Anketa:
Epos o mototúre
ZdieľaťPridané: 05.01.2010 Autor: piestik
Čitatelia: 12661 [Mototuristika - Európa - Výlet]
Prológ
Akákoľvek zhoda miest, názvov a mien je úplne úmyselná. Udalosti opísané v tomto epose sa naozaj prihodili v dňoch 20.-22. júla roku Pána 2009 štyrom motorkárom na ich výlete do poľského Osviečimu.
Sedlám svoju dvojkolesovú káru,
CBF 125-ku, čo v dedine nemá páru,
namierené mám do poľského Osviečimu.
Raz darmo, som mužom činu.
Vyrážam na cestu ako smršť...
Na tacháči 80 a v očiach smrť.
![]() |
Stretko vo Vrábľoch ráno 6:00 |
Vo Vrábľoch sa ku mne pridávajú traja ďalší,
vo štvorke bude výlet iste krajší.
Zastávkou prvou je hrad Hrušov,
hradom som oddaný telom i dušou.
Z hradu však nakoniec nebolo nič,
cestu naň stráži horár, hotový Boží bič.
Motorky vraj musíme ku hradu tískať,
mal som chuť naučiť ho po kostole pískať.
„Čo je to pred nami, zákruta azda?!“
Kuba asi unavila naša spanilá jazda,
a tak si aj s motorkou za jazdy líha.
Našťastie si to len smerovka zlízla.
Seststor k tomu pridal špeciálny efekt,
o kúsok ďalej dostáva defekt.
A my okolo motoriek tancujeme woodoo,
prečo na nás osud ušil takú búdu?!
Na Jankovom vŕšku vypúšťame kone,
CBF-ka odhodlane driape sa hore.
Radosť z jazdy však niekam vymizla,
keď ma do kopca predbehol pretekár-cyklista.
![]() |
Pod mohylou |
Malo to byť aj na filmovom páse,
čosi ale zbabralo sa zase.
To Jarro predviedol sa ako riadny vták,
keď mal stlačiť REC stlačil PAUSE a naopak.
![]() |
Čičmany |
Cez Čičmany smer Lietavská Lúčka,
v stúpaniach ide motorka vypľuť si pľúcka.
Cestou zastavujeme sa na Strečne,
piestik balí sprievodkyňu...tradične.
![]() |
Výhľad zo Strečna |
Prespávame u kamoša Šuplera,
zvaliť sa do spacáku bola priam nádhera.
A ráno opäť v nálade bojovej,
zamierime si to najprv do slávnej Terchovej.
![]() |
Štyria pandúri a Jánošík |
Naše odhodlanie nepozná miery,
doobeda zdolávame Jánošíkove diery.
Poobede vchádzame cez Skalité do Poľska,
Fotenie na hraniciach, radosť obrovská !
![]() |
Slovensko-Poľská hranica |
V Poľsku však čas akoby zastal,
cesta samá diera, sem-tam aj asfalt.
40 kilákov prejdených za päť hodín,
myslel som vtedy, že si to hodím.
50 km pred cieľom zastihla nás noc,
to už bolo na nás trochu moc.
Otáčame stroje, vraciame sa na SK,
druhý pokus je zajtra, keď nevyšlo to dneska.
![]() |
Plní "odhodlania a elánu" po pár hodinách spánku |
Spíme na Orave, vyrážame zavčas rána,
na obed je pred nami osviečimská brána.
Obetiam vojny úctu tu vzdáme,
na spiatočnú cestu sa potom dáme.
![]() |
Osviečim |
Seststora už nebaví jazda na základných otáčkach,
pred lágrom sa s nami lúči, na Tatry odbáča.
Domov to zvládneme aj traja, netreba mať strach,
kývajúc mu hltáme ním zvírený cesty prach.
Od rodnej dediny, od miestnych vidlákov,
delí ma predlhých 500 kilákov.
Už po stovke sedlo príšerne omína,
moja r.ť na to dodnes s hrôzou spomína.
Domov dorážam nakoniec šťastne,
aj keď ma bolí celý človek priam strašne.
Vo dverách nasadzujem úsmev od ucha k uchu,
nech mi len manželka závidí v duchu.
Epilóg
Minul sa benzín, minuli sa verše...
do leta na nejaký našporím snáď ešte.
A Vy si už teraz ruky mädlite,
na epos z výletu do Novej Sedlice.
Osoby a obsadenie
piestik- Honda CBF 125 - organizátor a kronikár výpravyjarro - Suzuki Bandit 1200 - že vraj kameraman
kubo601 - Yamaha YBR 125 - fotograf
Seststor - Yamaha R1 - superrýchly predvoj
Dúfam, že som Vás pobavil a želám veľa priam poetických kilometrov v roku 2010.
Piestik
Pridané: 05.01.2010 Autor: piestik Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:

Body a Trasy v tomto článku:
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!