ISSN 1336-6491 | Online: 3421 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29837
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17632)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12205)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Rally Dakar ročník 2002 - Meoni druhý krát top

 Zdieľať

Pridané: 19.01.2010 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 5406 [História]

24. ročník rally Dakar bol privítaný veľkým davom ktorý sa prišiel pozrieť na odštartovanie preteku do Arrasu.

Seriál článkov - História Rally Dakar:

Medzi automobilmi víťazstvo putovalo Japoncovi Masuokovy, zatiaľ čo medzi motorkami okúsil Fabrizio Meoni najvyššiu priečku druhy krát. Dvadsaťštyri rokov po svojom vzniku a po mnohých zmenách ktoré sa udiali, je dnes jednou z najväčších a najuznávanejších na svete práve rally Paríž-Dakar. Toto africké športové dobrodružstvo je synonymom pre odvážne priekopnícke cesty. Na Dakare je prvým víťazstvom príjazd až do cieľa poslednej etapy.

 Trasa rally Dakar 2002
Trasa rally Dakar 2002

  • Štart: 28. December 2001 Arras
  • Cieľ: 13 Január 2002 Dakar (Ružové Jazero)
  • Deň odpočinku: 6. Január 2002 Atar (Mauretánia)
  • Dĺžka rally: 9,436 km
  • Dĺžka meraných úsekov: 6,486 km
  • Prejdené krajiny: Francúzsko, Španielsko, Maroko, Mauretánia, Senegal

  • Na štarte 425 strojov:

  • 167 motoriek
  • 117 áut
  • 34 nákladiakov
  • 53 asistenčných áut
  • 54 asistenčných kamiónov

  • V cieli 132 strojov:

  • 58 motoriek
  • 52 áut
  • 22 nákladiakov

  • Zaujímavosti:

  • Dakar plní detské túžby, spevák Johnny Hallyday sa zúčastnil rally Paríž-Dakar prvý krát. Jeho slová boli: „It was a dream, my dream as a kid.“ („Bol to môj sen, môj detský sen.“)
  • Lechleiter a Lapp sa rozhodli odštartovať za volantom VW New Beetle.
  • Eric Boieldieu bol prichytený ako si to ženie po diaľnici za Arrasom 232km/h.
  • Dvaja amatéri, Manu Bauchau a Yves Chaix sa stali súčasťou Dakaru vďaka „Volant jeune Total“. Nakoniec skončili na solídnom 41. mieste.
  • Osmička pre Mitsubishi. Prvých osem áut nieslo v znaku tri diamanty.
  • Jedenástka pre KTM. Rakúsky výrobca obsadil prvých 11 miest v kategórii motocyklov.
  • Pretekár F1, Ukyo Katayama, skončil na Dakare štyridsiaty.
  • Šialený Max sa vrátil po štrnástich rokoch späť do kolotoča rally Dakar. Holanďan De Rooy, víťaz Dakaru 1987sa vrátil za volantom DAF-u.

  • Trasa:

  • 1/2. etapa: Arras – Châteauroux - Narbonne (1059 km z toho 6 km meraných)
  • 3. etapa : Narbonne –Madrid (906 km z toho 35 km meraných)
  • 4. etapa : Madrid – Rabat (935 km z toho 6 km meraných)
  • 5. etapa : Rabat – Er Rachidia (539 km z toho 85 meraných)
  • 6. etapa : Er Rachidia – Ouarzazate (576 km z toho 338 km meraných)
  • 7. etapa : Ouarzazate – Tan Tan (793 km z toho 351 km meraných)
  • 8. etapa : Tan Tan – Zouerate (739 km z toho 370 km meraných)
  • 9. etapa : Zouerate – Atar (396 km z toho 383 km meraných)
  • 10. etapa : Atar – Atar (382 km z toho 344 km meraných)
  • 11. etapa : Atar – Tidjikja (502 km z toho 467 km meraných)
  • 12. etapa : Tidjikja – Tichit (500 km z toho 482 km meraných)
  • 13. etapa : Tichit – Tichit (422 km meraných)
  • 14. etapa : Tichit – Kiffa (473 km z toho 467 km meraných)
  • 15. etapa : Kiffa – Dakar (1011 km z toho 165 meraných)
  • 16. etapa : Dakar – Dakar (69 km z toho 31 km meraných)

  • Top10

    Motorky

    1. MEONI KTM Ita
    2. COX KTM Afs
    3. SAINCT KTM Fra
    4. DE GAVARDO KTM Chi
    5. ESTEVE PUJOL KTM Esp
    6. SALA KTM Ita
    7. ARCARONS KTM Esp
    8. BERNARD KTM Fra
    9. ULLEVALSETER KTM Nor
    10. MARQUES KTM Por

    Autá

    1. MASUOKA / MAIMON MISTUBISHI Jap
    2. KLEINSCHMIDT / SCHULZ MISTUBISHI All
    3. SHINOZUKA / DELLI - ZOTTI MISTUBISHI Jap
    4. FONTENAY / PICARD MISTUBISHI Fra
    5. SOUSA / JESUS MISTUBISHI Por
    6. AL HAJRI / STEVENSON MISTUBISHI Qat
    7. ALPHAND / DEBRON MISTUBISHI Fra
    8. KOLBERG / LARROQUE MISTUBISHI Bre
    9. RATET / GARCIN TOYOTA Fra
    10. MISSLIN / POLATO MISTUBISHI Fra

    Nákladiaky

    1. CHAGIN / YAKOUBOV KAMAZ Rus
    2. LOPRAIS / KALINA TATRA Rtc
    3. SUGAWARA / MATSUMOTO HINO Jap
    4. REIF / PICHLBAUER MAN Aut
    5. BOSONNET / LACOURT MERCEDES Fra
    6. DE ROOY / DE ROOY DAF Bel
    7. KROPFEL / ANZINI MAN All
    8. BARILLA / MARZOTTO MERCEDES Ita
    9. PATTONO / TONI MERCEDES Ita
    10. DE AZEVEDO / TOMECEK TATRA Bre

    Video

    Zdroj: www.dakar.com

    Pridané: 19.01.2010 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

    Seriál článkov - História Rally Dakar:

    Súvisiace články:

    Ďalšie články tohto autora:

    Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

    Galéria ku článku:

    Galéria

    Galéria

    Galéria

    Galéria

    Moto Guzzi

    Aprilia-side-03-2025

    Vtip

    Pridal:
    Princípy moderného inžinierskeho designu
    Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
    Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
    A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
    Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
    A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
    A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
    Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
    Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
    A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
    Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



    Ďalšie vtipy »