Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1291 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30228
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17833)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12395)
Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač

Yamaha XJ 600, r. v.1985

 Zdieľať

Pridané: 18.03.2008 Autor: Killbydeath
Čitatelia: 10651 [Vaše stroje - Moja motorka]

Krátky popis mojej bývalej motorky, na ktorú budem rád spomínať.

Voľba na túto motorku padla až na poslednú chvíľu. Pôvodne som chcel GPZ 600, alebo GPX 600. Hlavný dôvod prečo som vlastne chcel 600 ccm, bol veľmi jednoduchý - financie. Relatívne lacná prevádzka a nenáročnosť, v porovnaní s cenovo porovnatelnými motorkami väčších objemov.

Yamaha XJ 600 je medzi ľuďmi pomerne známa. Avšak tento už skoro veterán býva často zamieňaný za svojho nástupcu Yamaha XJ 600 Diversion. V podstate je to celkom iná motorka. Na „starej XJ“ som strávil jednu sezónu a mal som tiež možnosť sa zviesť na Diversione. Moje osobné pocity boli asi také, že táto staršia lepšie ťahá a aj lepšie brzdí. Nemal som možnosť skúsiť viac.

Jazdné vlastnosti boli celkom dobré. Nedostatok vidím v mäkkej prednej vidlici. Pri brzdení sa ponára, niekedy až príliš. Tento nedostatok však zmizne akonáhle máte spolujazdca, pretože potom je celá mäkká. Rýchlosti do cca 120 km/h sú úplne ideálne. Ísť zákrutu po „stupačky“ nie je tiež problém, no všetko len pri menších rýchlostiach. Dobré obutie tiež zohrá svoju úlohu. Dozadu „vlezie“ maximálne 140, ale musíte počítať s malým výrezom do reťazového krytu. Dopredu odporúčam maximálne 110. Jazdné vlastnosti boli na týchto rozmeroch dobré. Citlivosť motorky na pneumatiky by som hodnotil ako minimálnu.

Výkon motora je 72 koníkov. Skutočný pôžitok zažijete cca od 8000 ot./min. Práve tu ožívajú koníky a pocítite celkom slušné zrýchlenie. Bežne si však cestovateľ vystačí s otáčkami okolo 4 - 6 tisíc. Výkonová „diera“ je niekde od 6000 do 8000 ot/min. Pre bežnú jazdu podľa predpisov idete stále na „6-ku“. No akonáhle chcete razantne predbiehať, je potrebné podradiť aj o dva stupne. V kopcovitom teréne, ako aj v jazde vo dvojici určite siahnete aj po päťke. Spotreba je celkom slušná. Od 5 l pri turistike, až po 8 - 9 l, keď ručičku otáčkomera pod 8000 púšťate len na križovatke.

Celkový dojem z motorky mám výborný. Jednoduchá motorka - spoľahlivá, nenáročna, dobre ovládateľná. Dizajn, za ktorý sa hanbiť ani dnes nemusíte, lebo klasika je klasika. Motor vzduch-olej, jeden z najspoľahlivejších. Yamahu XJ 600, 1985, môžem len odporučiť. Vhodná pre začínajúcich jazdcov, ale aj pre jazdcov, ktorý nenaháňajú adrenalín na ceste.

Pridané: 18.03.2008 Autor: Killbydeath Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Yamaha XJ 600 S 1985:

Foto:
Obrázok nije k dispozícii
Pridaj obrázok
Všeobecné informácie:
Výrobca:Yamaha
Model:XJ 600 S
Rok:1985
Kategória:Športovo cestovná
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)
Objem:599 ccm
Max. výkon:73.0 k (53.7 kW) / 10000 ot.
Kompresný pomer:10.0:1
Vŕtanie x Zdvih:58.5 x 55.7 mm
Rozvod:DOHC (2V)
Chladenie:vzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Pneu vpredu:90/90-18
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Pneu vzadu:110/90-18
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:212 kg
Objem nádrže:20 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:198 km/h

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »