Anketa:
Cesta na Rally Albania 2014 – Dokončili sme! A čo ďalej...
ZdieľaťPridané: 19.06.2014 Autor: Landal
Čitatelia: 5487 [Šport - Rally]
Každý kto chcel, si už nepochybne zistil, ako sme dopadli. Ale patrí sa pár riadkov aj z mojej strany.
Seriál článkov - Rally Albania 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Rally Albania 2014 | Nasledujúci
Z piatich súťažných jazdcov nášho tímu štyria úspešne dokončili Rally Albania 2014. Podľa viacerých matadorov tejto rally išlo o historicky najťažší ročník. Jano Ľupták musel pre zdravotné problémy po prvom dlhom dni zo súťaže vystúpiť a pokračoval vo voľnejšom režime ako dokumentarista.
![]() |
Jano a Josip v prológu |
Fantastický úspech dosiahol v triede M3 Jozef Josip Kráľ, ktorý sa umiestnil na 3 mieste. Mať člena tímu na pódiu v tímovom drese je pre nás všetkých skvelý úspech.
![]() |
Josip na pódiu, 3. miesto v M3 |
Samotný pretek poskytol kopec zážitkov a ešte väčší kopec skúseností, najmä z oblasti techniky. Ešte stále je čo zlepšovať a na čom pracovať. O týchto skúsenostiach budem ešte písať. Predpokladám, že seriál „Cesta na Rally Albania 2014“ bude ešte cca 2-3 hodnotiace články, ktorými tento projekt ukončím.
![]() |
Laňďal bezprostredne po dokončení RA2014 |
O rally a našom pôsobení na nej budem rozprávať na ATE MOTO DAYS už zajtra večer o siedmej. Považujem za fér, aby ľudia, ktorí sa tam osobne zúčastnia, videli a počuli premiérovo naše zážitky a skúsenosti. Preto o nich teraz ešte nebudem písať a na stránkach MR sa o ne podelím neskôr.
![]() |
Krásna chvíľa zdieľaného úspechu |
Samotná myšlienka Slovak4RallyTeam sa ukázala ako životaschopná. Aj v oblasti manažérskej práce som pobral mnoho skúseností, ktoré sa pretavia do ďalších projektov a plánov. Je ešte skoro hovoriť o plánoch pre rok 2015, ale jedno je isté: Slovak4RallyTeam bude žiť aj v budúcom roku.
![]() |
Dodo v prvej etape |
Som presvedčený, že sme so cťou reprezentovali ako nadšeneckú komunitu slovenských rally jazdcov, tak aj našich partnerov. Svedčí o tom aj slušný pomer našich fotiek medzi oficiálnymi fotografiami z tohto preteku.
![]() |
Foto zo štartu, ale hodí sa aj ako cieľová |
Teším sa na stretnutie s Vami zajtra v Kremnici!
Text: Laňďal
Foto: Yana Stancheva, Ján Lupták, Juraj Cachovan
Pridané: 19.06.2014 Autor: Landal Zdieľať
Seriál článkov - Rally Albania 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Rally Albania 2014 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Cesta na RA 2014 - Čo nás čaká v Albánsku? - Landal
- Cesta na Rally Albania 2014 – Úpravy kátéemky III. časť - Landal
- Cesta na Rally Albania 2014 – Tripmaster AST2 - Landal
- Vykročenie na cestu "Rally Albania 2014" - Landal
- Rally Albania 2014 Deň 2. - Prológ - Landal
- Rally Albania 2014 - foto z prípravy trate 3. etapy - Landal
- Doplnené: Rally Albania 2014 - stručné zhodnotenie doterajších dní - Landal
- Rally Albania 2014 - foto z prípravy trate 5. etapy - Landal
- Cesta na RA 2014 - predstavenie Slovak 4 Rally Team - Landal
- Cesta na Rally Albania 2014 – Úprava KTM LC4 Rally 1. časť - Landal
Ďalšie články tohto autora:
- Lanďal s otcom v cieli Intercontinetal Rally 2024, Ružové jazero, Senegal
- Ako sa plnia sny: Lanďal na Tunisia Desert challenge 2021
- Hellas rally 2021 aj so Slovak4RallyTeam na stupňoch víťazov
- To the Dunes and back III
- Cesta na PanAfrica rally 2020
- Potrebujeme Tvoju pomoc pri H-PRO Čelendž a Contec XL rally 2019!
- Registrácia na Contec Rally a Enduro víkend 2019
- Contec enduro a rally víkend
- To the dunes and back II - tréning na sahare je šťastne za nami
- To the dunes and back II - 2019
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!