Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2173 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29870
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17646)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12224)
Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda prichádza do roku 2011 s novými farbami

 Zdieľať

Pridané: 03.09.2010 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 6550 [Bleskovky - Novinky]

S cieľom zaujať a prilákať viac zákazníkov, Honda prináša do roku 2011 nové farebné prevedenia niektorých modelov.

Novou grafikou Honda oživuje práve svoje off-road a V-twin modely.

Zmena sa dotkla dospelých motocrossových špeciálov CRF450X, CRF250X a taktiež modelu pre začínajúcich jazdcov CRF100F. Malá Hondička je spracovaná tak aby sa čo najviac priblížila svojej veľkej sestre Honde CRF450R.

 CRF450X
CRF450X

 CRF250X
CRF250X

 CRF100F
CRF100F

Sivá myška Honda VT750S sa v davoch už len tak nestratí. Prispeje k tomu jej nové farebné spracovanie.

 VT750S
VT750S

Napokon populárne Varadero 125 bude k dispozícii v novej červenej farbe, ktorá ako Honda tvrdí, má vyzdvihnúť jeho Adventure-športový image.

 Varadero 125
Varadero 125

info & foto: Honda-press

Pridané: 03.09.2010 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »