Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1144 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28426
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16939)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11487)
Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (19)  [Verzia pre tlač] Tlač

Yamaha SR400 2014 - jednoduchá klasika s nakopávačkou

 Zdieľať

Pridané: 08.04.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 19169 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Model Yamaha SR400 znamená návrat ku klasike a zároveň rozšírenie rady Sport Heritage v terajšej ponuke značky s troma ladičkami v znaku.

Seriál článkov - Novinky 2014:

| Seriál článkov: Novinky 2014 |

Yamaha SR400 istotne nezaujme jazdcov ktorý sa naháňajú za čo najlepším časom zrýchlenia z "nuly na sto" či chcú šúchať koleno po zemi takmer v každej zákrute. Jednoduchý klasický dizajn, nádrž splývajúca so sedadlom, okrúhly predný svetlom a žiadne high-tech vychytávky. Nádrž v tvare pretiahnutej slzy má objem 12 litrov a plynule prechádza do pomerne rozmerného plochého sedadla. Takáto motorka naviac ponúka kopec možností ako si ju jednoducho upraviť k obrazu svojmu.

O pohon Yamahy SR400 sa postará vzduchom chladený, štvortaktný, jednovalec s dvomi ventilmi. Motor s objemom 399 mm ma vŕtanie 87 mm a zdvih 62.7 mm. Motor by nemal naháňať maximálny výkon vo vysokých otáčkach, ale mal by jazdcovi ponúknuť dostatočnú silu už pri jazde v nízkych otáčkach. Maximálny výkon je 17.1 kW pri 6500 ot./min. a max. krútiaci moment 27.4 Nm dosahuje Yamaha SR400 pri 3000 ot./min.

Motor však nie je osadený karburátorom. Vstrekovanie má zabezpečiť ľahké štartovanie vzducháča za každých podmienok. Použitie vstrekovania bolo nutné aj kvôli dosiahnutiu príslušných emisných noriem. Zároveň by sa mala zlepšiť aj spotreba paliva. Na štartovanie Yamahy SR400 je určená nakopávačka, čo sa pri takomto retro modely isto ocení. Elektricky štartér na SR400 nenájdete.

Yamaha SR400 2014
Yamaha SR400 2014
Yamaha SR400 2014
Yamaha SR400 2014

Rám na Yamahe SR400 je kolískový z oceľových trubiek a slúži zároveň ako rezervoár motorového oleja. Dá sa povedať, že všetky diely motorky sú zároveň aj jej dizajnovými doplnkami a výnimkou nie je ani rám. To isté platí aj o tlmičoch. Vpredu nájdeme klasickú vidlicu so zdvihom 150 mm a vzadu dvojicu tlmičov s pekne lesklými pružinami so zdvihom 100 mm.

Yamaha SR400 2014
Yamaha SR400 2014
Yamaha SR400 2014
Yamaha SR400 2014

O brzdenie sa stará kombinácia kotúčovej a bubnovej brzdy. Vpredu nájdeme jeden kotúč s priemerom 298 mm a dvojpiestikový strmeň, zatiaľ čo o brzdenie zadného kolesa sa stará už spomínaná bubnová brzda. Vypletané kolesá sú taktiež pekným dizajnovým doplnkom. Na vypletané "osemnástky" sa obúvajú pneumatiky s rozmerom 90/100-18 vpredu a 110/90-18 vzadu.

Yamaha SR400 2014
Yamaha SR400 2014
Yamaha SR400 2014
Yamaha SR400 2014

Záver

Jednoduchá motorka určená kochačom a ľuďom ktorý sa nenaháňajú za vysokým výkonom či perfektnými jazdnými vlastnosťami stroja. Klasika, ktorá niekoho osloví možno aj vďaka použitiu nakopávačky, kedy sa mnohí vrátia nostalgicky do časov svojich motorkových začiatkov. A samozrejme tu nechýba možnosť upraviť si Yamahu SR400 jednoducho podľa svojej chuti.

Yamaha SR400 2014

Video: Yamaha SR400 2014, návrat legendy

Video: Yamaha SR400 2014 - nakopni ju

Pridané: 08.04.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Yamaha SR400 2014:

Foto:
Yamaha SR400 2014
Všeobecné informácie:
Výrobca:Yamaha
Model:SR400
Rok:2014
Novinka:NOVINKA 2014
Kategória:Klasika
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:399 ccm
Max. výkon:23.26 k (17.10 kW) / 6500 ot.
Max. krútiaci moment:27.4 Nm / 3000 ot.
Kompresný pomer:8.5 : 1
Vŕtanie x Zdvih:87 x 67.2 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:SOHC (2V)
Chladenie:vzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:remeň
Zdvih vpredu:150 mm
Zdvih vzadu:105 mm
Brzdy vpredu:jedno kotúčová
Priemer bŕzd vpredu:298 mm
Pneu vpredu:90/100-18M/C 54S
Brzdy vzadu:bubnová
Pneu vzadu:110/90-18M/C 61S
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:174 kg
Výška sedla:785 mm
Rázvor:1410 mm
Dĺžka:2085 mm
Šírka:750 mm
Výška:1095 mm
Svetlá výška:130 mm
Objem nádrže:12 l
Poznámka:
Cena 07/2014: 6390 EUR

Seriál článkov - Novinky 2014:

| Seriál článkov: Novinky 2014 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (19)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria