Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1636 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30100
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17766)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12334)
Hodnotenie: (10 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (31)  [Verzia pre tlač] Tlač

Triumph Adventurer 1200 – špionážne fotografie

 Zdieľať

Pridané: 24.09.2011 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 4788 [Bleskovky - Novinky]

Redaktorom z anglického magazínu Motorcycle News sa podarilo zachytiť pripravovanú novinku z dielne Triumphu.

Na fotkách vidieť úplne nový Triumph, ktorý zatiaľ nesie názov Adventurer 1200. Má podobné črty ako terajší model Triumph Tiger 800, avšak je na pohľad jasné, že Adventurer je predsa len masívnejší. Poháňaný bude, ako inak, radovým vodou chladeným trojvalcom, no jeho objem narastie. Predpokladá sa hodnota medzi 1150 až 1180 ccm. Na krotenie bude k dispozícii zrejme 140 koníkov.

Je hádam nad slnko jasnejšie, že z Anglicka sa na cesty prirúti konkurencia pre BMW R 1200 GS a Yamahu XTZ 1200 Super Tenere. Asi aj preto bude Adventurer vybavený kardanom. Vpredu bude Triumph odpružený USD vidlicou.

Oficiálne sa svetu Triumph Adventurer 1200 predstaví asi na výstave EICMA v Miláne. Už teraz sa ale predpokladá, že na cenovke tejto novinky bude číslica 10 500 libier.

info & foto: www.motorcyclenews.com

Pridané: 24.09.2011 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (10 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (31)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »