Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3408 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28600
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17028)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11572)
Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (46)  [Verzia pre tlač] Tlač

MOTOhouse 1-2/2011

 Zdieľať

Pridané: 01.01.2011 Autor: Beal
Čitatelia: 6778 [Novinky - Čo nového v tlači]

Na prelome roka sme si dovolili máličko uvoľnenejšií Motohouse. Vedľa klasických testov nájdete vnútri časopisu aj niekoľko materiálov, ktoré sú pojaté tak trochu s nadsádzkou. Navyše nejakú tú tipovačku, zoznam našich hriechov pod označením Best 2010 a dva kalendáre vo forme plagátu. Je toho dosť, takže - príjemnú zábavu ...

Slon a kvet

Ducati 848 r. 2010
MOTOhouse 1-2/2011
Zdá sa vám, že je na fotografii k tomuto testu niečo neprimerané? Že sme pri výbere jazdca siahli evidentne vedľa? Asi áno, ale uvidíte, že toto bude tak trochu iný test.
Bol som úplne presvedčený o tom, že na niektorých športových motorkách nie je problém jazdiť každý deň. Bez problémov vyraziť na dlhšie trasy, alebo dovolenku. Carlos naopak zastával názor: „Nie, na nich sa musí jazdiť ostro a nie chrápať niekde na dlhej ceste. Navyše, ty sa na väčšinu takých motoriek ani neposkladáš, a ak áno, budeš trpieť.“ Argument o mojej minuloročnej ceste do Álp na GSX-R 1000 vôbec neakceptoval, takže mi neostáva iné, ako mu to dokázať opäť. Najbližší testovaný superšport? Ducati 848, ideálny kus.


Predstavenie: Ducati Diavel

MOTOhouse 1-2/2011
Ducati a chopper, robíte si z nás srandu? Okej, nazývať Diavel chopprom je trochu drzosť, povedzme teda muscle-bike. Tak či tak, je to pre Talianov veľký prelom, púšťať sa do kategórie motocyklov, ktorá je pre nich zatiaľ veľkou neznámou. Hoci ide o debut, tento "diabol" (presný preklad z bolonského nárečia) má všetky predpoklady na to, aby uspel.


MASTER BLASTER

Yamaha FJ1200
Kawasaki ZX-10 - 1989
Honda CBR1000F
Minulý mesiac Tony, Si a Mike vyrazili na nákup troch bacuľatých cesťákov z 90. rokov. Za čo najnižšiu cenu si mali zaobstarať niečo, čo ich v lete dovezie až do St. Tropez. Ale s tým, čo sa im podarilo nakoniec kúpiť budú radi, keď sa doterigajú aspoň k Douveru do prístaviska...

Young gun

Yamaha YZF-R125
MOTOhouse 1-2/2011
Dlhé roky bola Honda CBR125R vyvolenou všetkých teenagerov. Bola lacná, slušne jazdila a hlavne – bola to japonka. Keď máte čerstvý vodičák, je to dosť veľký argument na to, aby sa predávala po vagónoch. To sa samozrejme nemohlo zaobísť bez odozvy a Yamaha vytiahla na maličkú Hondu dosť ťažký kaliber. Osminku, čo vyzerá ako R6 a teraz naozaj nepreháňame.


Predstavenie: Aprilia Tuono V4 R

MOTOhouse 1-2/2011
Keď prišiel v roku 2009 na trh nový superbike od Aprilie, bola to poriadne veľká vec. RSV 4 rozbúralo zabehnuté dvojvalcové koľaje a zaviedlo do portfólia talianskej fabriky vidlicový štvorvalec, ktorý bol nekompromisný ako učiteľ na druhom stupni po 20 rokoch praxe. Už v tej chvíli nám v hlave skrsla myšlienka s Tuonom, s rovnakým štvorvalcovým véčkom. Nakoniec to trvalo 2 roky, kým sa páni z Noale odhodlali a vypustili túto nahú beštiu do sveta.


Baby likes it green!

Kawasaki ZX-10R
Stodeväťdesiat koní, to je hrozná porcia. Lenže niektorí jednoducho nemajú nikdy dosť. Medzi nich patria aj konštruktéri z Kawasaki a preto je nová litrová Ninja ľahší, silnejší a tým pádom asi aj zákonite rýchlejší superbike... Povedzme si to však na rovinu, Kawa potrebovala prísť s niečím novým, potrebovala sa vyniesť na vrchol, znovu zažiariť v segmente litrových superšportov. Nadišiel teda jej čas?

Prestavba

Wunderlich S 1000 RR Piranha
MOTOhouse 1-2/2011
Znie to ako rozprávka, alebo scenár z nejakého amerického biografu. Pred dvadsiatimi piatimi rokmi si doma v garáži namontoval Erich Wunderlich prvé príslušenstvo vlastnej výroby na svoje Yamahy – XT a SR. Inovatívne priame mazanie vačkových hriadeľov a ďalšie lahôdky si rýchlo našli veľa priaznivcov medzi Erichovými známymi a vráta do jeho garáže sa odvtedy nezavreli.


Dizajn

Rodinný klan
MOTOhouse 1-2/2011
Marabese Design Firma vznikla v roku 1984 pod názvom Studio Marabese. Založil ju známy Luciano Marabese so svojimi dvomi synmi Riccardom a Robertom. Počas takmer tridsaťročnej histórie vyšlo z firmy asi 460 návrhov a prototypov pre mnohých veľkých hráčov na motocyklovom trhu, ako sú napríklad Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi, Triumph, Yamaha, alebo Moto Moriny. Rodina Marabesa pôsobí aj na poli technológií, konkrétnym príkladom je ich firma Quadro Technologie, ktorá napríklad vyvinula podvozok trojkoliek Piaggio MP3 a Gilera Fuoco.



Takí normálni zabijaci/Natural born killers

KTM 690 DUKE R
Husaberg FS 570
Vysoké zdvihy pruženia, predná kotúčovka s cestným priemerom, široké riadidlá a priľnavé gumy – to bol základ kategórie pre bezmozgov. Presne tak ju poznáme dodnes. KTM sa toho chytila a stala sa priekopníkom. Prostredníctvom Duka predstavila prvé supermoto, ktoré sa dalo použiť aj v bežnej premávke na ceste a dalo sa s ním vymyslieť aj niečo viac, ako len drifty. Za tých 16 rokov prešiel Duke viacerými úpravami a nejakým tým faceliftom a my sme chceli vedieť, či sa toto postupné „pretavenie“ vo výsledku neodcudzilo jeho pravým koreňom až príliš. Preto sme proti papierovo nabúchanej novinke KTM 690 Duke R postavili tú najlepšiu raketu, akú si viete predstaviť – FS 570 od Husabergu. A dali sme sa do hľadania rozdielov...

Honda CRF450R

MOTOhouse 1-2/2011
Tak a ideme na to... Honda už nejaký ten piatok vsádza len na štvortaktné motokrosové náradie. Jej najostrejší "blatostroj" motokrosových tratí so štvortaktným štyristopajdovým valcom sa na štartovacie rošty ročníka 2011 postaví s poriadnym množstvom inovácií. Zameriame sa na tie najdôležitejšie.



Diabol lieta na crossovej motorke alebo FMX Gladiator Games 2010

MOTOhouse 1-2/2011
Už ste si asi prečítali kopec recenzií na túto akciu, a tak vám chcem povedať niečo o tom, ako som si to užil ja – chlapec s foťákom a visačkou, ktorý sa poslednú novembrovú sobotu mohol na chvíľu vžiť do úlohy „novinára“. A prečo tam hádžem tie úvodzovky? No predsa preto, že som sa zase raz tešil ako malý chlapec a vedel som, že ma tá atmosféra opäť úplne pohltí a rozpučí. Asi aj z toho dôvodu som sa s fotoaparátom vydal na miesto konania už v piatok podvečer.


Nová osemstovková generácia

Yamaha FZ8
Ducati Monster 796
Kawasaki Z750
BMW F800R
Tento rok sa vyrojila nová generácia osemstovkových naháčov, ktorá má ponúknuť tretiu alternatívu k tradičným šesťstovkám a litrom. Sú tým najlepším z oboch svetov, alebo ide len o zbytočný kompromis?

ŠPORT

MACAO GRAND PRIX
MOTOhouse 1-2/2011
Grand Prix Macaa už dlhé roky predstavuje pomyselnú záverečnú bodku za medzinárodnou motocyklovou sezónou a preto aj uplynulý rok skončil týmito legendárnymi pretekmi. Termín 20. novembra 2010 bol pre nás tento raz oveľa zaujímavejší, ako obvykle. V tento deň sa totiž na štart motocyklovej Macao Grand Prix postavil český jazdec Michal „Indi“ Dokoupil, ktorý tak zavŕšil svoju ďalšiu medzinárodnú road racingovú sezónu.



ČESKÉ NEBO
MOTOhouse 1-2/2011
Nech sa už k českému motocyklovému pretekaniu staviate akokoľvek, jedno mu odoprieť nemôžete – má svoje opodstatnenie. Dokáže totiž pre okruhy nadchnúť (schválne nepoužívajme slovo „vychovať“) veľkú rodinu nadšencov, oddeliť zrno od pliev a následne dať českému fanúšikovi to najcennejšie – radosť z výborných výsledkov našich nielen doma, ale aj vonku (teda na svetových tratiach). A to je fajn. Pretože potom to celé má (aj napriek kvantu organizačných prekážok) zmysel. Celý rok sme pre vás sledovali české cestné majstrovstvá a tu máte (podľa nášho názoru) to najdôležitejšie...



Honda Fireblade IDM Superbike
MOTOhouse 1-2/2011
Na konci roka 2010 dostala naša redakcia absolútne bezkonkurenčnú ponuku. Mali sme možnosť otestovať v Magny-Cours všetky motorky svetového šampionátu superbikov – a to vrátane majstrovskej Aprílie Maxa Biaggiho. Pre mňa (ako testovacieho pilota) to bol absolútny vrchol toho, čo som mohol chcieť a dosiahnuť. Ako to však s veľkými snami býva, nájde sa niečo, čo dokáže prekaziť aj tú najväčšiu radosť. V tomto prípade to bol dážď, ktorý vo Francúzsku v deň testu doslova zatopil pretekársku dráhu a tak som odišiel naprázdno nielen ja, ale aj ďalších desať svetových žurnalistov. Prijmite ako kompenzáciu aspoň dva testy pretekárskych motoriek, ku ktorým som sa dostal v priebehu posledných mesiacov roku. V jednom prípade ide o superbike a v tom druhom nahliadneme do zákulisia MS superšportov.


Stadion Expedícia Grossglockner 2010

Okrem Stadionov jazdí väčšina z nás aj na silnejších strojoch a medzi našimi výletnými cieľmi v minulosti samozrejme nechýbali ani Alpy. Počas výjazdu na rakúsky Grossglockner padla otázka, či by sme to dali aj na našich mopedoch???


PREDPLATNÉ

Motohouse za 3.80 eur, ročné predplatné 29 eur

Ročné predplatné slovenskej verzie Motohouse je len 29 eur .

Predplatné zaisťuje: Mediaprint-Kappa Pressegrosso, a.s.

Oddelenie inej formy predaja
Vajnorská 137
830 00 Bratislava
tel: 02/44 44 27 73
e-mail: predplatne@abompkapa.sk

Českú mutáciu časopisu je možné si objednať na adrese:
SEND Predplatné, P.O.Box 141, 140 21 Praha 4
tel: +420 225 985 225
e-mail: send@send.cz, www.send.cz

WWW.MOTOHOUSE.CZ

Pridané: 01.01.2011 Autor: Beal Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (46)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria