Anketa:
Kawasaki čoskoro predstaví ďalší motocykel s preplňovaným motorom
ZdieľaťPridané: 12.10.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 4776 [Novinky - Oznam]
Tentoraz by však malo ísť o oveľa dostupnejší model než H2. Samotná Kawasaki ho promuje vo videu s bežnými civilnými scenériami a doplňujúci text hovorí celkom jasne o "kategórii cestovných športových motocyklov".
Predpokladajme, že Kawasaki bude vychádzať zo svojich doterajších skúseností s preplňovaním a podobný reťazou poháňaný kompresor použije aj v novom modeli. Keď si to spojíme so scenériami z videa - diaľnicou a horským priesmykom - a vezmeme do úvahy slogan, v ktorom použila slovo "journey", teda vyslovene cestovanie, vychádza nám z toho iba niekoľko možných typov motoriek. Bude to niečo na štýl GTR alebo ZZR?
Každopádne, môžeme sa len tešiť, že takéto technológie sa dostanú aj do bežného motorkového sveta. Na ďalšie detaily si budeme musieť počkať do utorka 7. novembra, kedy na výstave EICMA Kawasaki tento model oficálne predstaví.
Video: Kawasaki čoskoro predstaví ďalší motocykel s preplňovaným motorom
Pridané: 12.10.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Súvisiace články:
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022) - Herghott
- Atómový reaktor v zelenom - Kawasaki Z H2 SE (2021) s kompresorom - Herghott
- S kompresorovou Kawasaki Ninja H2 SX SE v Chorvátsku - Muli
- Kawasaki predstavila koncept turbo motora - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!