Anketa:
Yamaha ukázala v Tokiu koncept R25 - 250ccm superšport
ZdieľaťPridané: 21.11.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 9824 [Bleskovky - Predstavujeme]
Na výstave Tokyo Motor Show 2013 predstavila Yamaha koncept s označením R25 v dizajne špeciálov MotoGP. Nový ľahký superšport by sa mal dosť na trh už budúci rok.
![]() |
Novinka bude poháňaná radovým paralelným dvojvalcovým motorom s obsahom 250ccm. Aj keď koncept nemá svetlá a smerovky, vyzerá už ako pripravený do výroby. Trubkový oceľový rám v sebe nesie kvapalinou chladený motor. Sľubne vyzerá aj zadná kyvka z hliníka. Ďalšie technické špecifikácie, najmä parametre motora nie sú známe.
![]() |
Uvidíme či Yamaha prinesie na trh, kde v posledných rokoch zdvihli objem z 250 na 300 ccm Kawasaki aj Honda novú 250-tku. No a v tomto segmente nesmieme zabúdať ani na KTM s ich novými modelmi RC.
Novinku si už obzrel a vyskúšal aj Valentino Rossi a povedal: "Táto motorka má naozaj šmrnc." Veď pozrite si sami video:
Video: Yamaha R25 - koncept z Tokyo Motor Show 2013
Zdroj a foto: Yamaha.press
Pridané: 21.11.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Honda predstavila CRF250L a niekoľko elektro konceptov na 42. Tokyo Motor Show 2011 - Awia
- Špionážne fotografie malorážky Yamaha R25 - zeON
- Yamaha pripravila niekoľko konceptov na výstavu Tokyo Motor Show 2015 - Awia
- Kawasaki predstavila koncept turbo motora - Awia
- Yamaha YZF-R25 by mala byť oficiálne odhalená 20.5.2014 - zeON
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!