Anketa:
Kawasaki predstavila koncept turbo motora
ZdieľaťPridané: 09.12.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 6097 [Bleskovky - Novinky]
Na domácej výstave Tokyo Motor Show predstavila značka Kawasaki okrem iného aj koncept motora s turbom vlastnej konštrukcie.
Kawasaki Heavy Industries má dlhoročné skúsenosti z technológiami s turbínovými motormi pre letecký priemysel. Srdcom turbínového motora sú lopatky, ktoré sa musia vysporiadať s extrémnymi teplotami, tlakom, vibráciami a otáčkami. Práve z tohto segmetu by mali pochádzať skúsenosti pri návrhu prvého turbodúchadla vyrobeného špeciálne pre motocykle.
![]() |
Kawasaki tak vyvíja sama vo vlastnej réžii aj motor aj turbodúchadlo k nemu. Cieľ ja jasný - vyvinúť trubomotor s neporovnateľnou efektivitou. Koncept celého motora je zatiaľ iba v prvých fázach takže nie sú momentálne známe žiadne podrobné technické parametre. Z obrázku je ale jasné že ide o radový štvorvalec.
![]() |
Pridané: 09.12.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Koncept Suzuki Recursion - motocykel s turbom - zeON
- Patent turbo motora pre koncept Suzuki Recursion - zeON
- Suzuki ukázala motor EX7 s turbom - zeON
- Pripravuje Yamaha trojvalcový turbo motor pre sériu MT? - Awia
- Yamaha ukázala v Tokiu koncept R25 - 250ccm superšport - Awia
- Rozhovor: Teishiro Goto - Projek líder pre štvorvalce v Honde nielen o novom Fireblade SP - Awia
- Honda GB350S, prototyp motora V3 s el. kompresorom, nové elektro koncepty inovovaný Transalp, Hornet, NC750X - Awia
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022) - Herghott
- Kawasaki čoskoro predstaví ďalší motocykel s preplňovaným motorom - Herghott
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!