľom a čísla sú neúprosné: takmer 25% ročný nárast počtu predaných motocyklov. To zákonite vedie k optimizmu v rozvoji a hľadaní nových trhov. Takýto voľný trh pre túto nie lacnú značku (ako aj sám výrobca priznáva) predstavuje východná Európa.

Zvykli sme si na to, že zastúpenie pre tento región dostali obyčajne naši českí bratia v Prahe a my sme im iba závideli. Tento raz sa situácia obrátila – KTM touto funkciou poctila Slovensko, menovite Bratislavu. Nebudem rozoberať dôvody, v KTM isto vedia čo robia. Podstatné je, že díleri zo Slovenska, Česka, Poľska, Maďarska a Rumunska majú šéfov na Slovensku.

Túto významnú udalosť KTM odprezentovala 13. decembra 2007 vo svojich nových priestoroch na Rožňavskej. Nebolo to v honosnom hoteli, ale tam, kde je motorkárovi v decembri dobre – v teple výborne vybavenej dielne.

Úlohy sa zhostila šarmantná Eva Mitsche, šéfka KTM CEE (Východná Európa). Bolo vidieť, že v KTM majú dôvod na optimizmus. Stúpajúca výroba, športové a predajné úspechy posilňujú smelé plány oranžových vyrábať najviacej motocyklov z európskych výrobcov.

 RC8 1190
RC8 1190

Ako sme počúvali tieto závidenia hodné štatistiky, aj sme trocha pozabudli na pod samozrejme oranžovými plachtami ukryté novinky. Už sme ich všetci videli na fotkách z Milána, ale naživo je naživo. Po odokrytí RC8 1190 a SUPERMOTO 990 nám ovisli sánky. To už nám technické hodnoty upresňovali slovenskí zástupcovia, manažér servisnej siete Marek Malatinec, ale aj sympatická Janka Steskálová. Podrobné údaje sú v priložených tabuľkách, ale istotne ich nájdete u autorizovaných dílerov. Skvelé stroje, príjemní ľudia, malo to iba jednu chybu: december – motorky sa nedali vyskúšať... Ale túto „chybu“ veľmi rýchlo napravila vedúca marketingu pre Slovensko Janka Steskálová, ktorá prisľúbila všetky tieto skvosty ako testovačky do budúcej sezóny. Už teraz sa samozrejme tešíme na jar a dúfame, že o tom, ako jazdia KTM-ky na Slovensku sa budete môcť na našich stránkach dočítať.

 ENDURO 690
ENDURO 690

KTM sa angažuje aj v stále sa rozmáhajúcej triede terénnych štvorkoliek, ale samozrejme po svojom: ready to race – najvýkonnejší a najľahší. KTM 450 ATV je určený hlavne pre americký trh (preto asi nemá cestnú homologizáciu) , ale vieme si predstaviť, že by sme sa povozili aj po slovenských kopcoch...

 KTM 450 XC
KTM 450 XC

Čerešničkou na torte bola prezentácia X-BOW. Odteraz KTM nie je iba jedna stopa, ale aj 240 koní od Audi, kevlar karbónové šasi, pretekársky podvozok a to všetko s požehnaním pre bežnú cestnú premávku...

Prekvapením bolo zverejnenie zámeru vyrábať lacný motocykel. Lacné a KTM zdanlivo nejde dohromady, ale spolupráca s indickou firmou BAJAJ sľubuje celosvetovo dostupný stroj 125 – 250ccm . Rok uvedenia na trh – 2010.

Nasledovalo fotenie na parkovisku pred sídlom KTM CEE, čo-to sme sa ešte dozvedeli počas obeda a rozlúčenie.

Ak sa ti zdá, že slovník je trochu iný ako zvyčajne - správny postreh. Peter Herghott Fischer je pracovne vyťažený a Tomáš Hajduch - Awia mal žiaľ cestou na stretnutie nehodu. Tak sa pod článok podpisuje fotograf – Dominik cacao Juriš.

 KTM X-BOW - štvorkolesový špeciál na mieru
KTM X-BOW - štvorkolesový špeciál na mieru

Technické údaje:

Foto:
 KTM RC8 2008 KTM 990 Supermoto 2008 KTM 450 XC 2008 KTM 525 XC 2008
Všeobecné informácie:
Výrobca:KTMKTMKTMKTM
Model:RC8990 Supermoto450 XC525 XC
Rok:2008200820082008
Kategória:SuperšportSupermotoŠtvorkolkaŠtvorkolka
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:1148 ccm999 ccm447.92 ccm510.4 ccm
Max. výkon:153.7 k (113.0 kW) / 10000 ot.115.6 k (85.0 kW) / 9000 ot.
Max. krútiaci moment:120 Nm / 8000 ot.97 Nm / 7000 ot.
Kompresný pomer:12.5:111,5:111:111:1
Vŕtanie x Zdvih:103 x 69 mm101 x 62,4 mm89 x 72 mm95 x 72 mm
Palivový system:vstrekovanie, hrdlo 52 mmvstrekovaniekarburátorkarburátor
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)SOHC (4V)SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 5-stupňová + spiatočkamanuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm200 mm257 mm257 mm
Zdvih vzadu:125 mm210 mm265 mm265 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová radiálne strmenedvojkotúčová radiálne strmenedvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm305 mm180 mm180 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR 17120/70 ZR 172121
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm240 mm200 mm200 mm
Pneu vzadu:190/55 ZR 17180/55 ZR 12121
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:188 kg191 kg163 kg163 kg
Výška sedla:805 mm865 mm820 mm820 mm
Rázvor:1430 mm1510 mm1280 mm1280 mm
Dĺžka:1810 mm1810 mm
Šírka:1148 mm1148 mm
Výška:1125 mm1125 mm
Svetlá výška:110 mm195 mm290 mm290 mm
Objem nádrže:16.5 l19 l13.4 l13.4 l
Poznámka:
Poznámka:Cena 20.2.2008 535 000,-SkCena 384 200 Sk (27.5.2008)Tlmiče vpredu aj vzadu plne nastaviteľné OhlinsTlmiče vpredu aj vzadu plne nastaviteľné Ohlins

Pridané: 14.12.2007 Autor: Dominik Cacao Juriš pošli na vybrali.sme.sk

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (11)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria