Anketa:
Honda Goldwing 2012 predstavená už aj v Európe
ZdieľaťPridané: 11.07.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 13663 [Bleskovky - Novinky]
Informácie o inovovanom Goldwingu pre rok 2012 ste sa mohli dočítať v tomto článku. Jednalo sa o predstavenie pre americký trh. Nuž a nedávno Honda predstavila Goldwing aj vo farbách v ktorých ju nájdete na európskom trhu.
Seriál článkov - Novinky 2012:
| Seriál článkov: Novinky 2012 | Nasledujúci
![]() |
Keďže medzi ,,americkým" a ,,európskym" Goldwingom je rozdiel takpovediac iba v sfarbení, pozrime sa v krátkosti na zmeny oproti predchádzajúcemu modelu.
![]() |
Inovovaná bola kapotáž, ktorá by mala priniesť väčšiu stabilitu pri vyšších rýchlostiach. Nový predný štít s možnosťou nastavenia v šiestich polohách. Zmenený je aj tvar kufrov, ktorých objem je teraz 150 litrov. Na Goldwingu ďalej nájdete nový vstavaný 80-wattový stereo systém podporujúci formáty MP3, WMA a AAC, integrovaný airbag aj navigačný systém. Zmeny sa dotkli aj odpruženia, čím by mala byť jazda istejšia a pohodlnejšia.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Info & foto: moto.honda.sk
Pridané: 11.07.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2012:
| Seriál článkov: Novinky 2012 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- PREDSTAVENIE HONDA GOLD WING GL 1800 (RC 47) - TTom
- Video: Honda GL 1800 Goldwing – maximálny luxus na dvoch kolesách - Awia
- Honda inovovala GoldWing pre rok 2012 - Awia
- Honda predstavila CBR1000RR Fireblade 2012 - Redakcia
- Honda predstavuje Android Auto™ pre modelový rad Gold Wing - Redakcia
- Honda Gold Wing a Gold Wing F6B 40th anniversary 2015 - zeON
- Honda Thajsko predstavila CBR150R, žeby predzvesť európskej premiéry CBR 250R? - Awia
- Honda v Miláne odhalila nové modely 2012 - Crosstourer, Integra a dvojica netradičných NC 700 - Awia
- Honda GL1800 Goldwing Tour DCT 2019 - luxusný šesťvalec trochu inak - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!