Anketa:
Honda GL1800 Goldwing Tour DCT 2019 - luxusný šesťvalec trochu inak 1/2
ZdieľaťPridané: 12.06.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 14391 [Testy a predstavenia - Test]
Goldwing je motorka, ktorá sa pomerne výrazne odlišuje od všetkého dvojkolesového čo behá po cestách. Minulý rok sme detailne otestovali manuál aj automat a tak tentoraz sme sa pozreli na nový modrý Goldwing trochu inak ako obvykle. Nech sa páči Mr. Luxus v porovnaní s...
Text: Tomáš Hajduch - Awia, janciii
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia
Na Goldwingu som znovu prejazdil celé slovensko a zavítal som aj na ďaleký východ... A to priamo do srdca známej vinohradnícej oblasti Tokaj. Nech sa páči pozri si video:
Video: Honda GL1800 Goldwing Tour DCT 2019 - predstavenie trochu inak
Čo je nové v poslednej generácia parníka Goldwing:
Parník Gold Wing nielenže schudol (a to riadne!), ale má aj raz toľko ventilov, konečne dostačujúce zavesenie predku, ale najmä modernú elektroniku a menší počet ovládačov. A v neposlednom rade je oveľa športovejší než akýkoľvek jeho predchodca.
Bolo by kardinálnym hriechom, keby Honda nedala do nového Gold Winga svoju automatickú dvojspojkovú prevodovku. Konkrétne v tomto prípade ide o doslova na mieru ušitú prevodovku, pretože ako jediná má sedem stupňov a ako jediná svoje správanie upravuje podľa zvoleného módu motora. Môžeš si tam naklikať extra ležérny mód, ktorý zaradí sedmičku ešte v meste, alebo aj taký, ktorý bude preraďovať až pri červenom pásme. Keď si predstavíme, že ešte pred rokom mal tento model iba zastaralých päť kvaltov, tak dnes tu máme pred sebou doslova sci-fi.
Video: V sedle: Honda GL1800 Goldwing Tour DCT 2019
- zvýšenie počtu ventilov z 12 na 24
- zvýšenie výkonu zo 118 koní na 126
- zníženie hmotnosti o takmer 50 kg (základ má 365 kg pohotovostných)
- nové lichobežníkové zavesenie predného kolesa
- bezkľúčové ovládanie
- štyri módy motora
- konečnééé elektronicky nastaviteľná výška plexi
- nový rám s motorom aj posedom posunutým viac dopredu
Kompletný a detailný test oboch verzií Goldwinga si pozri tu:
28.05.2018 - Peter Fischer Čitatelia: 11125 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]
King of the road two times - test Honda Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat
3,7 litra objemu, 16 prevodov, 12 valcov, tri spojky a pritom iba dva motocykle. Dva Gold Wingy. Majestátne stroje, ktoré križujú cesty tejto planéty už viac ako štyridsať rokov. Mali sme jeden s manuálnou prevodovkou, druhý s automatom. Lietali sme s nimi rovnaké trasy v rovnakom čase, často sme si ich striedali. Na ktorom sa nám jazdilo lepšie?
Video: Honda GL1800 GoldWing 2018 - manuál či DCT?
Názor druhého redaktora:
janciii:
No čo, aké to je? Táto otázka padla väčšinou všade tam, kam som na ňom dorazil. A aká je moja odpoveď? Usmejem sa, povzdychnem a s pokračujúcim úsmevom odpoviem, je to skvele :) Motorku som mal požičanú na víkend, počas víkendu som na ňom spravil cca 700-800 km. Zažil som slnko a aj dážď, vetrík a fujavicu, radosť aj sklamanie ale poviem Vám na konci každej cesty bol úsmev a pocit niečoho veľkého. Teda párdon, keď som ho bol vrátiť tak tam bol už smútok :)
Goldwing dáva jazdcovi pocit nadradenosti aký zažije iba na motorkách podobnej triedy. Tých motoriek nie je veľa a preto je to stále zážitok stretnúť takú motorku na cestách. Technologicky Goldwing je rovnaký ako v minulom roku, novinka je modrá metalíza, ktorá mám pocit mu veľmi pristane. Za mňa je v tejto farbe najkrajší.
Ináč klasika, infotaiment, automat, a posed rovnaký. Schopnosť perfektnej manipulácie si zachoval a poviem Vám je to fakt úžasné a človek tomu nerozumie ako ľahko sa môže ovládať 400-kilova motorka. Je to ako scooter ktorý má 6 valcov. Motor krásny záťah odspodu, neprotestuje ani pri nižších ani vyšších otáčkach. Krútiaci moment je posunutý v nižších otáčkach, občas má prekvapil, hlavne v meste kedy pri cca 50km/h mal zaradenú 6tku a tváril sa ako by nič.
A čo sa mi najviac páčilo? No predsa spotreba. V meste 6 litrov a na dlhšej trase 5.5litra. To nie je zlé na 6valec v objeme 1800ccm, že? Podvozok Ach...no famózny, nie je čo dodať, ale zistil som že enduro to nie je :) Ergonómia je samostatná kategória a úprimne najlepšie je si to skúsiť a nie o tom čítať. Odporúčam zájsť k najbližšiemu predajcovi motocyklov Honda, sadnúť si a zažiť tu pohodu. Dovoľte mi ale jedno varovanie, je možné že sa Vám to natoľko zapáči že už nebudete chcieť z neho zosadnúť. O vyhrievaných sedadlách a rukovätiach už ani radšej nepíšem. A vôbec kde je bezpečnostný pás, to má napadlo pri každom nasadnutí :)
Batožinový priestor za mňa super, kufre sú dosť veľké na cestovanie, žiaľ zámky občas neposlúchajú a to dosť to naštve keď sa už oblečiete nasadnete a zrazu Vám na pristrojovke svieti že jeden z troch kufrov je otvorený hoc sú všetky zatvorené. Vtedy treba daný kufor otvoriť a zavrieť s väčším dôrazom. Možno ďalší goldwing už bude mať kufre plne elektrické. Veď stále je čo vylepšovať, nie? :)
Infotaiment je jednoduchý na grafiku ale na druhej strane je presne taký aký jazdec potrebuje. Jednoduchý a prehľadný. Prehráva hudbu z USB kľúča, AUX, alebo telefónu cez Bluetooth a samozrejme nechýba ani klasické AM/FM rádio. Navigácia priehľadná a rýchla. Vedel by som si pomocou nej naplánovať pekný moto trip. Zvuk hudby no jednoducho bomba. "Listen To Your Heart " od Roxette znelo pekne aj pri 17... 130km/h na diaľnici :)
Goldwing je motorka ktorá si pýta kilometre. Na oplátku Vám dá kopu zážitkov a pocit nadradenosti na ceste. Motorku odporúčam ľuďom ktorý nemajú problém s časom a nie peniazmi, áno cena je veľká a motorka nie je pre každého ale aj tak mám pocit že ľuďom v dnešnej dobe nechýbajú peniaze, ale čas na všetko. Na dobre sa ľahko zvyká a na tuto motorku to platí obzvlášť, nebudem klamať a poviem Vám že mi Goldwing bude aj chýbať hlavne teraz keď počas písania tejto mini recenzie sedím vo vlaku naspäť do Košíc...
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Pozadia, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Pridané: 12.06.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Test Honda GL 1800 Gold Wing - turisticus maximalis - Herghott
- Honda Gold Wing F6B 2013 - Žehlička na asfalt - eNeM
- Video: Honda GL 1800 Goldwing – maximálny luxus na dvoch kolesách - Awia
- King of the road two times - test Honda Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat - Herghott
- Honda Integra 2016 – v sedle kríženca v Andalúzii - Awia
- Honda Goldwing 2012 predstavená už aj v Európe - Redakcia
- Honda VFR800F 2014 – legenda stále žije - Awia
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet - zeON
- Honda NC750X 2016 – rande s automatom v Andalúzii - Awia
- Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022 sme jazdili v (ne)slnečnom Španielsku - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip
- Moto Morini Corsaro GT 2025 - športovo zameraný crossover
- Obnovená značka Morbidelli prináša T502X a T1002VX s véčkovým dvojvalcom pre rok 2025
- Moto Guzzi Stelvio Duecento Tribute 2025 oslavuje 200 rokov priesmyku Stelvio
- Moto Morini X-Cape 700 2025 má nový motor
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora