Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2200 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28808
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17140)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11668)
Diskusia Diskusia k článku (24)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda CBX 750 1985 - Môj prvý japonec

 Zdieľať

Pridané: 07.02.2005 Autor: Killbydeath
Čitatelia: 17296 [Vaše stroje - Moja motorka]

Kúpa mojej milovanej, a prvých 200 km...

Pomaly sa blížil koniec decembra a môj sen konečne osedlať nejaký 4-takt sa stával takmer skutočnosťou. 6 rokov strávenych v sedle Jawy zanechalo síce krásne spomienky, plné radosti a trápenia, kopec nocí strávených pod nimi, ale moje rozhodnutie padlo veľmi rýchlo... Chcem moto nad 500ccm, 50 koní a v dobrom stave...
A potom to prišlo... Po Vianociach začalo prezeranie inzerátov. Môj nízky rozpočet 53 000Sk mi veľa na výber nedával a tak sa našlo len 6 vhodných kandidátiek. Hneď som ich obvolal a CBX ma najviac zaujala. No vyskúšať som chcel všetky.

Najprv prišla GPZ 500 (rv 95). Moje dojmy? Jawa ktorá ťahá na všetkých stupňoch so super brzdami a podvozkom. Ale mala háčik, niečo nebolo v poriadku s kotúčmi vpredu. Tak nič.

V ďalšom kole prišla na rad CBX 650 (rv. 1990). No to bol stroj, okrem toho že dymila jak hovado bola asi aj pekne padnutá. Neviem, ale keď som sa bol previesť triasol sa volant a ťahal do ľava... a ešte aj gumy zvláštne zodraté... Takže zas nič.

V ten istý deň som sa konečne povozil na XJ 750 (rv. 1984). Celkom kočka na svoj vek, ale výrazne buchotala rozvodová reťaz a vraj aj ložiská na kľuke treba meniť, ináč išla celkom dobre..

GS 750 som ani nešiel obzrieť a FJ 1200 bola na tom podobne

No a potom prišla moja CBX 750 (rv. 1985) Rozhodnutie prišlo akosi rýchlo, neviem prečo. Akosi som sa zaľúbil, lebo ani chyby som nehľadal ako na tých ostatných. No čo už, človek sa učí, ale nepoučí. Už som ju chcel mat a tak som sa vybral v stredu pre ňu Lebo v sobotu, ako sme boli dohodnutý, malo snežiť

No to Vám bola cesta. Od Senice 15 km trošku mokrá cesta, ale videl som slniečko a myslel som, že to bude lepšie. Ale opak bol pravdou. Po 20km hmla jak hovädo, mokrá, miestami primŕzajúca cesta. Strach v očiach, aby som šmyk nechytil, alebo aby ma nejaké auto zo zadu nezobralo. Proste ideálne podmienky a ešte aj plexi moje odporné hnedé som musel mať otvorené. No akoby nestačilo za Trnavou som zle odbočil a zrazu cesta na Trenčín a na BA. A kde je moja Nitra?? hmm.. Na prvej benzínke som zistil že som zle odbočil, mobil takmer vybitý, žiadna mapa a začalo sa stmievať. Jeden kamionista mi poradil, že sa musím vrátiť, ale kde je prejazd na druhú stranu dialnice? Že nevie.. ale šťastie v nešťastí, že som zle na tej benzínke odbočil a zrazu som bol na druhej strane. Huraaa... Tešil som sa ako malý chlapec. Našiel som tabuľu na Nitru a fičal som si to poza krajnicu až 60km/h. Cesta sa celkom šmýkala a za krajnicou aspoň nejaký ten štrk bol. Bola to takmer nekonečná cesta. Už bola celkom tma keď som do Nitry prišiel. Mokrý, premrznutý, ale šťastný, že mám motorku!!!!

Postupne si na ňu zvykám. Je to celkom sranda, pridám a motorka zrýchli ako ja chcem. hmm...Ťahá od spodku pekne, a ešte akoby to nestačilo pri 8000 ot. zrýchli ešte viac potvorka jedna. Je to krása. tie jazdné vlastnosti už také krásne nie sú, ale to sa spraví. Má tendenciu padať do zákrut, a tie gumy, to je bordel. Zadná s traktora a predná dožíva. Ale všetko raz bude.

Ďalšia zlá vec čo som zistil, no spojka občas šmýka, hlavne ako som dolial olej ako má byť. A predávajúci stále tvrdí, že oleja bolo dosť (9 dc som tam dolial). Ale prosiť sa ja nikomu nejdem, nemám to vo zvyku. Celkovo som rád že ju mám. Ľudia tak radi klamú, no keby to aspoň vedeli.

No a pár fotiek, zimných, trošku špinavá je.

...jazde zdar...

Pridané: 07.02.2005 Autor: Killbydeath Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Honda CBX 750 F 1985:

Foto:
Honda CBX 750 F 1985
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:CBX 750 F
Rok:1985
Kategória:Klasika
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)
Objem:747 ccm
Max. výkon:92.3 k (67.9 kW) / 9500 ot.
Kompresný pomer:9.3:1
Vŕtanie x Zdvih:67.0 x 53.0 mm
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:vzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Pneu vpredu:110/90-16
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Pneu vzadu:130/80-18
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:241 kg
Objem nádrže:22 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:211 km/h

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (24)  [Verzia pre tlač] Tlač

Tričko Motoride.sk

Tričko a šiltovka pre všetkých priaznivcov servera MotoRide...
Zasielanie tovaru obnovené!

Tričko

Šiltovka motoride.sk.
Šiltovka

Vtip

Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!

Ďalšie vtipy »