Anketa:
Triumph Tiger 1050 modelová rada 2012
ZdieľaťPridané: 27.09.2011 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 7591 [Bleskovky - Novinky]
Pred úplným prekopaním modelu Tiger 1050, ktorá má prísť v roku 2013, príde do roku 2012 anglická značka Triumph iba s jednoduchou modifikáciou Tigra 1050.
Seriál článkov - Novinky 2012:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2012 | Nasledujúci
Triumph oznámil, že nový Tiger 1050 bude mať tuhšie zavesenie podvozku a teda na ňom budú použité tuhšie pružiny, čo má zlepšiť jazdné vlastnosti na ceste, najmä pri jazde vo dvojici. K ďalším zmenám patrí použitie čiernych eloxovaných riadidiel, ktoré budú umiestnené o 20 mm nižšie. To má zabezpečiť, že na veľkom Tigrovi bude odteraz o čosi športovejší posed.
![]() |
Ostatné zmeny sú čisto kozmetické. Nová grafika na bočniciach, nové smerovky, použitie menšieho množstva chrómovaných dielcov. Do roku 2012 príde Triumph Tiger 1050 vo farbách Phantom Black, Diablo Red, Crystal White a dvojtónovej matnej čiernej. Ceny oproti terajšiemu modelu by mali zostať nezmenené.
![]() |
info & foto: www.triumphmotorcycles.com
Pridané: 27.09.2011 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Triumph Tiger 1050 2012:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Triumph |
Model: | Tiger 1050 |
Rok: | 2012 |
Kategória: | Cestovné enduro |
Motor: | |
Typ motora: | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 1050 ccm |
Max. výkon: | 115.6 k (85.0 kW) / 9400 ot. |
Max. krútiaci moment: | 100 Nm / 6250 ot. |
Kompresný pomer: | 11.7:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 79 x 71.4mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 150 mm |
Zdvih vzadu: | 150 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová radiálne strmene, 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR 17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 2 piestik |
Priemer bŕzd vzadu: | 255 mm |
Pneu vzadu: | 180/55 ZR 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 198 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 228 kg |
Výška sedla: | 835 mm |
Rázvor: | 1510 mm |
Dĺžka: | 2110 mm |
Šírka: | 840 mm |
Výška: | 1320 mm |
Objem nádrže: | 20 l |
Poznámka: | |
Cena 10/2012: 10 700,- EUR (aj s ABS) |
- NOVÉ Porovnaj 'Triumph Tiger 1050' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Triumph Tiger 1050' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Triumph Tiger 1050 2012' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Triumph Tiger 1050' na www.google.com
Seriál článkov - Novinky 2012:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2012 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Triumph Tiger Explorer 1200 2012 - Awia
- Triumph Speed Triple R 2012 - zeON
- Vyskúšali sme trojvalcovú šelmu - Triumph Tiger 1050 - mikulec
- Prvý test novej športovej šelmy Triumph Tiger Sport 1050 2013 v Barcelone - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!