Anketa:
Yamaha Tricity 2014 - ľahký trojkolesový skúter
ZdieľaťPridané: 26.03.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 22944 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Yamaha Tricity je nový model, ktorý má byť riešením osobnej mobility. Na rozdiel od konkurentov väčších a ťažších viackolesových skútrov, Tricity bol navrhnutý s inými prioritami. Ľahkosť, agilita a ľahkosť použitia boli pri dizajne kľúčové vlastnosti.
Seriál článkov - Novinky 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
Yamaha Tricity je novým modelom v ponuke skútrov od tejto japonskej značky. Yamaha sa rozhodla priniesť na trh trojkolesový skúter určený do hustej mestskej premávky. Trojkolesový koncept má zaujať najmä ľudí, ktorým vyhovuje zvýšená stabilita "trojkolky". Tricity nemá byť konkurenciou pre trojkolesové skútre s väčším objemom motora.
Dizajn
Už dizajn Yamahy Tricity dáva tušiť, že sa bude jednať o šikovný skúter. Spojenie línii v ostrých uhloch v prednej časti skútra vyzerá dosť agresívne. Kapotáž je však zároveň tvarovaná tak, aby jazdca dostatočne ochránila. Tricity má byť predovšetkým praktickým vozidlom, preto nesmie chýbať odkladací priestor pod sedadlom, ktorý pojme integrálnu helmu a háčik pre uchytenie napr. tašky v prednej časti medzi nohami.
Yamaha Tricity bude dostupná vo farbách Anodized Red (červená), Mistral Grey (sivá), Competition White (biela) a Midnight Black (čierna).
Nechýbajú ani LED svetlá. Tricity však nemá predný full LED svetlomet, vpredu slúžia LED svetlá iba ako obrysové. Zadné svetlo je full LED, avšak smerovky využívajú klasické žiarovky. Prístrojová doska pozostáva z dvoch častí. V hornej časti sú bežné výstražné kontrolky a pod nimi sa nachádza LCD displej. Na displeji je rýchlosť zobrazená digitálne v strede. Na ľavo od nej sa nachádza zobrazenie stavu paliva v nádrži a čas. Vpravo sa zobrazuje vonkajšia teplota a odjazdené kilometre.
Podvozok
Yamaha pre skúter Tricity vyvinula nový patentovaný mechanizmus nazvaný Leaning Multi Wheel (LMW), ktorý spája skúter s podvozkom do jedného uceleného celku, vďaka ktorému má byť Tricity ľahko ovládateľným, agilným a zároveň stabilným skútrom. Predné kolesá sú k hlave riadenia uchytené spojením zvaným parallelogram, čím má byť ovládanie trojkolesového skútra podobné klasickým dvojkolesovým. Kolesá sa tak nakláňajú spoločne a vzdialenosť medzi nimi je takmer stále rovnaká. Nosnou časťou predných kolies sú zdvojené teleskopické vidlice, ktoré pracujú samostatne. O zadné koleso sa stará tiež dvojica tlmičov.
Kolesá sú vyrobené zo zliatiny hliníka a majú 3 páry lúčov v tvare V. Vpredu nájdeme 14 palcové kolesá, na ktoré sa obúvajú pneumatiky o rozmeroch 90/80-14. Vzadu je 12 palcové koleso a obúva sa naň pneumatika s rozmerom 110/90-12.
Spojený brzdový systém
Brzdový systém na Tricity nazvala Yamaha Unified Braking System (UBS). Má na maximum využiť stabilitu pri brzdení, ktorú ponúka trojica kolies. Systém spája predné brzdy s 220 mm kotúčmi a zadnú brzdu s 230 mm kotúčom. Ak jazdec použije na brzdenie iba ľavú páčku, systém UBS brzdí hlavne zadnou brzdou, avšak využíva aj predné brzdy. Pravou páčkou sa aktivujú iba predné brzdy. Pri brzdení oboma páčkami systém UBS distribuuje silu brzdenia rovnomerne na všetky kolesá.
Motor
Pohon Yamahy Tricity zabezpečuje štvortaktný kvapalinou chladený jednovalcový motor s objemom 124.8 ccm. Motor bol navrhnutý tak, aby bol čo najúčinnejší už pri nízkych otáčkach. Hlavnou výhodou motora má byť jeho funkčnosť v typických štart/stop situáciách, akých je pri jazde v meste asi najviac. Novo vyvinutý bol samotný valec, ktorý je vyrobený zo zliatiny hliníka s obsahom špecifického druhu kremíka. Valec nemá oceľovú vložku a piest v ňom behá priamo po hliníkovom tele. To má zabezpečiť lepší odvod tepla. Motor je vybavený vstrekovaním paliva YMJET-FI, ktorý má zabezpečiť nízku spotrebu paliva.
Video: Yamaha Tricity 2014 - trojkolesový skúter
Záver
Yamaha sľubuje, že Tricity bude ľahkým skútrom určeným najmä na jazdu v meste, ktorý má mať zvýšenú stabilitu vďaka použitiu trojkolesového podvozku. Dizajnovo Tricity taktiež nebude iba akousi šedou myšou v záplave skútrov, nuž a sľubovaná cena pod 4.000 EUR istotne poriadne zamieša kartami na poli mestských vozidiel.
Pridané: 26.03.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Yamaha Tricity 125 2014:
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Yamaha |
Model: | Tricity 125 |
Rok: | 2014 |
Novinka: | NOVINKA 2014 |
Kategória: | Skúter |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 124.8 ccm |
Max. výkon: | 11.02 k (8.10 kW) / 9000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 10.4 Nm / 5500 ot. |
Kompresný pomer: | 10.9 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 52.4 mm x 57.9 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (2V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | automatická |
Sekundárny pohon: | variátor |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 220 mm |
Pneu vpredu: | 90/80-14 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 230 mm |
Pneu vzadu: | 110/90-14 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 152 kg |
Výška sedla: | 780 mm |
Rázvor: | 1310 mm |
Dĺžka: | 1910 mm |
Šírka: | 735 mm |
Výška: | 1220 mm |
Svetlá výška: | 120 mm |
Objem nádrže: | 6.6 l |
Doplnková výbava: | |
Tempomat: | nie |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
El. Podvozok: | nie |
Iná výbava: | Leaning Multi Wheel (LMW), Unified Brake System (UBS) |
Poznámka: | |
Yamaha Tricity je nový model, ktorý má byť riešením osobnej mobility. Na rozdiel od konkurentov väčších a ťažších viackolesových skútrov Tricity bol navrhnutý s inými prioritami. Ľahkosť, agilita a ľahkosť použitia boli pri dizajne kľúčové vlastnosti. Dostupne v lete 2014, cena by mala byť menej ako 4000 EUR. |
- NOVÉ Porovnaj 'Yamaha Tricity 125' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Yamaha Tricity 125' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Yamaha Tricity 125 2014' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Yamaha Tricity 125' na www.google.com
Seriál článkov - Novinky 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Yamaha MT-07 2014 - Masters of Torque aj pre mladých - zeON
- Tri kolesá a päť tlmičov: Yamaha Niken, magnet na pohľady - Herghott
- Nové Piaggio MP3 500 2014 - Harly
- Yamaha D´elight - štýlový skúter v kategórii do 125 ccm - zeON
- BMW K1600GTL Exclusive 2014 - luxusná verzia maxituristu - zeON
- Yamaha SR400 2014 - jednoduchá klasika s nakopávačkou - zeON
- Yamaha Tricity - Trojkolka pre dospelých - MajoKE
- Yamaha FJR1300AE 2014 s elektronicky nastaviteľným podvozkom - zeON
- Yamaha MT-09 SR 2014 - zeON
- Vynovená Yamaha Super Ténéré 2014 dostupná aj s elektronicky ovládaným podvozkom - zeON
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora