Anketa:
VR - Kolo po prejdení cieľom
ZdieľaťPridané: 10.11.2015 Autor: Beal
Čitatelia: 9343 [Šport - MotoGP]
Áno tento článok už vôbec nie je určený všetkým, silu má len pre tých, ktorí sa obliekajú do žltej. Na nete sa objavil onboard videozáznam z mašiny Rossiho po prejdení cieľom. Čo nám hovorí?
Seriál článkov - MotoGP 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: MotoGP 2015
Video: Pre žltých - VR kolo po preteku vo Valencii 2015
Rossi je debil, všetci ho tam nenávidia - je častá veta všetkých inak orientovaných. Asi to nebude tak celkom pravda, a toto video nám ukazuje, že buď sa všetci jazdci pretvarujú, alebo je Rossi v grupe rýchlych mužov obľúbená postavička a rešpektovaná osobnosť. Či si už pozrieme záznam z trate alebo príchodu do boxov, Rossimu fandia tak pretekári ako aj mechanici iných tímov.
Dani Pedrosa ostáva veľmi sympatickým jazdcom, nezapojil sa do španielskeho spriahnutia (ak nejaké bolo) a s Rossim má asi normálne vzťahy. Bolo to vidieť po „kopačkovom“ preteku, kde sa pred vyhlásením víťazov s Valentinom normálne bavil o vzniknutej situácii a počas tohto videa vidieť, že Valentinovi prišiel podať ruku.
Lin Jarvis je smrad a fandí Lorenzovi. Môže to byť pravda, ale keby bol jeho oddaným fanúšikom, bežal by o dušu pod stupeň víťazov, aby vystískal svoju hviezdu. Miesto toho ho vidíme čakať v boxoch na príchod Rossiho.
Úroveň vzťahov Rossi – Lorenzo je opäť na bode mrazu. To zas vidíme v momente, keď Valentino prechádza okolo miesta, kde sa fotí Lorenzo. Prechádza. Podanie rúk by bola asi poriadna pretvárka.
Pridané: 10.11.2015 Autor: Beal Zdieľať
Seriál článkov - MotoGP 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: MotoGP 2015
Súvisiace články:
- MotoGP 2015 - VC Valencie - Zázraky sa nedejú - Lorenzo majstrom fachu 2015 - Beal
- MotoGP 2015 - VC USA - Beal
- MotoGP 2015 - VC Malajzie - Marquez skutočne zapredaný? - Beal
- MotoGP 2015 - VC Katalánska - Beal
- MotoGP 2015 - VC Aragonu - Marquez opäť k zemi. - Beal
- MotoGP 2015 - VC Kataru - kvalifikácia - pole position pre Ducati - Awia
- MotoGP 2015 VC Talianska - Lorenzo neporaziteľný, Marquez bez bodov - Awia
- MotoGP 2015 - VC Českej republiky – Lorenzo ide do vedenia šampionátu - Beal
- MotoGP 2015 - VC Japonska - skvelý deň pre Pedrosu - Beal
- MotoGP 2015 - VC Veľkej Británie - Rossi opäť vo vedení - Beal
Ďalšie články tohto autora:
- MotoGP 2015 - VC Valencie - Zázraky sa nedejú - Lorenzo majstrom fachu 2015
- MotoGP 2015 - Čo nepovedal pápež a my sme vyčítali.
- MotoGP 2015 - VC Malajzie - Marquez skutočne zapredaný?
- MotoGP 2015 - VC Malajzie - dianie pred štartom
- MotoGP 2015 - VC Austrálie - fantastický Iannone tretí, Lorenzo sťahuje Rossiho náskok
- MotoGP 2015 - VC Japonska - skvelý deň pre Pedrosu
- MotoGP 2015 - VC Aragonu - Marquez opäť k zemi.
- MotoGP 2015 - VC San Marína - taktický hlavolam
- MotoGP 2015 - VC Veľkej Británie - Rossi opäť vo vedení
- MotoGP 2015 - VC Českej republiky – Lorenzo ide do vedenia šampionátu
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!