ISSN 1336-6491 | Online: 997 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30073
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17751)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12322)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Dramatický víkend v Chorvátsku, Michal Puškár tretí no udržal si vedenie v šampionáte

 Zdieľať

Pridané: 12.05.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4439 [Šport - Cestné Motocykle]

Uplynulý víkend pokračoval profesionálny motocyklový šampionát - UEM Alpe Adria road racing druhým kolom na okruhu Grobnik v blízkosti chorvátskeho mesta Rijeka.

Toto podujatie sa teší veľkej pozornosti divákov, ktorí prichádzajú nielen z Chorvátska ale aj okolitých krajín. Vzhľadom k premenlivému počasiu bola návštevnosť o niečo nižšia, ale aj tak sa takmer plná tribúna mohla prizerať strhujúcim bojom vo všetkých šiestich triedach. Pole position sa po náročnej sobotňajšej kvalifikácii triedy 125 SP opäť ujal slovenský reprezentant Michal Puškár (SG FIX racing). Za ním nasledovala šestica reprezentantov z Talianska. Prvú desiatku dopĺňali rakúsky jazdec Mayer, za ktorým nasledoval ďalší pretekár z Apeninského polostrova Robustelli a domáci Renato Novosel.

Nedeľný pretek bol už od štartu veľmi dramatický. Náš reprezentant sa po výbornom štarte ujal vedenia. Neskôr ho predbehli talian Sirianni a domáci Radman. Spolu s Mayerom zvádzali súboje o prvenstvo a držali neustále divákov v napätí. Po tomto dramatickom boji prešli cieľom v poradí: Radman, Sirianni a Puškár. Náš pretekár si týmto výsledkom udržal vedúce postavenie v celkovej klasifikácií šampionátu.

Michal Puškár: ,,Tento víkend bol pre nás veľmi náročný. Nepredvídateľné počasie si vyžadovalo správne rozhodnutia a všetko ešte komplikovali technické problémy, ktoré nás nútili niekoľkokrát vymeniť motor. Do samotného preteku som štartoval na rezervnom motore, ktorý nemal potrebný výkon a moji súperi získavali náskok hlavne na rýchlych úsekoch, ktoré sú pre tento okruh príznačné. Straty na rovinkách som doháňal v zákrutách a takto sa mi darilo držať kontakt so súpermi. V predposlednom kole motor už výrazne zvädol. Bolo veľkým šťastím, že vydržal až do cieľa . Napriek všetkým problémom si z Rijeky odvážame dôležitých 17 bodov do celkovej klasifikácie šampionátu. Chcem poďakovať majiteľovi teamu p. Štefanovi Bunčiakovi, sponzorom, partnerom a môjmu otcovi za pomoc a podporu. Všetkých pozývam už tento víkend do Brna, kde šampionát pokračuje ďalším kolom“.



Pridané: 12.05.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »