Anketa:
Honda XRV 650 Africa Twin
ZdieľaťPridané: 07.06.2010 Autor: Killbydeath
Čitatelia: 16388 [Vaše stroje - Moja motorka]
Motorka, o ktorej sníva nielen endurák, ale po ktorej kuknú aj jazdci iných tried.
Moje smerovanie bolo vždy pre mňa jasné. Naháče alebo nejaký superšport. No stále tu bola motorka, ktorá bola v inej kategórii a mala dvierka otvorené. Bola to Africa Twin. Krásna, mohutná a elegantná zároveň. Celý problém v mojom prípade bola ich vysoká cena a ja ako študent som mohol len snívať. Nik však netušil, že príde havárka na motorke a ja budem nútený hľadať niečo pohodlnejšie ako bola YZF 750R. A tak nasledoval inzerát a dostal som dve ponuky. Suzuki DR800 Big 1990 a Honda XRV 650 Africa Twin 1989. No srdiečko sa rozbúchalo a zatúžilo po africkej koze (rozumej Africa Twin). A tak nasledovala výmena motocyklov.
![]() |
Pokúsim sa zhrnúť moje skúsenosti za jeden rok používania a objektívne zhodnotiť túto „malú“ Africu. Vyrábala sa v rokoch 1988-1989 pod označením RD-03.Od roku 1990 prišla RD-04 s motorom 750 a s rôznymi úpravami. Medzi hlavné rozdiely oproti veľkej afrike patrí slabší motor (50 koní), vpredu má len jeden kotúč a kozmetické zmeny, ktoré sú dosť viditeľné. Nižšia hmotnosť určite poteší hlavne v teréne. Suchá hmotnosť je len 198 kg a prevádzková, vrátane hlavného stojana je 222 kg.
Prvé kilometre na mojej Africkej koze boli poznačené obavami z motora. Pri 5000 ot./min si motor spravil kratučkú prestávku a potom hneď ťahal ako mal. Možných príčin bolo viac no našťastie stačilo vyčistiť a nastaviť karburátory a problém bol odstránený. Nasledovala komplikovaná výmena oleja (v porovnaní s výmenami na motorkách čo som mal pred ňou) a sezóna sa mohla začať.
![]() |
Jazdné vlastnosti sú závislé hlavne od pneumatík. Moto som kúpil s dosť zodratou Dunlop Trail Max vzadu a vpredu bola obutá Michelin (presný typ si nepamätám, ale bola skôr na cestu). Po dofúkaní predných tlmičov sa aj na ceste dalo pekne zabaviť. Prekvapivo stabilné v náklonoch a pri rýchlostiach do 120 km/h. Nepríjemnou stránkou motorky je jeden kotúč vpredu. V prvom rade na dobrých pneu to na ceste brzdí slabo a potom je tu „krútenie“ vidlice pri brzdení. Nie je to zas ako na Jawe, ale je to citeľné. V teréne to na spomenutých pneu zvládlo suchú poľnú cestu a pod. Prechod na Mitas E-07 dozadu a Pirelli MT60 dopredu znamenal výrazné zlepšenie mimo cesty no za mokra tiež nepoužiteľné. A to aj na ceste za mokra bola zadná Mitas neistá. Posledná zmena bola na Mitas E-09 vpredu Dakar a vzadu obyčajná. Mimo cestu som zažil dosial nepoznané, keďže som nikdy offroad nejazdil. Celkom slušné jazdné vlastnosti v teréne – odskúšané na motoride XL sandrally a na ceste je to prekvapivo tiež dobre. Predok je síce neistý, ale sú to štuple a nedá sa čakať zázrak. Maximálka motorky je cca 160 km/h a spotreba pri jazde podľa predpisov vychádza do 6 l. Na plnú nádrž spraví motorka cca 400 km, z toho 81 km ide už na rezervu (normálna jazda, max 110 km/h).
![]() |
Najväčšou investíciou do motorky bola výmena jednej CDI, ktorú už zrejme niekto menil, lebo bola z XRV 750. Porucha nastala 200 km od domova a Africa musela túto cestu absolvovať komplet nabalená plne obsadená na jeden valec. Maximálka 85 km/h a do kopca (Soroška) 30 km/h. Výmena oboch CDI za jednu spoločnú od Ignitechu vyšla cca 130 Eur a zatiaľ bez problémov. Dočkala sa aj výmeny ložiska riadenia a výmeny tlmičového oleja. Použil som Motorex 7.5W, ale odporúčaný je olej pre automatické prevodovky a v manuáli pre XRV 750 olej 5W. Odporúčam použiť predpísaný, lebo inak je to tvrdšie. Olej do motora dávam Castrol GPS vzhľadom na dobrú cenu a dobré skúsenosti. Pribudlo tiež plexi MRA, ktoré je stále nízke, nosiče kufrov a padáky domácej výroby.
![]() |
XRV 650 bola dobrá voľba a neváhal by som ju kúpiť zas, keby sa mojej niečo stalo. Má výhody aj nevýhody, ale to má každý stroj a pri tom veku (má už 20 rokov) má aj nárok na nejaké tie poruchy. Ak by niekto potreboval manuál, napíšte mi.
Pridané: 07.06.2010 Autor: Killbydeath Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Honda XRV 650 Africa Twin 1989:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | XRV 650 Africa Twin |
Rok: | 1989 |
Kategória: | Enduro |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 647 ccm |
Max. výkon: | 50.7 k (37.3 kW) / 7000 ot. |
Kompresný pomer: | 9.4:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 79.0 x 66.0 mm |
Rozvod: | OHC (3V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Pneu vpredu: | 90/90-21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Pneu vzadu: | 130/90-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 220 kg |
Objem nádrže: | 25 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 168 km/h |
- NOVÉ Porovnaj 'Honda XRV 650 Africa Twin' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Honda XRV 650 Africa Twin' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Honda XRV 650 Africa Twin 1989' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Honda XRV 650 Africa Twin' na www.google.com
Súvisiace články:
- HONDA Africa Twin XRV 750 - Cement
- Honda Africa Twin dosiahla nezvyčajné výšiny: takmer 6000 m nad morom (+ začiatok dlhodobého testu na motoride.sk) - Redakcia
- Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku - Awia
- Honda predstavila Africa Twin v klasickej trikolóre a CB650R a CBR650R s EURO5 s lepším podvozkom - Redakcia
- Honda inovuje Africa Twin 2024 - viac výkonu, bezdušové kolesá, el. podvozok a cestovnejšie zameraná Adventure Sports - Awia
- Honda oznámila podporu Android Auto™ pre CRF1100L Africa Twin - Awia
Ďalšie články tohto autora:
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!