Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1559 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26141
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15799)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10342)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Motohouse 7/8 2008

 Zdieľať

Pridané: 04.07.2008 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3353 [Novinky - Čo nového v tlači]

Čítanie na prázdniny, tak sme to chceli tentokrát brať… A to vrátane niekoľkých esteticky jemných upútaviek na ozaj ľahké dámske oblečenie – veď ako inak pri takýchto vonkajších teplotách :))

Tak snáď aj to vezmete ako plus, pretože puritánov v našom strede rozhodne nestrpíme. Dosť veľká hromada testov – väčšia než inokedy. Trocha športu a nejaké tie rozumy od najvyššieho z nás, od Somika. Hlavne, aby ste sa nad tým všetkým pobavili, pre nič iné sa to totiž ani nevyplatí robiť…

Nahú, alebo s kabátikom?

Motorky sú tá najfantastickejšia vec, čo na planéte Zem existuje. V žiadnom inom odbore ľudskej činnosti sa nedá tak ľahko dostať až k samému technologickému vrcholu… Uznajte sami. Nedá sa totiž kúpiť auto, ktoré by sa niekedy aspoň trochu priblížilo schopnostiam formuly 1. Alebo – určite si nikdy nekúpite lietadlo, ktoré by stihlo hoci len v náznaku atakovať vojenský nadzvukový tryskáč.

Ale čo si kúpiť môžete… samozrejme, môžete si kúpiť motorku… A už na takej, akú ju máte z obchodu, môžete celkom kľudne vyraziť na okruh. Aj za týchto pár korún (a pri troške šikovnosti) nie je problém zľahka sa priblížiť k Rossiho výkonom. Neveríte? Verte… Tu máte reálne porovnanie: formula 1 na teste v Brne 1:37 – bežne predávané auto bude pomalšie skoro o minútu! Rossi na špeciáli MotoGP na tej istej trati 1:58 – na produkčnej R1 sa skúsený pilot dostane do limitu dvoch minút a desiatich sekúnd (jasné, s vyladeným tlmením a na okruhových gumách). Ale aj tak je to predsa len dvanásť sekúnd rozdielu na viac ako päťkilometrovú trať! Neviem ako vám, ale nám osobne to pripadá ako absolútna nádhera, ale zároveň aj ako absolútny magorizmus!

KTM 690 Duke

duke

Naša láska k Dukovi vypukla už na výstave v Paríži. Bez debát a dlhého premýšľania sa táto mašinka zaradila medzi najkrajšie kúsky, ktoré sme tam mohli vidieť. Dokáže nás ale takto rozparádiť aj na ceste? No to si píšte, je to predsa KTM!

Ako jedna z prvých testovacích motoriek (ktorých bude mimochodom tento rok niečo vyše stovky!) spôsobila v redakcii obrovské nadšenie a veľké očakávania. Supermotardy máme radi hlavne preto, že spojujú všetky veci, ktoré sú podľa nás na motorke dôležité. Dobre vyzerajú, skvelo jazdia a je s nimi zábava. Takže keď nám pred redakciou zastavila oranžová dodávka a chlapík v montérkach postavil motorku na chodník…

Ako to prežiť...

V poslednom čase sa na hlavy motorkárstva znáša kritika, len to tak fičí. Hovorí sa, že sme zmyslov zbavená zver a tá najbláznivejšia zberba... Ale ono to nie je zas tak úplne pravda! Aspoň keď to berieme podľa toho, čo sa deje tu okolo nás v redakcii. Áno, rýchlosť nás baví, ale... Predsa len jazdíme tak, aby sme boli (keď šťastena dá) schopní zaspávať večer doma vo vlastných posteliach. Všetci sme „pacienti“, ale asi by vás prekvapilo, ako opatrne sa redakcia na spoločných vychádzkach správa. A to je dobre, pretože na živote okolo motoriek nie je nič horšie ako oplakávať kamaráta...

Nie, nechceme a ani nebudeme mentorovať. Toto si musí v hlave urovnať každý sám... My sa dnes pokúsime len o takú maličkú vec. Ukážeme vám pár krízoviek a takých tých nepríjemných situácií, do ktorých je možné sa na ceste dostať. Väčšina z nich sa nám tiež niekedy v minulosti prihodila a my ďakujeme Všemohúcemu, že nám ich dovolil (so šťastím) zvládnuť.

BMW F 800 GS vs. Yamaha Tenere

tenere

Nechali sme dvoch ctihodných pánov, aby sa pozreli na dve úplne najhorúcejšie novinky. A sme naozaj zvedaví, či to budú vidieť rovnako, alebo inak…

„Prvý dojem je veľmi pozitívny. Pochopiteľne, moje hodnotenie treba brať trochu s rezervou, pretože na BMW GS jazdím a značka patrí k mojim obľúbeným. Nie som však nekritický obdivovateľ všetkého s vrtuľou v znaku a niektoré produkty BMW ma nechávajú celkom chladným. To sa však netýka novej F 800. Spracovanie vyzerá solídne, nikde netrčia lacné komponenty (aspoň nie na prvý pohľad). Riadidlá vyzerajú podobne ako na nových R 1200 GS, kónické a zdá sa, že kvalitné. Nástavce, okuliare a ovládače robustné... Čo bude ale ďalej?“

Let časopriestorom

busa

300 km/h. To znamená, že stokilometrovú cestu, ako napríklad z Prahy do Liberca, prejdete za 17 a pol minúty. To tiež znamená, že než poviete dvadsaťjeden, poskočíte o 83 metrov vpred. Samozrejme, len teoreticky, ale aj tak je to neskutočné zistenie. Zoznámte sa, máte tú česť s dvoma najsilnejšími a najrýchlejšími japonskými motorkami súčasnosti. Držte si klobúky, štartujeme… O čom to je? Rýchlosť, rýchlosť a zase rýchlosť, absurdná akcelerácia a permanentné problémy s políciou.

Kawasaki VN 1600 Classic r. v. 2003

Rozhodli ste sa kúpiť si veľkého cruisera? Odporučíme vám teda toho, ktorý má podľa nás tie najlepšie jazdné vlastnosti.

Aprilia SMV 750 Dorsoduro

aprilia

Aprilia na nás vytasila ďalšiu úžasnosť. Fantasticky vyzerajúci supermotard s dvojvalcovým motorom zo Shivera. Naše nadšenie nepoznalo medze. Po niekoľkých stovkách kilometrov ale máme jasno. Je to dobrá motorka, ale nemôžeme sa ubrániť pocitu, že mohla byť ešte o kúsok lepšia…

Než nasadneme, najskôr bleskovo preletíme prospekt, aby sme zistili, z akých super komponentov Taliani toto Dorsoduro uklohnili. Už len zo základných dát nám musí byť jasné, že toto bude tá najväčšia šupa v celej galaxii (alebo teda aspoň naľavo od Červeného trpaslíka, myslím :o) Véčkový dvojvalec, skoro sto kobýl, radiálne brzdy, otočené vidlice a elektronický plyn. To všetko vyzerá na papieri veľmi sľubne a aj my sme najprv prepadli dojmu, že to jednoducho musí fungovať na 1A…

Porovnávací test: Športové šestky – za hranice slušnosti

angie

Sú drobné, neuveriteľne báječné a privedú vás do extázy. 600 cm3 sportbiky sú stvorené na nedosiahnuteľnú dokonalosť... ale ktorá z nich padne do ruky práve vám? Úplne nová Suzuki GSX-R600 a Yamaha R6 vyzývajú na súboj Hondu CBR600RR, Kawasaki ZX-6R a Triumpha 675.

Honda CBR600RR je už druhý rok najlepšou šesťstovkou, akú si môžete zaobstarať. Vie všetko, čo vedia tie ostatné, ale na jej spracovanie geniálnej konštrukčnej kvality ostatné jednoducho nemajú. Je rovnako rýchla ako ostatné, má najlepšiu všestrannú manipuláciu, vyzerá skvelo a hodí sa každému. Na okruhu je lepšia ako R6 a na ceste ako GSX-R. A čo je najlepšie... je o dvadsať papierov lacnejšia ako minulý rok!!!

ŠPORT – ohliadnutie WSBK

Motohouse 7/8 2008

No schválne, patríte medzi pamätníkov? Človek si to ani neuvedomí, ako ten čas letí! Tento rok je to už 15 rokov, čo na Masarykovom okruhu v Brne zahrmeli štvortakty motorov MS superbikov po prvýkrát!

Poďme sa teda pozrieť na päť českých zastávok v 20-ročnej histórii tohto veľmi zaujímavého motocyklového šampionátu. Pochopiteľne, šiestu brniansku zastávku, tú tohtoročnú, ešte nepopíšeme, ale o to viac sa na ňu môžeme tešiť. A to nielen vďaka tomu, že s obrovskou nádejou čakáme, čo nám predvedie Kubík...

Adventúra II. diel

Minule sme našich dvoch nemeckých cestovateľov opustili na prašných cestách v severovýchodnej časti Tanzánie, keď smerovali ku rwandskej hranici. Zapáľte vonnú sviečku a skúste sa po druhý raz preniesť do úžasnej africkej krajiny v okolí Lake Victoria.

DVACKA Megelli M125

dvacka

Nasledujúce riadky budú venované motorke malého objemu, kde toho s výkonom veľa nevymyslia ani tí naj-naj konštruktéri. Prečo teda zaťažovať takú motorku kapotami a ktovieakými zbytočnosťami? Nezmysel! Aj inak sa dajú spraviť parádičky... Stačí vystaviť na svetlo krásne červené premotané rúrky a dať tomu trošku tej vizáže chuligána. A hotovo! Motorka na hranie, na zábavu. Čo viac o tomto stroji rozprávať...

+ samozrejme všetky klasické rubriky – aktuality, listáreň, Girlhouse…


PREDPLATNÉ

Motohouse za 69 Sk ročné predplatné 550 Sk

Ročné predplatné slovenskej verzie Motohouse je len 550 Sk, ušetríš 140 Sk a zaradíš sa do rodiny jedného z najpopulárnejších motočasákov posledných rokov.

Predplatné zaisťuje: Mediaprint-Kappa Pressegrosso, a. s.
Oddelenie inej formy predaja
Vajnorská 137
830 00 Bratislava
tel: 02/44 44 27 73
e-mail: predplatné@abompkapa.sk

Pre záujemcov o českú mutáciu tohto časopisu…
Je možné ju objednať na adrese:
SEND Predplatné P.O.Box 141, 140 21 Praha 4
tel: +420 225 985 225
e-mail: send@send.cz, www.send.cz

WWW.MOTOHOUSE.CZ

Pridané: 04.07.2008 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria