Anketa:
Vyskúšali sme beštiu z Mattighofenu - KTM 1290 Super Duke R 2014 2/2
ZdieľaťPridané: 17.05.2014 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 15997 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Konkurencia
Pokiaľ ide o konkurenciu, tak by som povedal, že Beštiu postavili v KTM tak, že aktuálne "nemá páru". Kombinácia výkon/krútiak/hmotnosť valcuje všetko. Z dvojvalcov by som spomenul Ducati Streetfighter, ktorá mala parametre, ktoré sa Beštii približovali, ale už sa nevyrába. Bola to ale neriadená strela, ktorú málo kto vedel ujazdiť. Ducati teraz prišla s novým Monstrom 1200, ktorý so 150 k a 125 Nm môže ako tak konkurovať. Tým sme dvojvalce v podstate vyčerpali.
Medzi štvorvalcovými naháčmi tu máme nové BMW S 1000 R, Kawasaki Z1000 či Brutale 1090 RR od MV Agusty. Ani ich točivé motory nestíhajú výkonom a krútiak už o to viac zaostáva. Podobne je na tom v segmente veľmi obľúbený Speed Triple R od Triumphu. No a na záver spomeniem V4 Tuono, ktoré z litrového objemu doluje najvyšší výkon zo všetkých, no aj tak zaostáva za Beštiou o 10 koní. No čo som vám vravel - nemá páru!!! :-)
Záver
KTM 1290 SuperDuke R je naozaj motorka, aká tu ešte nebola. Parametre naháňajú strach a pred pár rokmi by to bola doslova "neriaditeľná strela". Dnes je však všetko inak, elektronika a asistenčné systémy natoľko pokročili, že je možné pustiť do premávky aj 180-koňový Beštiu a verte mi, je to šupa. Na jednej strane nefalšovaný športový zážitok, na druhej strane to nie je motorka, na ktorej sa jazdec bojí na výjazde potiahnuť za plyn, aby to nebol jeho posledný počin v živote. Naozaj sa im to v KTM podarilo skĺbiť do jedného. Ak chceš mať stroj, aký nemá páru, môže byť tvoj za 15 400 eurodukátov už dnes.
Plusy, mínusy
motor, výkon motora, neskutočný krútiak, motor a motor :-) , no a samozrejme elektronika, krásne fungujúca trakčná a ABS, ľahkosť a obratnosť, imidž | na cestu možno zbytočne veľa kobýl, cena, bočný LCD displej tam \"pretŕča\" |
Video: KTM 1290 SUPER DUKE R - Pokračovanie "Beštia unikla"
Video: KTM 1290 Super Duke R 2014 - vlastnosti a výhody (EN)
Čo by ťa mohlo zaujímať:
KTM 1290 SuperDuke R:
Servisný interval | 15 000 km |
Spotreba | 6,2 l/100km |
Objem nádrže z toho rezerva | 18 l (3,5 l rez.) |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | 217 km |
Cena motorky | 15400,- EUR |
Ceny vybraných doplnkov:
Nosič kufra topcase | XXX EUR |
Kufor topcase | 163,1 EUR |
Nosič bočných kufrov + kufre | 499,0 EUR + nosič 73,44 EUR |
Príplatok ABS | v sérii |
Vyhrievané rukoväte | 202,98 EUR |
Tankvak | 144,90 EUR |
Padacie rámy | 36,30 EUR (predné) |
Ceny vybraných ND:
Páčka brzdy | 72,78 EUR |
Stupačka | 43,56 EUR |
Spätné zrkadlo | 71,22 EUR |
Smerovka | 35,64 EUR |
Svetlomet | 431,34 EUR |
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: David M. Bodlák, Tomáš Hajduch - Awia
Motocykel na test poskytla spoločnosť KTM CEE. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held prilbách Suomy od firmy Styx.
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | KTM | Ducati | Ducati | Kawasaki | BMW |
Model: | 1290 SuperDuke R | Monster 1200 S | Streetfighter (S) | Z1000 | S1000R |
Rok: | 2014 | 2014 | 2013 | 2014 | 2014 |
Novinka: | NOVINKA 2014 | NOVINKA 2014 | NOVINKA 2014 | ||
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | |||||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec V75° (4T) | dvojvalec do L (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 1301 ccm | 1198.4 ccm | 1099 ccm | 1043 ccm | 999 ccm |
Max. výkon: | 179.5 k (132.0 kW) / 8870 ot. | 147.2 k (108.2 kW) / 8750 ot. | 157.2 k (115.6 kW) / 9500 ot. | 142.1 k (104.5 kW) / 10000 ot. | 160.5 k (118.0 kW) / 11000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 144 Nm / ot. | 124.5 Nm / 7250 ot. | 115 Nm / 9500 ot. | 111 Nm / 7300 ot. | 112 Nm / 9250 ot. |
Kompresný pomer: | 12,5 : 1 | 12.4:1 | 11.8:1 | 12.0:1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 108 x 71 mm | 106 x 67.9 mm | 104x64.7mm | 77 x 56 mm | 80 x 49.7 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie, hrdlo 38 mm | vstrekovanie, hrdlo 48 mm |
Rozvod: | Desmodromický rozvod (4V) | Desmodromický rozvod (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 125 mm | 130 mm | 120 mm | 120 mm | |
Zdvih vzadu: | 156 mm | 152 mm | 127 mm | 122 mm | 120 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová 4 piestiková radiálna | dvojkotúčová | dvoj kotúčová radiálne monobloky | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvojkotúčová radiálna 4 piestiková |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 330 mm | 330 mm | 310 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR17 | 120/70-ZR17 | 120/70ZR17M/C | 120/70 R17 | |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 2 piestik | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 245 mm | 245 mm | 250 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 190/55 ZR17 | 190/55 ZR17 | 190/50ZR17M/C | 190/55 R17 | |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 189 kg | 182 kg | 167 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 209 kg | 221 kg | 207 kg | ||
Výška sedla: | 835 mm | 785 mm | 815 mm | 814 mm | |
Rázvor: | 1482 mm | 1511 mm | 1475 mm | 1435 mm | 1439 mm |
Dĺžka: | 2045 mm | 2057 mm | |||
Šírka: | 790 mm | 845 mm | |||
Výška: | 1055 mm | ||||
Svetlá výška: | 140 mm | 125 mm | |||
Objem nádrže: | 18 l | 17.5 l | 17 l | 17.5 l | |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.1 s | ||||
Spotreba paliva: | 6.2 l/100km | 5.4 l/100km | |||
Dojazd po rezervu: | cca 217 km | cca 243 km | |||
Servisný interval: | 15 000km | ||||
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | ||||
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii + Supermoto mód | ||||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | ||||
Palivové mapy: | áno, v sérii | ||||
Palubný počítač: | áno, v sérii | ||||
Tempomat: | nie | ||||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
El. Podvozok: | za príplatok | ||||
Iná výbava: | PASC antihop spojka, radiálne M50 monobloky Brembo, 4-piestiky | Kompletný LED svetlomet | |||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | z 0 na 200 km/h za 7,2 sek 100 Nm už pri 2500 ot. Cena 04/2014: 15400,- € | Cena 08/2013 - 18 600,- € |
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | KTM | MV Agusta | Triumph | Aprilia |
Model: | 1290 SuperDuke R | Brutale 1090 RR | Speed Triple R | Tuono V4 R ABS |
Rok: | 2014 | 2014 | 2014 | 2014 |
Novinka: | NOVINKA 2014 | NOVINKA 2014 | ||
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | ||||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec V75° (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový trojvalec (4T) | štvorvalec (4T) |
Objem: | 1301 ccm | 1078 ccm | 1050 ccm | 999.6 ccm |
Max. výkon: | 179.5 k (132.0 kW) / 8870 ot. | 158.4 k (116.5 kW) / 11900 ot. | 134.6 k (99.0 kW) / 9400 ot. | 170.0 k (125.0 kW) / 11500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 144 Nm / ot. | 100 Nm / 10100 ot. | 111 Nm / 7750 ot. | 111.5 Nm / 9500 ot. |
Kompresný pomer: | 13:1 | 12:1 | 13:1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 108 x 71 mm | 79 x 55 mm | 79.0 x 71.4 mm | 78 x 52.3 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 125 mm | 125 mm | 120 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 156 mm | 120 mm | 134 mm | 130 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová 4 piestiková radiálna | dvojkotúčová | dvoj kotúčová 4 piestiková radiálna | dvoj kotúčová radiálne strmene, 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR17 | 120/70 ZR 17 | 120/70 ZR 17 | |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 2 piestik | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 210 mm | 220 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 190/55-ZR17 | 190/55 ZR 17 | 190/55 ZR 17 | |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 189 kg | 183 kg | 185 kg | |
Výška sedla: | 835 mm | 830 mm | 825 mm | 835 mm |
Rázvor: | 1482 mm | 1438 mm | 1435 mm | 1445 mm |
Dĺžka: | 2100 mm | 2086 mm | 2065 mm | |
Šírka: | 780 mm | 728 mm | 800 mm | |
Výška: | 1033 mm | 1090 mm | ||
Svetlá výška: | 140 mm | 150 mm | 125 mm | |
Objem nádrže: | 18 l | 23 l | 17.5 l | 18.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Max. rýchlosť: | 265 km/h | |||
Spotreba paliva: | 6.2 l/100km | |||
Dojazd po rezervu: | cca 217 km | |||
Servisný interval: | 15 000km | |||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii + Supermoto mód | áno, v sérii | ||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | |||
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Palubný počítač: | áno, v sérii | |||
Tempomat: | nie | |||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | |||
El. Podvozok: | za príplatok | |||
Iná výbava: | PASC antihop spojka, radiálne M50 monobloky Brembo, 4-piestiky | |||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | z 0 na 200 km/h za 7,2 sek 100 Nm už pri 2500 ot. Cena 04/2014: 15400,- € | Cena 08/2013 - 13 990,- € s ABS |
Pridané: 17.05.2014 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip
- Moto Morini Corsaro GT 2025 - športovo zameraný crossover
- Obnovená značka Morbidelli prináša T502X a T1002VX s véčkovým dvojvalcom pre rok 2025
- Moto Guzzi Stelvio Duecento Tribute 2025 oslavuje 200 rokov priesmyku Stelvio
- Moto Morini X-Cape 700 2025 má nový motor
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora