ISSN 1336-6491 | Online: 3624 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29841
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17633)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12208)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia (19)

Osvienčim - tábor Auschwitz I, Poľsko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Osvienčim - vstup do tábora

Múzem na mieste koncentračného tábora Osvienčim (po nemecky Auschwitz).

Auschwitz I (1941) je najbližšie k Osvienčimu a pozostáva z desiatok tehlových blokov, ktoré boli kedysi pravdepodobne poľské kasárne. Okrem iného tu bolo táborové väzenie, mučiareň, stena smrti, blok zvláštnych trestov, plynová komora, krematórium a pár šibeníc. Celý tábor je obohnaný dvojitým plotom z ostnatých drôtov, v ktorom viedlo vysoké napätie. Hlavným veliteľom bol Rudolf Höss, ktorý nakoniec odvisol na jednej zo šibeníc. Vstup a prehliadka je zadarmo.

Nevynechajte návštevu druhého tábora: Osvienčim Tábor Auschwitz II Birkenau (Brezinka)


Galéria:

Osvienčim - tábor Auschwitz I, Poľsko - oplotenie, v ktorom viedlo vysoké napätie
Osvienčim - tábor Auschwitz I, Poľsko - označenie blokov
Osvienčim - tábor Auschwitz I, Poľsko - oplotenie, v ktorom viedlo vysoké napätie
Osvienčim - tábor Auschwitz I, Poľsko - krematórium

Osvienčim - tábor Auschwitz I, Poľsko - oplotenie, v ktorom viedlo vysoké napätie
Osvienčim - tábor Auschwitz I, Poľsko - oplotenie, v ktorom viedlo vysoké napätie

Články:

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Poľsko
Región:Južná časť
Typ:Múzeum
Pridal:Awia 20.08.2006 (09:38)
Poloha:N 50.028 E 19.200
Približná poloha:nie
Čitatelia:79159
Nadmorská výška:241.0 m n.m.
Povrch:asfalt

Prístup:

Súradnice sú presné a dovedú vás na parkovisko pri múzeu (Poplatok 7 PLN)

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Osvienčim Tábor Auschwitz II Birkenau (Brezinka), PoľskoMúzeum1.5 km SZ
2.Hotel PTTK, Pszczyna, PoľskoHotel18.7 km Z
3.Zámok Pszczyna, PoľskoPamiatka19.4 km Z
4.Góra Żar - nádrž na kopci a vyhliadka, PoľskoVyhliadka26.8 km J
5.Kempovacie miesto, Kocierz Moszczanicki, PoľskoMiesto pre stan / bivak30.7 km J
6.Kempovacie miesto, Zagrody, PoľskoMiesto pre stan / bivak39.4 km JV
7.Miesto zimného zrazu Zimowy Motocyklowy Zlot Pingwina, PoľskoOsada39.9 km SZ
8.Trasa: Istebna - Wisla - Zywiec, PoľskoTrasa41.2 km JZ
9.Lanckorona, PoľskoOsada42.0 km JV
10.Horský prejazd Szczyrk - Wisla, PoľskoPriesmyk44.9 km JZ

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »