Anketa:
Kawasaki pripravená odhaliť nového litrového ZED-a - Z1000 2014 ukážu v Miláne
ZdieľaťPridané: 01.10.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 6056 [Bleskovky - Predstavujeme]
Od predstavenia v roku 2003 bol Z1000 etalónom v kategórii supernaháčov. Už 5. Novembra na výstave EICMA v Miláne Kawasaki odhalí najnovšieho ZED-a, Z1000 2014.
![]() |
S rovnakou dizajnovou filozofiou akú už predstavili inžinieri pri Z800, bude nový Z1000 so “Sugomi” prístupom energickejší, so vzhľadom pedátora pripraveného zaútočiť na svoju korisť. Veľa nám toho zatiaľ neprezradili, ale čosi odkrýva aj toto video:
Video: Kawasaki - Volanie divočiny Z1000- príde 5. Novembra 2014
Namiesto toho aby bol jednoducho "najrýchlejší" alebo "najsilnejší" nový Z1000 sa koncentruje na celkový emočný zážitok z jazdy, pocit kontroly nad jazdou a starostlivú rovnováhu medzi dvoma extrémami: vynikajúcim motorom a podvozkom.
![]() |
Šéf motocyklového dizajnu Kawasaki, Keishi Fukumoto, povedal že Z1000 prinesie zlepšenie výkonu a jazdných vlastností spolu s ťažko zachytiteľným charakterom, ktorý dnešný jazdci toľko vyhľadávajú či už vzhľadom na dizajn alebo pocit z jazdy.
Sugomi: Japonské slovo "Sugomi" popisuje intenzívnu auru alebo energiu vydávanú osobou alebo predmetom, ktorú pociťuje divák. Niekto alebo niečo, kto vlastní Sugomi inšpiruje úctu, zanecháva nezmazateľný dojem a budí rešpekt.
![]() |
Pridané: 01.10.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Naživo výstava EICMA 2013 Miláno - Kawasaki - Awia
- Triumph predstavuje nové veľké Tiger Explorer - EICMA Miláno 2015 - Awia
- Špionážna fotografia odhalila pripravovaný skúter z dielne Kawasaki - J300 2014 - Awia
- Kawasaki inovuje jeden z najúspešnejších naháčov Európy Z900 a Z900 SE 2025 - Redakcia
- Doplnené: EICMA Miláno 2014 - Ducati - 1299 Panigale, Diavel Titanium a nová Multistrada 2015 - Awia
- EICMA Miláno 2014 - Kawasaki H2/H2R detaily a koncept elektro transformera J Concept - Awia
- EICMA Miláno 2014 - KTM predviedlo nové 1050 Adventure - Awia
- Kawasaki Z400J 1982 - Awia
- Yamaha predstavila nový trojvalcový model MT-09 - zeON
- Ďalšia novinka v rade naháčov - Kawasaki Z1000 2014 - zeON
Ďalšie články tohto autora:
- SYM prináša Cruisym 400 a nový Jepardo: technológia, komfort a štýl pre modernú mobilitu
- Moto Morini predstavil nový V2 crossover Corsaro GT
- EICMA 2025: BSA Thunderbolt: prvé adventure enduro britskej legendy
- EICMA 2025: Benda trojica cruiserov a prelomový hybridný P51 Concept kombinuje boxer motor s elektromotorm
- EICMA 2025: Benelli predstavil úplne nové TNT 550, modernizoané TRK 602 X a dve verzie vlajkového modelu – TRK 902 Xplorer a TRK 902 Stradale
- Ducati DesertX 2026: kompaktnejšia, ľahšia a výkonnejšia
- Morbidelli prichádza na EICMA 2025 s technológiou budúcnosti EyeLights HUD a novým customom
- EICMA 2025: Moto Morini návrat legendy a nový dual-adventure Kanguro 300
- Honda V3R 900 E-Compressor: sila pod absolútnou kontrolou
- EICMA 2025: Voge predstavilo svoj prvý custom CU625 a adventure skúter SR450X
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!









