Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2404 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29845
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17636)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12209)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač

Suzuki GSX-R 1000 Limited Edition

 Zdieľať

Pridané: 01.06.2010 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 11156 [Bleskovky - Predstavujeme]

Po predstavení Suzuki GSX-R 600 Special Edition prichádza Suzuki aj s litrovou GéeSXeRkou. Limitovaná edícia motoriek oslavujúcich 25. výročie je teda kompletná.

 Suzuki GSX-R 1000 Limited Edition
Suzuki GSX-R 1000 Limited Edition

Čo je na tejto motorke odlišné od bežnej verzie? Pravdupovediac veľa toho nie je. Podobne ako ostatné modely oslavujúce dvadsiate piate výročie rady GSX-R aj litrový bike dostane plaketu, odlišné sfarbenie a výfuk Yoshimura. Na rozdiel od menej výkonných sestričiek Suzuki GSX-R 1000 bude obohatená aj o laserom vygravírované označenie 25th anniversary.

 25th anniversary
25th anniversary

Kto má chuť zaobstarať si túto špecialitku nech sa hlási prvého júna na www.imgsx.com. Celkovo bude vyrobených 1000 kusov tisíciek s plaketami 25. výročia. Koľko € bude koštovať pridaný výfuk Yoshimura GP Evo, popísané ráfiky kolies a rôzne iné označenia limitovanej série zatiaľ nie je známe. Anglanom bude poskytnutých 25 kusov za cenu 11 000 £(cena je za kus) čo je o 651 £ viac než stojí nelimitovaná verzia.


Zdroj & foto: www.imgsx-r.com

Pridané: 01.06.2010 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »