Anketa:
R1 dni. Buďte (s) jedničkou!
ZdieľaťPridané: 23.03.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3517 [Bleskovky - Novinky]
Prídi sa pozrieť na novú Yamahu R1 do jednej zo štyroch predajní na Slovensku, v ktorých bude šampiónka predstavená.
Navštívte 26.3. – 3.4.2009 na Slovensku participujúceho dealera Yamaha a zoznámte sa s novým modelom YZF-R1 a inými novinkami na rok 2009.
26.3.-3.4.2009 Vás srdečne pozývame na uvedenie novej YZF-R1 v zaujímavom promo týždni. Oficiálne uvádzanie v predajniach sa začína vo štvrtok o 17:30 hod. Pozor táto akcia vo štvrtok je len pre pozvaných hostí!
Vyhrajte motocykel Yamaha svojich snov!
![]() |
Zrodená z víťazného stroja šampionátu MotoGP YZR-M1, predstavuje YZF-R1 nový míľnik v histórii rady R.
Príďte si pozrieť úplne novú R1-tku a ďalšie novinky 2009 a zapojte sa do súťaže o hlavnú cenu - dodatočnú zľavu 100% na Vami zakúpený motocykel, alebo skúter Yamaha v uvedenom týždni a ďalšie ceny - VIP pobyt na MotoGP v Brne.
Prvých 100 návštevníkov obdrží darčekový balíček - zvláštne vydanie časopisu Yamaha a exkluzívne DVD.
Na R1 dni môžeš prísť do jedného z nasledujúcich stánkov
- Autopolis v Bratislave
- Motoshop Žubor v Banskej Bystrici
- Bikers Centrum Slovakia v Trnave
- Asia Car Impex v Bratislave
Tešíme sa na Vašu účasť!
Pridané: 23.03.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Nová limitovaná edícia od Triumphu - Speed Triple 1200 RX
- BMW opäť šokuje - predstavilo nové R 1300 R, RS a RT - fotky a videá dotvorila umelá inteligencia
- Piaggio Group na Slovensku: rozširovanie dílerskej siete a rast predaja obľúbených talianskych skútrov a motoriek
- Triumph predstavil Trident 660 v krásnych farbách Triple Tribute
- Cassida v roce 2025
- Veľké Uherce otvárajú motokrosovú sezónu SMF 2025
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!