ISSN 1336-6491 | Online: 1159 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29781
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17604)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12177)
Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (28)  [Verzia pre tlač] Tlač

Triumph Tiger 1050 modelová rada 2012

 Zdieľať

Pridané: 27.09.2011 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 7591 [Bleskovky - Novinky]

Pred úplným prekopaním modelu Tiger 1050, ktorá má prísť v roku 2013, príde do roku 2012 anglická značka Triumph iba s jednoduchou modifikáciou Tigra 1050.

Seriál článkov - Novinky 2012:

| Seriál článkov: Novinky 2012 |

Triumph oznámil, že nový Tiger 1050 bude mať tuhšie zavesenie podvozku a teda na ňom budú použité tuhšie pružiny, čo má zlepšiť jazdné vlastnosti na ceste, najmä pri jazde vo dvojici. K ďalším zmenám patrí použitie čiernych eloxovaných riadidiel, ktoré budú umiestnené o 20 mm nižšie. To má zabezpečiť, že na veľkom Tigrovi bude odteraz o čosi športovejší posed.

Ostatné zmeny sú čisto kozmetické. Nová grafika na bočniciach, nové smerovky, použitie menšieho množstva chrómovaných dielcov. Do roku 2012 príde Triumph Tiger 1050 vo farbách Phantom Black, Diablo Red, Crystal White a dvojtónovej matnej čiernej. Ceny oproti terajšiemu modelu by mali zostať nezmenené.

info & foto: www.triumphmotorcycles.com

Pridané: 27.09.2011 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Triumph Tiger 1050 2012:

Foto:
Triumph Tiger 1050 2012
Všeobecné informácie:
Výrobca:Triumph
Model:Tiger 1050
Rok:2012
Kategória:Cestovné enduro
Motor:
Typ motora:radový trojvalec (4T)
Objem:1050 ccm
Max. výkon:115.6 k (85.0 kW) / 9400 ot.
Max. krútiaci moment:100 Nm / 6250 ot.
Kompresný pomer:11.7:1
Vŕtanie x Zdvih:79 x 71.4mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:150 mm
Zdvih vzadu:150 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová radiálne strmene, 4 piestik
Priemer bŕzd vpredu:320 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR 17
Brzdy vzadu:jednokotúčová, 2 piestik
Priemer bŕzd vzadu:255 mm
Pneu vzadu:180/55 ZR 17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:198 kg
Hmotnosť s náplňami:228 kg
Výška sedla:835 mm
Rázvor:1510 mm
Dĺžka:2110 mm
Šírka:840 mm
Výška:1320 mm
Objem nádrže:20 l
Poznámka:
Cena 10/2012: 10 700,- EUR (aj s ABS)

Seriál článkov - Novinky 2012:

| Seriál článkov: Novinky 2012 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (28)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »