Anketa:
Suzuki GSX-R 600 Special Edition
ZdieľaťPridané: 17.03.2010 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 9655 [Bleskovky - Novinky]
Suzuki oslavuje 25. výročie rady GSX-R a tak nám pripravuje rôzne chuťovky v podobe limitovaných edícií.
![]() |
Limitovaná edícia Suzuki GSX-R 600 |
Vylepšení sa dočkala tentokrát Suzuki GSX-R 600. Tá by sa mala farebne podobať na superbikový továrenský špeciál z roku 1999. Gixerka nielenže dostane unikátne sfarbenie, ale konštruktéri zo Suzuki jej prihodia ešte výfukový systém Yoshimura a špeciálnu plaketu na horné okuliare. Počet kusov však bude limitovaný. Nakoľko sa oslavuje 25. výročie nebude ťažké uhádnuť koľko tých kusov bude. Áno, bude ich presne 25.
![]() |
Plaketa na horných okuliaroch |
Najmenšia z rodinky vylepšených GSX-Riek uzrie svetlo sveta na výstave Scottish Motorcycle Show už tento víkend. Pripojí sa tak k svojej väčšej sestre GSX-R 750. Ostáva nám už len počkať si na najsilnejšiu litrovú GéeSXeRku.
![]() |
Exkluzívny zadoček |
![]() |
Suzuki GSX-R 750 limited edition |
Pridané: 17.03.2010 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Súvisiace články:
- Chrumkavé novinky Suzuki na Hungaroringu - Awia
- Suzuki GSX-R 1000 Limited Edition - zeON
- Suzuki GSX 750 - datel
- Suzuki GSX 750 INAZUMA - pablo
- Suzuki GSXR 750 - gsxrr
- Suzuki GSX 750 - gajo
- Športovkyňa aj dobrá priateľka v koži streetfightera: test Suzuki GSX-S750 2017 - Herghott
- Suzuki GSX-R 750 2001 - gsxrr
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!