Anketa:
Yamaha predstavila nový trojvalcový model MT-09
ZdieľaťPridané: 11.06.2013 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 16334 [Novinky - Predstavujeme]
Yamaha svoj nový trojvalcový motor predstavila už na minuloročných jesenných výstavách, avšak asi nikto nečakal, že za menej než rok predstaví aj úplne novú trojvalcovú Yamahu MT-09.
Seriál článkov - Novinky 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
Srdcom novej Yamahy MT-09 je nový trojvalcový kvapalinou chladený motor. Cieľom bolo vyvinúť taký motor, ktorý poskytuje dostatočný krútiaci moment, ktorého sila lineárne stúpa avšak mal mať aj slušnú hodnotu maximálneho výkonu vo vyšších otáčkach. Čo je ale pri tomto motore najpodstatnejšie je usporiadanie kľukového hriadeľa. Podobne ako pri R1 Yamaha siahla po tzv "crossplane" usporiadaní. Čapy na kľukovke sú tak pri tomto trojvalci posunuté o 120º čo prináša sekvenciu zážihov pri 0º, 240º a 480º. Tieto intervaly zážihu dávajú motoru ako skvelý ťah tak aj výkon vo vysokých otáčkach.
Motor má objem 847 ccm a poskytuje maximálny krútiaci moment 87.5 Nm pri 8.500 ot./min. a maximálny výkon 84.6 kW pri 10.000 ot./min. Úplne nová je aj 6 stupňová prevodovka.
Nový trojvalec s crossplane usporiadaním kľukovky |
Dávkovanie výkonu zabezpečí elektronicky ovládaný plyn Yamaha Chip Controlled Throttle (YCC-T). To samozrejme prináša aj možnosť jednoduchého nastavovania si palivových máp. Yamaha si tento systém nazýva D-MODE a pri modely MT-09 ponúka na výber z troch máp: STD mode, A mode a B mode. STD mód má jazdcovi dovoliť ovládať plynule plný výkon motora v celom spektre otáčok, A mód by mal poskytovať ostrejšiu odozvu na zatiahnutie plynovou rukoväťou a B mód by mal byť zase najmiernejší čím by mal byť vhodný do bežnej mestskej premávky.
Nová motorka je postavená okolo nového, tlakovo liateho, hliníkového rámu. Dôraz pri jeho konštrukcii sa kládol na úsporu hmotnosti a šetrenie priestoru aby mohla byť nová MT-09 kompaktná a ľahká. Snaha o úsporu hmotnosti pritom začala už na motore a jeho systéme chladenia. Yamaha MT-09 tak váži 188 kg so všetkými náplňami a model so systémom ABS váži o 3 kg viac. K centralizácii hmotnosti má zase prispieť výfuk spájajúci tri zvody do jednej koncovky.
Yamaha MT-09 prichádza s nastaviteľnými tlmičmi. Vpredu nájdeme 41 mm USD vidlicu so zdvihom 137 mm, čo je o 7 mm viac než má model FZ8. Vzadu nájdeme takmer horizontálne umiestnený tlmič.Umiestnenie tlmiča má napomôcť centralizácii hmotnosti ale aj zlepšiť charakteristiku tlmenia. O brzdenie sa na MT-09 starajú vpredu plávajúce 298 mm kotúče do ktorých sa zahryzávajú radiálne montované štvorpiestiky. Vzadu je kotúč o priemere 245 mm.
Čo sa dizajnu týka, niet pochýb o tom, že Yamaha MT-09 skrátka do rady MT patrí. Pozornosť si isto zaslúži zadné LED diódové svetlo, rovnako ako aj hranaté predné svetlo. Zvláštne pôsobí digitálny asymetricky umiestnený bielo podsvietený tachometer. Pekná je aj zadná kyvka a desať lúčové kolesá.
Yamaha MT-09 bude dostupná v štyroch farebných prevedeniach: matná čierna, červená, fialová a sivomodrá. Aj keď sa síce jedná o modelový rok 2014, tak by Yamaha MT-09 mala byť dostupná už v tomto roku.
Video: Nová Yamaha MT-09 oficiálne video - The Dark side of Japan
Info & foto yamaha.press
Pridané: 11.06.2013 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Yamaha MT-09 2014:
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Yamaha |
Model: | MT-09 |
Rok: | 2014 |
Novinka: | NOVINKA 2014 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | radový trojvalec |
Objem: | 847 ccm |
Max. výkon: | 115.1 k (84.6 kW) / 10000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 87.5 Nm / 8500 ot. |
Kompresný pomer: | 11.5 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 78 x 59.1 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 137 mm |
Zdvih vzadu: | 130 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 298 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 245 mm |
Pneu vzadu: | 180/55-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 188 kg |
Výška sedla: | 815 mm |
Rázvor: | 1440 mm |
Dĺžka: | 2075 mm |
Šírka: | 815 mm |
Výška: | 1135 mm |
Svetlá výška: | 135 mm |
Objem nádrže: | 14 l |
- NOVÉ Porovnaj 'Yamaha MT-09' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Yamaha MT-09' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Yamaha MT-09 2014' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Yamaha MT-09' na www.google.com
Seriál článkov - Novinky 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Zásah do čierneho: Yamaha MT-09 „The dark side of Japan“ - kero
- Yamaha MT-07 2014 - Masters of Torque aj pre mladých - zeON
- Yamaha MT-09 SR 2014 - zeON
- Harley-Davidson predstavuje ďalšie tri nové modely pre rok 2014 - Redakcia
- Detaily a parametre novej Yamaha MT-09 2021 sú už známe - Awia
- Kawasaki pripravená odhaliť nového litrového ZED-a - Z1000 2014 ukážu v Miláne - Awia
- POZOR ZMENA TERMÍNU: Yamaha MT-Tour 2018 prichádza! Objavte vašu temnú stránku - Redakcia
- BMW Roadster Revolution - koncept naháča s novým motorom boxer - zeON
- Dočkáme sa naháča odvodeného od modelu BMW S1000RR - zeON
- Honda predstavuje novú CRF450 RALLY pre Rallye Dakar 2014 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora