Anketa:
KTM RC25? Príde na svet nový malý superšport?
ZdieľaťPridané: 17.02.2013 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 3372 [Bleskovky - Novinky]
Na internete sa objavili zvesti, že KTM prinesie do roku 2014 nový plne kapotovaný stroj s objemom motora 250 ccm. Tieto informácie sa objavili na stránke www.indiancarsbikes.in
Už vieme, že KTM ponúka na predaj ich špeciál Moto3 avšak tento krát sa chystá niečo vhodné aj na vypustenie do bežnej premávky. KTM RC4 so základom z modelu Duke 690 je zatiaľ tiež iba hudbou budúcnosti, tak uvidíme ako to bude s týmto novým modelom.
![]() |
Ilustračný obrázok |
KTM by chcela novým modelom s objemom motora 250 ccm upchať dieru medzi modelmi Duke 200 a Duke 390. Zároveň tak vkročí medzi konkurenciu japonských strojov ako Kawasaki Ninja 250 či Honda CBR250R. Nová motorka od KTM by mala logicky niesť dizajn podobný veľkej KTM RC8 a mala by byť oficiálne predstavená na začiatku roka 2014 v Indii. Očakáva sa, že bude mať výkon 30 koní a krútiaci moment 25 Nm. Nový model by sa mal vyrábať priamo v Indii vo fabrike Bajaj Auto v blízkosti mesta Chakan.
Pridané: 17.02.2013 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!