Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2384 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30780
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18109)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12671)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Victory Vision Arlen Ness limited edtion

 Zdieľať

Pridané: 19.04.2010 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 3829 [Bleskovky - Novinky]

Každoročne od roku 2004 výrobca motocyklov Victory využíva služby Arlen Ness a Cory aby uplatnili svoje zručnosti aj na úprave motocyklov. Pre rok 2010 si Arlen Ness vybral model Victory Vision.

 Victory Vision Arlen Ness limited edition
Victory Vision Arlen Ness limited edition

Limitovaná séria Arlen Ness Victory Vision prichádza s novým lakovaním, ktoré je určené práve pre túto edíciu. Motorka má oproti pôvodnému modelu aj iné kolesá a množstvo pochrómovaných dielov s emblémom označujúcim, že ide o úpravu od Arlenu. Táto "Viktorka" bude mať menší veterný štít, no veľký nápor vetra by jazdec nemal pociťovať vďaka obrovskej prednej kapotáži, ktorá pripomína krídla JumboJet-u. Špecialitkou od Arlenu je ručne šité kožené sedlo, či skôr kreslo, ktoré je o čosi nižšie než sedlo na neupravenom Vision-e. Budúci zákazník tak dostane motorku, ktorú skutočne nemá len tak hocikto.

 Arlen Ness úpravy
Arlen Ness úpravy

O pohon tejto mohutnej krásky sa stará motor s menom Freedom 106. Ide o motor s objemom 106 palcov kubických (1740 ccm). Od tak obrovského motora sa teda dá očakávať slušný krúťak aj výkon. Ich hodnoty sú 148 Nm a 92 koní. Obrovské V-éčko, ktorého valce zvierajú uhol 50 stupňov, je skutočnou okrasou tohto modelu. Ani na ňom nechýba odkaz toho, že ide o úpravu. Medzi valcami nájdete emblém Arlen-u.

 Arlen Ness úpravy
Arlen Ness úpravy

 Arlen Ness úpravy
Arlen Ness úpravy

 Arlen Ness úpravy
Arlen Ness úpravy

 Arlen Ness úpravy
Arlen Ness úpravy

 Arlen Ness úpravy
Arlen Ness úpravy

 Arlen Ness úpravy
Arlen Ness úpravy

info & foto: www.polarisindustries.com

Pridané: 19.04.2010 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »