ISSN 1336-6491 | Online: 1853 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29872
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17647)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12225)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

UEM Alpe-Adria Championship, Rijeka 11-13.5.2007

 Zdieľať

Pridané: 19.05.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 3904 [Šport - Cestné Motocykle]

Počas uplynulého víkendu sa konal druhý závod UEM Alpe Adria Road Racing Championship 2007 v Chorvátskej Rijeke.

V piatkovom voľnom tréningu sa objavili technické problémy s novým nastavením motora. Z toho dôvodu, do meraných tréningov sme motocykel osadili overenými štandardnými dielmi, ktoré sú ale veľmi citlivé na nastavenie. Čas 1:49,2 znamenal 7.poziciu na štarte z 34 pretekárov. Návrat k výkonnejšej verzii (nastavenia z piatku) s korekciami, nepriniesol vylepšenie celkového postavenia na štarte ani v druhom kv. tréningu. O vyrovnanosti jazdeckého poľa svedčí fakt že ešte v r.2004 stačil v Rijeke na pol position čas pod 1:50 a dnes sa pod túto hodnotu dostalo prvých 9 jazdcov.

Poradie po oboch kvalifikáciách:

Poz Jazdec
1. Fabio Galbusera (I)
2. Luca Coletto (I)
3. Giuseppe Piani (I)
4. Giovanni Altomonte (I)
5. Ivan Visak (HR)
6. Nicholas Marturiello (I)
7. Michal Puškár (SK)
8. Luca Volpato (I)
9. Luka Nervo (HR)
10. Marko Visak (HR)
......
29. Michal Mišák (SK)

Na štart nastúpilo 34 jazdcov.

Nedeľný varm up a osvedčené nastavenia priniesli čas 1:48,0 ktorý by v kvalifikácii znamenal 3. miesto na štarte. Motocykel fungoval výborne a preto sme s nádejou očakávali závod. V preteku po štarte sa Michal zaradil na 6. pozíciu. S pribúdajúcimi kolami sa výkon motora zhoršoval. Postupný prepad v poli sa zastavil na 9. mieste v cieli. Pre dokreslenie situácie najrýchlejšie kolo v závode bolo o 0,5 s horšie ako vo warm upe a posledné kola boli pomalšie až o 3s.

Nieje to výsledok s ktorým by sme boli spokojný, ale tento neúspech je pre nás motiváciou do ďalších závodov. Nasledujúci závod sa ide koncom mája na Pannonia-ringu.

Výsledky závodu:

Poz Jazdec
1. Luca Coletto (I)
2. Fabio Galbusera (I)
3. Luka Nervo (HR)
4. Giuseppe Piani (I)
5. Ivan Visak (HR)
6. Luca Volpato (I)
7. Giovanni Altomonte (I)
8. Nicholas Marturiello (I)
9. Michal Puškár (SK)
10. Marin Devcic (HR)
......
29. Michal Mišák (SK)

Pridané: 19.05.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »