Anketa:
Rally Dakar ročník 1990 - Top Peugeot
ZdieľaťPridané: 19.10.2009 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 6060 [História]
Tento krát bol odjazd z La Défense. Počet pretekárov klesol na 465. Naspäť v Líbyi súťažiaci znovuobjavili majestátnosť púšte, ale aj jej skryté pasce a úskalia.
Seriál článkov - História Rally Dakar:
Predchádzajúci | Seriál článkov: História Rally Dakar | Nasledujúci
„V noci je púšť stále impozantná. Nepočujete nič. Ste úplné osamote.“
(Stephane Peterhansel)
Motorkári osamote v strede ohromnej púšte nie vždy videli jej krásu.
V druhej etape sa Mitsubishi prepadlo za Peugeoty. Peugeot, ťahaný hlavne Vatanenom a Berglundom, dosiahol na prvé tri pozície v celkovom poradí. Tento super výsledok ale spôsobil, že sa Peugeot prestal angažovať v off-road súťažiach. V kategórii motoriek sa na prvý stupienok vyšplhal Edi Oriolo na Cagive. Prvý krát vyhrala rally Dakar talianska motorka.
trasa rally 1990 |
- Štart: 25. December 1989 Paríž (La Défense)
- Cieľ: 16. Január 1990 Dakar (Ružové Jazero)
- Deň odpočinku: žiaden
- Dĺžka rally: 11,420 km
- Dĺžka meraných úsekov: 8,564 km
- Prejdené krajiny: Francúzsko, Líbya, Nigéria, Chad, Mali, Mauretánia, Senegal
Na štarte 465 strojov:
- 136 motoriek
- 236 áut
- 93 nákladiakov
V cieli 133 strojov:
- 46 motoriek
- 64 áut
- 23 nákladiakov
Zaujímavosti:
- Sovietski jazdci za volantom sovietskeho nákladiaku Kamaz.
- Prvý krát po 12-tich rokoch existencie rally Dakar viedla cesta z Paríža do Marseille.
- Iba jedna žena sa zúčastnila tohto ročníku rally.
- Vrátil sa pretek truckov. Dokonca ich súťažná trasa bola taká istá, ako trasa áut.
Trasa:
- Prológ : Chevilly (5 km)
- Prológ : Marseille (3,5 km)
- 1. etapa : Tripoli – Ghadames (539 km z toho 273 km meraných)
- 2. etapa : Ghadames – Ghat (707 km z toho 609 km meraných)
- 3. etapa : Ghat – Sabha (687 km z toho 446 km meraných)
- 4. etapa : Sabha – Tumu (641 km meraných)
- 5. etapa : Tumu – Dirkou (504 km meraných)
- 6. etapa : Dirkou – N’Gourti (497 km meraných)
- 7. etapa : N’Gourti– N’Djamena (647 km z toho 499 meraných)
- 8. etapa : N’Djamena – N’Guigmi (483 km z toho 425 km meraných)
- 9. etapa : N’Guigmi – Agadez (780 km meraných)
- 10. etapa : Agadez – Tahoua (483 km z toho 198 km meraných)
- 11. etapa : Tahoua – Niamey (431 km z toho 222 km meraných)
- 12. etapa : Niamey – Gao (638 km z toho 492 km meraných)
- 13. etapa : Gao – Tombouctou (412 km meraných)
- 14. etapa : Tombouctou – Nema (674 km meraných)
- 15. etapa : Nema – Tidjikja (738 km z toho 458 km meraných)
- 16. etapa : Tidjikja – Kayes (685 km z toho 485 km meraných)
- 17. etapa : Kayes – Saint-Louis (838 km z toho 200 km meraných)
- 18. etapa : Saint-Louis – Dakar (227 km z toho 40 km meraných)
Top10
Motorky
1. | ORIOLI | CAGIVA | Ita |
2. | MAS SAMORA | YAMAHA | Esp |
3. | DE PETRI | CAGIVA | Ita |
4. | MAGNALDI | YAMAHA | Fra |
5. | PICCO | YAMAHA | Ita |
6. | PICARD | YAMAHA | Fra |
7. | ARCARONS | CAGIVA | Esp |
8. | MEDARDO | GILERA | Ita |
9. | RAHIER | SUZUKI | Bel |
10. | GIL MORENO | YAMAHA | Esp |
Autá/nákladiaky
1. | VATANEN/BERGLUND | PEUGEOT | Fin |
2. | WALDEGARD/FENOUIL | PEUGEOT | Sue |
3. | AMBROSINO/GAURNGARTNER | PEUGEOT | Fra |
4. | COWAN/DELFERRIER | MITSUBISHI | GB |
5. | SHINOZUKA/MAGNE | MITSUBISHI | Jap |
6. | RATET/VANTOUROUX | TOYOTA | Fra |
7. | ICKX/TARIN | LADA | Bel |
8. | PORCAR/TOURINAN | NISSAN | Esp |
9. | RAYMONDIS/DESTAILLATS | RANGE ROVER | Fra |
10. | MASUOKA/OLIGO | MITSUBISHI | Jap |
Video
zdroj:www.dakar.com
Pridané: 19.10.2009 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Seriál článkov - História Rally Dakar:
Predchádzajúci | Seriál článkov: História Rally Dakar | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Rally Dakar ročník 2002 - Meoni druhý krát top - zeON
- Rally Dakar ročník1987 - Cyril Neveu piaty krát jedničkou - zeON
- Rally Dakar ročník 1988 - desiate výročie - zeON
- Rally Dakar ročník 1989 - objavenie Stephena Peterhansela - zeON
- Rally Dakar ročník 1992 - naprieč Afrikou - zeON
- Rally Dakar ročník 1991 - Stephane víťazí - zeON
- Rally Dakar ročník 1986 - čierny rok - zeON
- Rally Dakar ročník 1980 - príchod továrenských teamov - zeON
- Rally Dakar ročník 1981 - víťazstvo pre BMW - zeON
- Rally Dakar ročník 1982 - Cyril Neveu do Hondy - zeON
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora