ISSN 1336-6491 | Online: 1002 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30067
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17749)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12318)
Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač

Patent Ducati – bezrámový motocykel

 Zdieľať

Pridané: 14.04.2010 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 17465 [Bleskovky - Novinky]

Nedávno Ducati podala žiadosť o patentovanie bezrámového motocykla. Istý čas už na internete kolujú aj nákresy, zrejme budúceho, nástupcu trubkového rámu.

Myšlienkou celého nápadu je, aby sa nosnou časťou motocykla stal motor. Všetky časti tak budú primontované viac menej priamo o motor. Súčasťou motorky sa tak stanú menšie pomocné rámy na ktoré sa pripevnia potrebné súčasti biku. Motor tak bude musieť byť mohutnejší a pevnejší, aby udržal všetko bezpečne na svojom mieste.

Toto riešenie ale nemusí byť krokom dopredu. Odstránením rámu nemusí dôjsť k úspore na váhe, pretože bude potrebný mohutnejší motor. Motorka môže stratiť svoju tuhosť, nakoľko bude takmer každá časť pripevnená na menší rám a v neposlednom rade bežné opravy na motore si budú vyžadovať viac času. Motor už totiž nebude možné len tak vybrať z rámu.

Každopádne bude určite zaujímavé sledovať, ako sa tento koncept vyvinie. Uvidíme, či sa táto myšlienka uchytí a či sa dočkáme aj sériových bezrámových motoriek Ducati.

zdroj & foto:www.asphaltandrubber.com

Pridané: 14.04.2010 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »