Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2240 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28809
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17141)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11668)
Hodnotenie: (22 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (97)  [Verzia pre tlač] Tlač

Crosstourer alebo Crossrunner?

 Zdieľať

Pridané: 05.01.2011 Autor: palio84
Čitatelia: 12187 [Vaše stroje - Moja motorka]

Útlm Hondy ma minulý rok trochu zaskočil, predstavila sa dlho očakávaná VFRa 1200, s väčším alebo menším úspechom, to už nechám na Vás. Tento rok je to ale presne naopak a Honda predstavuje nový koncept super turistickej motorky a roadstera s plánom začatia výroby už budúci rok.

Honda Crosstourer je priamou odpoveďou Hondy na Motorky typu BMW GS 1200 a Ducati Multistrada, atď. Tento zatiaľ "iba" koncept, bol predstavený na Moto Show v Miláne. Honda bola ale pri poskytovaní informacíí dosť skúpa, preto môžme iba hádať ako bude finálna verzia tejto motorky vyzerať.

Vystavený koncept mal veľa technológií prevzatých z cestného bratranca VFR 1200, vrátane dvojitej automatickej prevodovky, jednostranného spôsobu zavesenia zadného kolesa, duálne 6 piestikové brzdy vpredu, určite z možnosťou ABS, klasické predné odpruženie ale iba s minimálnym nastavením tvrdosti, narozdiel od VFR 1200.

Mňa ale viac zaujala Honda Crossrunner, ktorú má Honda na pláne začať vyrábať už budúci rok. Účelový stroj, ktorý Vás bez reptania každé ráno odvezie do roboty, cez víkend na výlet aj vo dvojke a všetko v komforte a s úsmevom na tvári, ani dlhšia dovolenka za hranice by mu nevadila. Použitý motor je už pár rokmi a tisíckami kilometrov overený “VFR 800 klasik“ , čiže 90° V4 800cc V-tec. Odpruženie takisto 43mm klasické tlmiče s nastaviteľnou tvrdosťou. Výfuky sú zvedené spôsobom 4-2-1 a vedľa zadného kolesa, takže možno bude aj viac miesta pod sedlom. Posed je takmer rovný a spolu s širokými riadidlami by mal tento model zabezpečiť ľahké a presné riadenie na každodenných komunikáciach.

Vylepšené palivové mapy a zapaľovanie by mali podľa japončíkov od Hondy zabezpečiť 21,5 litrovej nádrži výdrž až necelých 350km, čo si myslím, že u nás také jemné zápästie nemá asi nikto...Potešením ale je že tento nový model sa bude predávať s CBS brzdami a ABS už v štandardnej výbave.

Pridané: 05.01.2011 Autor: palio84 Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Honda Crossrunner 2011:

Foto:
Honda Crossrunner 2011
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:Crossrunner
Rok:2011
Novinka:NOVINKA 2011
Kategória:Cestovné enduro
Motor:
Typ motora:štvorvalec (4T)
Objem:782 ccm
Max. výkon:101.9 k (74.9 kW) / 10000 ot.
Max. krútiaci moment:72.8 Nm / 9500 ot.
Kompresný pomer:11.6 : 1
Vŕtanie x Zdvih:72 x 48 mm
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:165 mm
Zdvih vzadu:145 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:296 mm
Pneu vpredu:120/70-R17M/C
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:256 mm
Pneu vzadu:180/55-R17M/C
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:240.4 kg
Výška sedla:816 mm
Rázvor:1464 mm
Dĺžka:2130 mm
Šírka:799 mm
Výška:1243 mm
Svetlá výška:140 mm
Objem nádrže:21.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:6.13 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 263 km
Poznámka:
Cena 05/2011: 10 490,- EUR (vrátane ABS)

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (22 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (97)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria