Anketa:
Triumph Tiger Explorer 1200 2012
ZdieľaťPridané: 24.10.2011 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 13084 [Bleskovky - Novinky]
Triumph vypustil prvé oficiálne fotografie dlho očakávaného modelu - veľkého cestovného endura, ktoré by malo konkurovať najväčšiemu rivalovi BMW GS.
Nový model, ktorého špionážne fotky sme vám priniesli už v septembri dostal meno Explorer - čiže Prieskumník.
![]() |
Explorera definitívne uvidíme už začiatkom novembra na výstave EICMA v Miláne. Na pohon by mal slúžiť nový radový trojvalec so zdvihovým objemom 1200 kubíkov a o prenos sily na zadné koleso by sa mal starať kardan, tak ako je to u všetkých jeho konkurentov (GS, SuperTéneré, Stelvio, CrossTourer a pod). Vo výbave by nemala chýbať trakčná kontrola, vypínateľné ABS a tiež tempomat. Designovo sa Explorer ponáša na svojho menšieho súrodenca Tiger 800.
![]() |
Viac informácií o novom modeli rovnako ako aj fakt, či budú dostupné dve vezie ako pri osemstovke teraz nieje známe. Explorer na fotografii je však vybavený kolesami z ľahkých zliatin a pravdepodobne v rozmere 19 a 17 palcov čo naznačuje "cestnejšiu" verziu.
Video: Triumph Tiger Explorer 1200 2012 - prvé fotky
Pridané: 24.10.2011 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Video: Triumph Tiger Explorer 1200 - Grand touring v rytme trojvalca - Awia
- Naživo výstava EICMA Miláno 2011 - Triumph - Tiger Explorer 1200 a Speed Triple R - Awia
- Najväčší z rodiny tigrov -Triumph Tiger Explorer 1200 - zeON
- Triumph predstavuje nové veľké Tiger Explorer - EICMA Miláno 2015 - Awia
- Triumph Tiger 1050 modelová rada 2012 - zeON
- Triumph Tiger Explorer XC odhalený - zeON
- Triumph Tiger Explorer/XC - Cestovateľská šelma z ostrovov s príslušenstvom Touratech - Redakcia
- Triumph riadne inovoval Tiger 1200 - bude v piatich verziách, aj s 30-litrovou nádržou - Herghott
- Nenápadný fešák Triumph Tiger 1200 XRT 2018 dáva dole ostrieľaných konkurentov - Herghott
- Najuniverzálnejšia motorka súčasnosti? Triumph Tiger 800 XCA 2018! - Herghott
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!