Anketa:
Sherco X-Ride 290 2012
ZdieľaťPridané: 26.07.2012 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 5792 [Bleskovky - Novinky]
Ďalší ľahký bike na nenáročné výlety mimo asfalt sa zrodil v dielňach firmy Sherco. Prototyp Sherco X-Ride bol predstavený už na výstave EICMA 2011 a teraz prišla na rad aj jeho produkcia vo fabrike v Barcelone.
Základom pre tento bike je starý model Scorpy T-Ride. Na pohon je použitý dvojtaktný motor s objemom 272 ccm s karburátorom Dell´Orto PHBL 26BS. Dvojtaktný motor je oproti 4-taktom ľahší čo umožnilo v kombinácii s úzkym rámom postaviť skutočne ľahučkú motorku. Celková hmotnosť Sherco X-Ride je 92.5 kg čo naznačuje, že motorka by mala byť veľmi jednoducho ovládateľná a nemal by s ňou byť problém prekonať náročné prekážky.
![]() |
Predná 40 mm vidlica je značky Marzocchi a zadný tlmič je nastaviteľný Sachs. Svetlá výška stroja je 325 mm a sedlo má vo výške 850 mm. Objem nádrže je 7 litrov čo by malo vystačiť na bezpečný dojazd 150 kilometrov.
![]() |
Info & foto: www.motoblog.it
Pridané: 26.07.2012 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Sherco X-Ride 290 2012:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Sherco |
Model: | X-Ride 290 |
Rok: | 2012 |
Kategória: | Enduro |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (2T) |
Objem: | 272 ccm |
Vŕtanie x Zdvih: | 76 x 60 mm |
Palivový system: | karburátor |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 260 mm |
Pneu vpredu: | 1.6 x 21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 180 mm |
Pneu vzadu: | 2.15 x 18 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 92.5 kg |
Výška sedla: | 850 mm |
Rázvor: | 1404 mm |
Svetlá výška: | 325 mm |
- NOVÉ Porovnaj 'Sherco X-Ride 290' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Sherco X-Ride 290' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Sherco X-Ride 290 2012' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Sherco X-Ride 290' na www.google.com
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!