Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2252 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29833
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17629)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12204)
Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (84)  [Verzia pre tlač] Tlač

MotoGP 2015 - VC Valencie - Zázraky sa nedejú - Lorenzo majstrom fachu 2015

 Zdieľať

Pridané: 08.11.2015 Autor: Beal
Čitatelia: 6058 [Šport - MotoGP]

Valentino sa pred pretekom vyjadril, že teraz to už neni len v jeho rukách. Úvaha sa potvrdila.

Seriál článkov - MotoGP 2015:

| Seriál článkov: MotoGP 2015 |

Zbožné prianie všetkých Valentinovcov pred štartom bolo, že jazdci, aspoň tí slabší zájdu po uvádzacom kole k boxom a štartovať budú z pitline. No žiaľ. Také veci sa dejú možno v okresnom kole futbalových zápasov a nie tu.

Pred zavádzacím kolom sa zrejme pre poruchu stiahol Cal Crutchlow a nemohol tak využiť svoju vyjazdenú štvrtú pozíciu z kvalifikácie. Zaradiť na štarte sa musel až na miesto za Valentina. Štart sa podaril Lorenzovi a svoju vedúcu pozíciu využil na výbornú. Za prvú Yamahu sa naukladali dve Hondy a potom Ducati s Iannonem. Valentino odštartoval tiež výborne a už v druhej zákrute bol na šestnástom mieste.

Valentino Rossi - MotoGP 2015 - VC Valencie

V čele preteku sa nedialo nič zaujímavé. Lorenzo uháňal ako drak, za ním Marquez sledovaný Pedrosom, preto si aj réžia všímala hlavne Rossiho boj. Ten sa posúval každým kolom krok po kroku vpred až napokon dvanásť kôl po štarte došiel na okraj priepasti. Myslím časovej. Už nebolo koho obiehať, pretože medzi ním a tretím Pedrosom bolo priepastných 11 sekúnd.

Čas, ktorý by nestiahol ani Batman. Nuž a tak sme sa sústredili na dianie vpredu. Dani Pedrosa začal v strede preteku strácať a viac menej spolu s miernym odstupom uháňali len Lorenzo a Marquez.
Šesť kôl pred koncom začal tlak stupňovať Dani Pedrosa. Snáď ešte nikdy v histórii fanúšikovia Yamahy tak nefandili Honde.

Marc Marquez - MotoGP 2015 - VC Valencie

Dani Pedrosa začal sťahovať Marqueza čoraz viac a rýchlejšie až tri kolá pred koncom boli prví traja spolu. Marquez si chystal Lorenza, Pedrosa Marqueza. To sa udialo v dva kolá pred koncom, keď sa Dani natlačil pred Marca, chvíľku sa tam dokázal udržať ale do ďalšej zákruty už išiel ako druhý opäť Marc. Z tohto súboja vyťažil hlavne Lorenzo, ktoré po šachovnicu už Hondy nedokázali dobehnúť. Prvý teda v tomto preteku Jorge Lorenzo, druhý Marc Marquez, tretí Dani Pedrosa a štvrtý Valentino Rossi.

Jorge Lorenzo - majster sveta MotoGP 2015 - VC Valencie

Rozdelený svet fanúšikov musí akceptovať, že víťazom a majstrom sveta sa stal Jorge Lorenzo.
Bolo to napínavé do posledného kola, ale hold, hovorte si čo chcete, semiačko nedôvery je zasiate. Čisto konšpiračne, ozaj Marquez nemal na víťazstvo, alebo len chránil chrbát? Asi nie, nemôžeme každé víťazstvo niekoho iného ako Marca priradiť na vrub podvrhom. Ostaňme žiť v tom, že dnes Hondy na Yamahu nemali. Lorenzo je majstrom a Rossi odchádza druhý. A viete čo? Veď je to jedno. Ako by povedala moja stará mama: „chlieb by lacnejší nebol“.

Výsledky VC Valencie 2015:

Pos.BodyŠt.č.JazdecKrajinaTeamMotoKm/hČas/Strata
12599Jorge LORENZOSPAMovistar Yamaha MotoGPYamaha156.745'59.364
22093Marc MARQUEZSPARepsol Honda TeamHonda156.7+0.263
31626Dani PEDROSASPARepsol Honda TeamHonda156.7+0.654
41346Valentino ROSSIITAMovistar Yamaha MotoGPYamaha155.6+19.789
51144Pol ESPARGAROSPAMonster Yamaha Tech 3Yamaha155.2+26.004
61038Bradley SMITHGBRMonster Yamaha Tech 3Yamaha155.1+28.835
794Andrea DOVIZIOSOITADucati TeamDucati155.1+28.886
8841Aleix ESPARGAROSPATeam SUZUKI ECSTARSuzuki154.8+34.222
9735Cal CRUTCHLOWGBRLCR HondaHonda154.7+35.924
1069Danilo PETRUCCIITAOcto Pramac RacingDucati154.5+39.579

Poradie šampionátu MotoGP po sezóne 2015:

Pos.JazdecMotoKrajinaBody
1Jorge LORENZOYamahaSPA330
2Valentino ROSSIYamahaITA325
3Marc MARQUEZHondaSPA242
4Dani PEDROSAHondaSPA206
5Andrea IANNONEDucatiITA188
6Bradley SMITHYamahaGBR181
7Andrea DOVIZIOSODucatiITA162
8Cal CRUTCHLOWHondaGBR125
9Pol ESPARGAROYamahaSPA114
10Danilo PETRUCCIDucatiITA113



Pridané: 08.11.2015 Autor: Beal Zdieľať

Seriál článkov - MotoGP 2015:

| Seriál článkov: MotoGP 2015 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (84)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »