Anketa:
Rally Dakar ročník 2002 - Meoni druhý krát top
ZdieľaťPridané: 19.01.2010 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 5406 [História]
24. ročník rally Dakar bol privítaný veľkým davom ktorý sa prišiel pozrieť na odštartovanie preteku do Arrasu.
Seriál článkov - História Rally Dakar:
Predchádzajúci | Seriál článkov: História Rally Dakar | Nasledujúci
Medzi automobilmi víťazstvo putovalo Japoncovi Masuokovy, zatiaľ čo medzi motorkami okúsil Fabrizio Meoni najvyššiu priečku druhy krát. Dvadsaťštyri rokov po svojom vzniku a po mnohých zmenách ktoré sa udiali, je dnes jednou z najväčších a najuznávanejších na svete práve rally Paríž-Dakar. Toto africké športové dobrodružstvo je synonymom pre odvážne priekopnícke cesty. Na Dakare je prvým víťazstvom príjazd až do cieľa poslednej etapy.
![]() |
Trasa rally Dakar 2002 |
Na štarte 425 strojov:
V cieli 132 strojov:
Zaujímavosti:
Trasa:
Top10
Motorky
1. | MEONI | KTM | Ita |
2. | COX | KTM | Afs |
3. | SAINCT | KTM | Fra |
4. | DE GAVARDO | KTM | Chi |
5. | ESTEVE PUJOL | KTM | Esp |
6. | SALA | KTM | Ita |
7. | ARCARONS | KTM | Esp |
8. | BERNARD | KTM | Fra |
9. | ULLEVALSETER | KTM | Nor |
10. | MARQUES | KTM | Por |
Autá
1. | MASUOKA / MAIMON | MISTUBISHI | Jap |
2. | KLEINSCHMIDT / SCHULZ | MISTUBISHI | All |
3. | SHINOZUKA / DELLI - ZOTTI | MISTUBISHI | Jap |
4. | FONTENAY / PICARD | MISTUBISHI | Fra |
5. | SOUSA / JESUS | MISTUBISHI | Por |
6. | AL HAJRI / STEVENSON | MISTUBISHI | Qat |
7. | ALPHAND / DEBRON | MISTUBISHI | Fra |
8. | KOLBERG / LARROQUE | MISTUBISHI | Bre |
9. | RATET / GARCIN | TOYOTA | Fra |
10. | MISSLIN / POLATO | MISTUBISHI | Fra |
Nákladiaky
1. | CHAGIN / YAKOUBOV | KAMAZ | Rus |
2. | LOPRAIS / KALINA | TATRA | Rtc |
3. | SUGAWARA / MATSUMOTO | HINO | Jap |
4. | REIF / PICHLBAUER | MAN | Aut |
5. | BOSONNET / LACOURT | MERCEDES | Fra |
6. | DE ROOY / DE ROOY | DAF | Bel |
7. | KROPFEL / ANZINI | MAN | All |
8. | BARILLA / MARZOTTO | MERCEDES | Ita |
9. | PATTONO / TONI | MERCEDES | Ita |
10. | DE AZEVEDO / TOMECEK | TATRA | Bre |
Video
Zdroj: www.dakar.com
Pridané: 19.01.2010 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Seriál článkov - História Rally Dakar:
Predchádzajúci | Seriál článkov: História Rally Dakar | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Rally Dakar ročník 1990 - Top Peugeot - zeON
- Rally Dakar ročník 1988 - desiate výročie - zeON
- Rally Dakar ročník 1989 - objavenie Stephena Peterhansela - zeON
- Rally Dakar ročník 1980 - príchod továrenských teamov - zeON
- Rally Dakar ročník 1991 - Stephane víťazí - zeON
- Rally Dakar ročník1987 - Cyril Neveu piaty krát jedničkou - zeON
- Rally Dakar ročník 1986 - čierny rok - zeON
- Rally Dakar ročník 1981 - víťazstvo pre BMW - zeON
- Rally Dakar ročník 1982 - Cyril Neveu do Hondy - zeON
- Rally Dakar ročník 1983 - a púštna búrka - zeON
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!