Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3357 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28574
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17014)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11560)
Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (10)  [Verzia pre tlač] Tlač

Yamaha MT-07 2014 - Masters of Torque aj pre mladých

 Zdieľať

Pridané: 27.11.2013 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 25465 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Yamaha prináša k modelu MT-09 aj model s menším výkonom, ktorý by mal byť vhodný pre menej skúsených jazdcov. Základná filozofia rady MT má ostať zachovaná, avšak Yamaha MT-07 má byť, zvlášť vo verzii s výkonom 35 kW, dostupným bikom pre mladých.

Seriál článkov - Novinky 2014:

| Seriál článkov: Novinky 2014 |

Dizajn

Už na prvý pohľad je jasné, že Yamaha MT-07 je čo sa dizajnu týka, akousi kópiou jej väčšej sestry, Yamahy MT-09. Tvar predného svetla, asymetrická zadná kyvka či nádrž hranatejších tvarov dávajú na známosť jasný pôvod novinky MT-07. Pri detailnejšom pohľade však vidieť, že "nula-sedmička" nemá byť iba menej výkonným bikom po boku trojvalcovej sestry, ale má byť aj cenovo dostupnejšia.

Čo sa mi však na eMTéčku s radovým dvojvalcom páči viac sú tvary hornej časti biku. Ostrá zadná časť na svojom vrchu nesie oddelené sedadlo spolujazdca, plastové dielce na nádrži zasa opticky celú motorku znižujú čím, najmä pri pohľade zboku, vyzerá predná časť "ľahšie". Otvory pre vedenie vzduchu do airboxu sú na MT-07 výraznejšie a bočné kryty chladiča dizajnovo taktiež nevadia.

Prístrojová doska je podobná ako na Yamahe MT-09 avšak nie je asymetricky umiestnená. Bielo podsvietený panel je pomerne malý, avšak vyzerá byť dobre čitateľný. Zobrazujú sa na ňom veľkými digitálnymi číslicami podstatné veci ako vpravo rýchlosť a priamo v strede aj zaradený rýchlostný stupeň. Vľavo je zasa zobrazený stav paliva v nádrži a pod ním je možné prepínať si údaje palubného počítača (dva tripy, spotreba, teplota), čas sa zobrazuje nad ukazateľom paliva. Zobrazeniu otáčok motora je zase venovaná celá spodná časť displeja. Súčasťou palubovky sú samozrejme aj bežné výstražné kontrolky umiestnené pod displejom.

Motor

Základom Yamahy MT-07 je úplne nový radový dvojvalec postavený s tzv. "crossplane" usporiadaním kľukového hriadeľa, čo má zabezpečiť to, aby motor dodal motocyklu dostatočný ťah, pričom sa má zachovať aj dostatočne vysoký výkon vo vyšších otáčkach. Kvapalinou chladený dvojvalec o objeme 689 ccm, má teda čapy na kľukovke uchytené s posunom 270º, podobne ako Yamaha XT1200Z. Motor tak spája ťah vytvorený spaľovaním palivovej zmesi a ťah vznikajúci pohybom piestov nadol. Nástup krútiaceho momentu má byť vďaka tomuto usporiadaniu lineárnejší a dosahovať vyššie maximálne hodnoty. Na "papieri" to potom vyzerá tak, že maximálny krútiaci moment je u Yamahy MT-07 68 Nm pri 6500 ot./min. pričom max. výkon 55 kW je dosiahnutý pri 9.000 ot./min. Yamaha MT-07 sa však bude v Európe predávať aj v 35 kW verzii, takže "Dark side of Japan" bude k dispozícii aj pre držiteľov vodičákov A2.

Pomôcť dosiahnuť kompaktné rozmery motora a ušetriť aj čo to na váhe má umiestnenie vyvažovacieho hriadeľa, ktorý je uložený čo najbližšie pri kľukovom hriadeli. Centralizácii hmotnosti zase napomáha výfukový systém 2-1 s krátkou koncovkou vyúsťujúcou tesne za motorom, ktorá je priamo spojená s katalyzátorom umiestneným pod motorom. Okrem úspory hmotnosti sa konštruktéri snažili aj o zníženie spotreby paliva. Zníženie spotreby má zabezpečiť systém vstrekovania paliva, nové ľahké kované piesty a spaľovacia komora v tvare šošovky. Nový motor si samozrejme zaslúžil aj novú 6 stupňovú prevodovku.

Rám a podvozok

Rám z oceľových rúrok je skonštruovaný tak, aby stavba motorky mohla byť čo najužšia, pričom má byť rám z rúrok o rôznom priemere čo najtuhší. Aj preto je motor využitý ako súčasť samotného rámu. Uchytenie rámu o motor je volené tak aby motor slúžil aj ako jeho výstuha. Relatívne krátka (530 mm) je asymetricky tvarovaná zadná kyvka.

Yamaha MT-07 2014
Yamaha MT-07 2014
Yamaha MT-07 2014
Yamaha MT-07 2014

O odpruženie sa sa vzadu stará vodorovne umiestnený centrálny tlmič so zdvihom 130 mm, ktorý je pripevnený k motoru. Na tlmiči je možné pomocou C-kľúča nastaviť predpätie pružiny. Vyzerá to tak, že prístup k nastaveniu predpätia je pomerne dobrý, cez medzeru pod sedadlom. Vpredu nájdeme klasickú vidlicu so zdvihom 137 mm.

Zvlnené brzdové kotúče na Yamahe MT-07 majú vpredu rozmer 282 mm a vzadu 245 mm. Vpredu sa do nich zahryzávajú štvorpiestikové strmene. Systém ABS je dostupný ako príplatková výbava.

Záver

Yamaha MT-07 neohúri použitými komponentami či maximálnymi hodnotami výkonu, avšak prináša ďalšiu možnosť do výberu naháčov, najmä pre mladých jazdcov, hľadajúcich skôr vzrušenie než praktické vlastnosti. MT-07 zaujme hlavne konštrukciou motora, no to, či bude skutočne tak zábavný ako sľubujú v Yamahe, ukážu až prvé skúsenosti samotných jazdcov.

Video: Yamaha MT-07 2014

Pridané: 27.11.2013 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Yamaha MT-07 2014:

Foto:
Yamaha MT-07 2014
Všeobecné informácie:
Výrobca:Yamaha
Model:MT-07
Rok:2014
Novinka:NOVINKA 2014
Kategória:Naháč
Motor:
Typ motora:radový dvojvalec (4T)
Objem:689 ccm
Max. výkon:74.8 k (55.0 kW) / 9000 ot.
Max. krútiaci moment:68 Nm / 6500 ot.
Kompresný pomer:11.5 : 1
Vŕtanie x Zdvih:80 x 68.6 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:137 mm
Zdvih vzadu:130 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:282 mm
Pneu vpredu:120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:245 mm
Pneu vzadu:180/55-17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:182 kg
Výška sedla:805 mm
Rázvor:1400 mm
Dĺžka:2085 mm
Šírka:745 mm
Výška:1090 mm
Svetlá výška:140 mm
Objem nádrže:14 l
Doplnková výbava:
ABS:za príplatok
Poznámka:
Cena 02/2014: 4890€ (5690€ s ABS)

Seriál článkov - Novinky 2014:

| Seriál článkov: Novinky 2014 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (10)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: